VINDONISSA
IMO No.: 9520950
Schiffstyp / Ship's type: Motor / Massengutfrachter / Bulk Carrier (Handymax)
Bau / Construction
Bauwerft / Shipyard: | Tsuneishi Group (Zhoushan) Shipbuilding Inc., Zhoushan, Daishan County ZJ, P. R. of China | ||
Bau Nr. / Hull / Yard No: | SS-074 | Baujahr / Year of built: | 2012 |
Kiellegung / Keel laying: | 18.10.2010 | Stapellauf / Launching: | 18.12.2011 |
Ablieferung / Delivery: | 28.02.2012 |
Reeder - Manager / Shipping company - Manager
Eigner / Registered owner: | Zenith Shipping AG, Zug | ||
Reeder / Shipping Company (Manager): | Reederei Zürich AG, Zürich | ||
Tech. Management / Technical Mgmt: | Reederei Zürich AG, Zürich | ||
Management von / from: | 28.02.2012 | Management bis / until: | |
Registerhafen / Homeport: | Basel | Flagge / flag: | Switzerland (CHE) |
Rufzeichen / Call sign: | HBLL | Register-Nr. / Official No: | 206 |
Registrier Datum / Date: | 28.02.2012 | Register Streichung / Deletion: | |
Verbleib / Fate: | In Fahrt / In service |
Vermessung / Tonnage
BRZ / GT: | 32'215 | Länge / Length: | 189.99 | Meter | ||
NRZ / NT: | 19'458 | Breite / Breadth: | 32.26 | Meter | Passenger: | - |
DWT: | 58'110 | Tiefgang / Draft: | 12.82 | Meter | Crew: | 21 |
Lightship ton: | 9'704 | Tiefe / Depth: | 18.00 | Meter | ||
Ladegeschirr / Cargo gear: | 4 Kräne / Cranes 30-ton (metric) SWL (Safe Working Load) |
Maschine / Machinery
Maschinen-Typ / Engine type: | 6-Cyl. 6S50MC-C, Mark7 Mitsui Engineering & Shipbuilding Co. Ltd.-MAN-B&W, Japan | |
Maschinenhersteller / Engine builder: | Mitsui Engineering & Shipbuilding Co. Ltd.-MAN-B&W, Japan | |
Leistung / Power: | 12'889 / 8'400 PS / HP / kW bei / at 127 U/min / RPM | |
Geschwindigkeit / Speed: | 14.50 Knoten / Knots | |
Antrieb / Propulsion: | 1 | Festpropeller / Fixed blade propeller |
Registrierte Schiffsnamen / Registered ship's names
Datum / Date | Schiffsname / Name | Heimathafen / Homeport |
28.02.2012 | VINDONISSA | Basel |
Verbleib des Schiffes / Fate of vessel: | In Fahrt / In service |
Schiffsgeschichte
Dieser Handymax Bulkcarrier (Standart Design:Tess-58 = Tsuneishi Economical Standard Ship von 58'000 Tonnen DWT) wurde am 31.12.2007 durch die japanische Reederei Kambara Kisen Co, Ltd. Bei der Schiffswerft Tsuneishi Group (Zhoushan) Shipbuilding Inc., Zhoushan als Bau Nr.: SS-074 bestellt. Auf Kiel gelegt am 18.10.2010. Die Zenith Shipping AG, Zug übernahm den Bauauftrag und das Schiff wurde am 08.12.2011 als VINDONISSA vom Stapel gelassen. IMO Nr.: 9520950. Am 28.02.2012 ist das Schiff übernommen und in der Schweiz (Register Nr.: 206) mit Heimathafen Basel registriert worden. Das Kommerzielle und Technische Management wird durch die Reederei Zürich AG in Zürich wahrgenommen. Rufzeichen ist HBLL. Das Schiff ist mit 4 Kränen ausgerüstet, die mit je 30 Tonnen Tragfähigkeit zugelassen sind, mit den dazugehörenden Greifern für Bulkladung. Klassifiziert ist das Schiff bei Nippon Kaiji Kyokai. |
Historique des navires
Ce vraquier Handymax (Standard Design: Tess-58 = Tsuneishi Economical Standard Ship de 58'000 tonnes DWT) a été commandé par l’armateur japonais Kambara Kisen Co, Ltd. en date du 31-12-2007 auprès du chantier naval Tsuneishi Group (Zhoushan) Shipbuilding Inc., Zhoushan sous no. de construction SS-074 La quille a été posée le 18-10-2010. Zenit Shipping SA à Zoug a repris le contrat de construction et le navire a été mis à l’eau le 08-12-2011 sous le nom de VIDONISSA, no. IMO 9520950. Le 28-02-2012 le navire est enregistré sous pavillon suisse avec le no. De registre 206 et Bâle comme port d’enregistrement. La gestion commerciale et technique du navire a été confiée à la Zurich Reederei SA de Zurich, indicatif d’appel HBLL. Ce vraquier est pourvu de 4 grues d’une capacité de 30 tonnes chacunes, avec bennes preneuses pour la manutention du vrac. Le navire est classifié auprès du Nippon Kaiji Kyokai. SwissShips 25.10.2018 MB, Pierre-André Reymond |
Cronistoria delle navi
Questa nave porta rinfuse del tipo Handymax (Standard Design: Tess-58) viene commisssionata il 31-12-2007 dalla giapponese Kambara Kisen Co. Ltd., presso il cantiere Tsuneishi Group (Zhoushan) Shipbuilding Inc., Zhoushan con il numero di costruzione SS-074. Chiglia impostata il 18-10-2010. La Zenith Shipping AG, Zug subentra nel contratto e la nave viene varata il 08-12-2011 come VINDONISSA, IMO: 9520950. Il 28-02-2012 viene presa in consegna ed immatricolata in Svizzera (numero matricola: 206), porto d'iscrizione Basilea. La gestione sia tecnica che commerciale viene svolto dalla Reederei Zürich AG di Zurigo. Nominativo internazionale: HBLL. La nave é armata con 4 gru con le rispettive benne per i carichi alla rinfusa, da 30 tonn. ciascuna. La classificazione della nave viene svolto dal Nippon Kaiji Kyokai. SwissShips-HM febraio 2012 |
History
This Handymax Bulkcarrier (standard design TESS-58 =Tsuneishi Economical Standard Ship of 58'000 tonnes DWT) was ordered on 31-12-2007 by the Japanees Company Kambara Kisen Co, Ltd. with the Japanese shipbuilders Tsuneishi Group (Zhoushan) Shipbuilding Inc., Zhoushan under construction no.: SS-074. The keel was laid on 18-10-2010. Zenit Shipping Co. Ltd in Zug, Switzerland, took over the construction order and on 08-12-2011 the ship was launched as VIDONISSA, IMO No.: 9520950. On 28-02-2012 the vessel was registered in Basle, under Swiss flag, official number 206. The technical management was assigned to the Swiss company Zurich Reederei Co. Ltd in Zurich, Switzerland. Call sign: HBLL. The vessel is equipped with 4 cranes of 30 tonnes capacity each (SWL), including grabs for bulk cargo handling. The bulkcarrier is classified by the Nippon Kaiji Kyokai. SwissShips 25.10.2018 MB |
Departure from her building place at Zoushan, China to Wyndham, Australia on her maiden voyage
Bildherkunft / Photosource: © Michael Eichmann BWL Bern
|
Rozenburg, Rotterdam, Netherlands May 4th 2013
Bildherkunft / Photosource: © Hans Esveldt & © Schipspotters |
Rozenburg, Rotterdam, Netherlands May 4th 2013
Bildherkunft / Photosource: © Hans Esveldt & © Schipspotters |
Rozenburg, Rotterdam, Netherlands May 4th 2013
Bildherkunft / Photosource: © Hans Esveldt & © Schipspotters |
Rozenburg, Rotterdam, Netherlands May 4th 2013
Bildherkunft / Photosource: © Hans Esveldt & © Schipspotters |
Rozenburg, Rotterdam, Netherlands May 4th 2013
Bildherkunft / Photosource: © Hans Esveldt & © Schipspotters |
Rozenburg, Rotterdam, Netherlands May 4th 2013
Bildherkunft / Photosource: © Henk Jungerius |
Rozenburg, Rotterdam, Netherlands May 4th 2013
Bildherkunft / Photosource: © Henk Jungerius |
Terneuzen, Netherlands May 12, 2014
Bildherkunft / Photosource: © Netty |
Terneuzen, Netherlands May 12, 2014
Bildherkunft / Photosource: © Netty |
Vlissingen 12.05.2014 / Flushing 12.05.2014
Bildherkunft / Photosource: © Capt. E.-H. Reurink (Henk) |
Vlissingen 12.05.2014 / Flushing 12.05.2014
Bildherkunft / Photosource: © Capt. E.-H. Reurink (Henk) |
Vlissingen 12.05.2014 / Flushing 12.05.2014
Bildherkunft / Photosource: © Capt. E.-H. Reurink (Henk) |
Vlissingen 12.05.2014 / Flushing 12.05.2014
Bildherkunft / Photosource: © Capt. E.-H. Reurink (Henk) |
Santos 04.01.2016
Bildherkunft / Photosource: © Marcelo Lopes |
Santos 04.01.2016
Bildherkunft / Photosource: © Marcelo Lopes |
Prince Rupert Canada 21.05.2016
Bildherkunft / Photosource: © James Spyker |
Singapur 14.10.2018
Bildherkunft / Photosource: © Olaf Schmidt |
Singapore 14.10.2018
Bildherkunft / Photosource: © Olaf Schmidt |
Singapore 14.10.2018
Bildherkunft / Photosource: © Olaf Schmidt |
Auslaufend Durban 19.03.2019 nach Mobile, Alabama / Sailed Durban on 19.03.2019 for Mobile, Alabama
|
Auslaufend Durban 19.03.2019 nach Mobile, Alabama / Sailed Durban on 19.03.2019 for Mobile, Alabama
|
Auslaufend Durban 19.03.2019 nach Mobile, Alabama / Sailed Durban on 19.03.2019 for Mobile, Alabama
|
Rotterdam
Bildherkunft / Photosource: Unbekannt / Unknown / © SwissShips-Collection |
Die VINDONISSA passiert Cuxhaven am 15.04.2022 auf der Reise von Hamburg nach Iskenderun in der Türkei
Bildherkunft / Photosource: © Jens Grabbe |
The VINDONISSA passes Cuxhaven on April 15, 2022 on the voyage from Hamburg to Iskenderun in Turkey
Bildherkunft / Photosource: © Jens Grabbe |
Die VINDONISSA passiert Cuxhaven am 15.04.2022 auf der Reise von Hamburg nach Iskenderun in der Türkei
Bildherkunft / Photosource: © Jens Grabbe |
Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / FotoMar
|
Diverse Photos
Bordbilder von Michael Eichmann
Schiffstaufschein / Ship's christening certificate
|
Decksansicht nach vorne von der Brücke aus
|
Bowview
|
Decksansicht nach vorne von der Brücke aus
|
Decksansicht nach achter von dem Backdeck
|
Rettungsboot / Lifeboat
|
Aufbau und Kamin mit dem Rederei Zürich Signet / Accommodation and funnel with Reederei Zürich funnel logo
|
Zylinderstation der Hauptmaschine vom Typ 6S50MC-C, Mark 7 von Mitsui-MAN-B&W
|
Zylinderstation der Hauptmaschine vom Typ 6S50MC-C, Mark 7 von Mitsui-MAN-B&W /
Cylinder station of the 6S50MC-C, Mark 7, Mitsui-MAN-B&W main engine
|
Decksansicht auf See nach vorne von der Brücke aus / Deckview fwd at sea
|
Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © FotoMar
|