TURICUM
IMO No.: 9583110
Schiffstyp / Ship's type: Motor / Motor / Bulk Carrier (Handymax)
Bau / Construction
Bauwerft / Shipyard: | Tsuneishi Group (Zhoushan) Shipbuilding Inc., Zhoushan,Daishan County ZJ, P. R. of China | ||
Bau Nr. / Hull / Yard No: | SS-095 | Baujahr / Year of built: | 2012 |
Kiellegung / Keel laying: | 22.09.2011 | Stapellauf / Launching: | 08.05.2012 |
Ablieferung / Delivery: | 19.06.2012 |
Reeder - Manager / Shipping company - Manager
Eigner / Registered owner: | Azimuth Shipping AG, Zug | ||
Reeder / Shipping Company (Manager): | Reederei Zürich AG, Zürich | ||
Tech. Management / Technical Mgmt: | Reederei Zürich AG, Zürich | ||
Management von / from: | 19.06.2012 | Management bis / until: | |
Registerhafen / Homeport: | Basel | Flagge / flag: | Switzerland (CHE) |
Rufzeichen / Call sign: | HBLK | Register-Nr. / Official No: | 207 |
Registrier Datum / Date: | 19.06.2012 | Register Streichung / Deletion: | |
Verbleib / Fate: | In Fahrt / In service |
Vermessung / Tonnage
BRZ / GT: | 32'315 | Länge / Length: | 189.99 | Meter | ||
NRZ / NT: | 19'458 | Breite / Breadth: | 32.26 | Meter | Passenger: | - |
DWT: | 58'097 | Tiefgang / Draft: | 12.82 | Meter | Crew: | 21 |
Lightship ton: | 9'717 | Tiefe / Depth: | 18.00 | Meter | ||
Ladegeschirr/Cargo gear: | 4 Kräne / Cranes 30-ton (metric) SWL (Safe Working Load) |
Maschine / Machinery
Maschinen-Typ / Engine type: | 6-Cylinder 6S50MC-C, Mark7 | |
Maschinenhersteller / Engine builder: | Mitsui Engineering & Shipbuilding Co. Ltd. - MAN-B&W, Japan | |
Leistung / Power: | 12'889 Ps - Hp / 8'400kW @127, U/min / RPM | |
Geschwindigkeit / Speed: | 14.50 | Knoten / Knots |
Antrieb / Propulsion: | 1 Festpropeller / Fixed blade propeller |
Registrierte Schiffsnamen / Registered ship's names
Datum / Date | Schiffsname / Name | Heimathafen / Homeport |
19.06.2012 | TURICUM | Basel |
Verbleib des Schiffes / Fate of vessel: | In Fahrt / In service |
Schiffsgeschichte
Dieser Handymax Bulkcarrier (Standard Design: Tess-58 = Tsuneishi Economical Standard Ship von 58'000 Tonnen DWT) wurde am 01.01.2010 durch die japanische Reederei Kambara Kisen Co, Ltd. Bei der Schiffswerft Tsuneishi Group (Zhoushan) Shipbuilding Inc., Zhoushan als Bau Nr. SS-095 bestellt. Auf Kiel gelegt am 22.09.2011. Die Azimuth Shipping AG, Zug übernahm den Bauauftrag und das Schiff wurde am 08.05.2012 als TURICUM vom Stapel gelassen. IMO Nr. 9583110. Am 19.06.2012 ist das Schiff übernommen und in der Schweiz (Register Nr. 207) mit Heimathafen Basel registriert worden. Das kommerzielle und technische Management wird durch die Reederei Zürich AG in Zürich wahrgenommen. Register Nummer: 207. Rufzeichen ist HBLK. Das Schiff ist mit 4 Kränen ausgerüstet, die mit je 30 Tonnen Tragfähigkeit zugelassen sind, mit den dazugehörenden Greiffern für Bulkladung. Klassifiziert ist das Schiff bei Nippon Kaiji Kyokai. |
Historique des navires
Ce vraquier Handymax (Standard Design: Tess-58 = Tsuneishi Economical Standard Ship de 58'000 tonnes DWT) a été commandé par l’armateur japonais Kambara Kisen Co, Ltd. en date du 01-01-2010 auprès du chantier naval Tsuneishi Group (Zhoushan) Shipbuilding Inc., Zhoushan, province de Daishan ZJ, Chine. La quille a été posée le 22-09-2011. Azimuth Shipping SA à Zoug a repris le contrat de construction et le navire a été mis à l’eau le 08-05-2012 sous le nom de TURICUM, no. IMO 9583110. Le 19-06-2012 le navire est enregistré sous pavillon suisse avec le no. De registre 207 et Bâle comme port d’enregistrement. La gestion commerciale et technique du navire a été confiée à la Zurich Reederei SA de Zurich, indicatif d’appel HBLK. Ce vraquier est pourvu de 4 grues d’une capacité de 30 tonnes chacunes, avec bennes preneuses pour la manutention du vrac. Le navire est classifié auprès du Nippon Kaiji Kyokai. SwissShips 25.10.2018 MB, Pierre-André Reymond |
Cronistoria delle navi
Quesrta portarinfuse Handymax (Standard Design: Tess-58= Tsuneishi Economical Standard Ship da 58000 tonn. portata lorda DWT) viene comissionata il 01-01-2012 dalla giapponese Kambara Kisen Co. Ltd. presso il cantiere Tsuneishi Group (Zhoushan) Shipbuilding Inc., Zhoushan, numero di costruzione: SS-095. Chiglia impostata il 22-09-2011. La Azimuth Shipping AG, Zug, subentra nel contratto di costruzione ed il 08-05-2012 viene varata come TURICUM. IMO: 9583110. La nave viene presa in consegna il 19-06-2012 ed immatricola nel registro svizzero di Basilea (numero matricola: 207), porto d'iscrizione: Basilea. Il management sia tecnico che comerciale viene svolto dalla Reederei Zürich AG. Nominativo internazionale: HBLK. La nave é equipaggiata con 4 gru da 30 tonn. e le rispettive benne per la movimentazione del carico. La nave é classificata dal Nippon Kaiji Kyokai. |
History
This Handymax Bulkcarrier (standard design TESS-58 =Tsuneishi Economical Standard Ship of 58'000 tonnes DWT) was ordered on 01.01.2010 by the Japanees Company Kambara Kisen Co, Ltd. at the Japanese shipbuilders Tsuneishi Group (Zhoushan) Shipbuilding Inc., Zhoushan,Daishan County ZJ in People's Republic of China. The keel was laid on 22.09.2011. Azimuth Shipping Co. Ltd in Zug, Switzerland, took over the construction order and on 08.05.2012 the ship was launched as TURICUM, IMO No.: 9583110. On 19.06.2012 the vessel was registered in Basle, under Swiss flag and official number 207. The technical management was assigned to the Swiss company Zurich Reederei Co. Ltd in Zurich, Switzerland. Call sign: HBLK. The vessel is equipped with 4 cranes of 30 tonnes capacity each (SWL), including grabs for bulk cargo handling. The bulkcarrier is classified by the Nippon Kaiji Kyokai. SwissShips 25.10.2018 |
Departure from her building place at Zoushan, China on her maiden voyage June 19th, 2012
Bildherkunft / Photosource: © Hr. Beat Gujer BWL |
Departure from her building place at Zoushan, China on her maiden voyage June 19th, 2012
Bildherkunft / Photosource: © Hr. Beat Gujer BWL |
Departure from Santos, Brazil on August 15th, 2013
Bildherkunft / Photosource: © Walter Freitag / © SwissShips |
Bildherkunft / Photosource: © Reederei Zürich AG Zürich |
Bildherkunft / Photosource: © Reederei Zürich AG Zürich |
Auslaufend / Departing Durban 19 August 2018
|
Auslaufend / Departing Durban 19 August 2018
|
Auslaufend / Departing Santos 03.12.2022 - 18:10 (Santos - Lagos)
Bildherkunft / Photosource: © Walter Freitag / © SwissShips |
Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / FotoMar
|
Diverse Photos Bord und Baubilder vom BWL
Bildherkunft / Photosource: © Michael Eichmann
|
Bildherkunft / Photosource: © Michael Eichmann |
Bildherkunft / Photosource: © Michael Eichmann |
Bildherkunft / Photosource: © Michael Eichmann |
Bildherkunft / Photosource: © Michael Eichmann |
Bildherkunft / Photosource: © Hr. Beat Gujer |
Bildherkunft / Photosource: © Hr. Beat Gujer |
Bildherkunft / Photosource: © Hr. Beat Gujer |
Bildherkunft / Photosource: © Hr. Beat Gujer |
Bildherkunft / Photosource: © Hr. Beat Gujer |
Bildherkunft / Photosource: © Hr. Beat Gujer |
Bildherkunft / Photosource: © Reederei Zürich AG Zürich |
Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © FotoMar
|
|