ST - CERGUE
IMO No.: 9775373
Schiffstyp / Ship's type: Motor Massengutfrachter / Bulkcarrier (Ultramax)
Bau / Construction
Bauwerft / Shipyard: | Japan Marine United Corp (JMU) - Kure HS, Japan | ||
Bau Nr. / Hull / Yard No.: | 5098 | Baujahr / Year of built: | 2017 |
Kiellegung / Keel laying: | 09.11.2015 | Stapellauf / Launching: | 09.09.2016 |
Ablieferung / Delivery: | 10.01.2017 |
Reeder - Manager / Shipping company - Manager
Eigner / Registered owner: | Oceana Shipping AG Chur - 09.04.2019: new: Renens / neu Morges (Switzerland) | ||
Reeder / Shipping Company (Manager): | Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA Morges, Switzerland | ||
Tech. Management / Technical Mgmt.: | Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA Morges, Switzerland | ||
Management von / from: | 10.01.2017 | Management bis / until: | |
Registerhafen / Homeport: | Basel | Flagge / Flag: | Schweiz (CH) / Switzerland (CHE) |
Rufzeichen / Call sign: | HBEA | Register-Nr. / Official No.: | 220 |
MMSI: | 269047000 | Class: | NK, RINA / ABS |
Registrier Datum / Date: | 11.01.2017 | Register Streichung / Deletion: | |
Verbleib / Fate: | In Fahrt / In service |
Vermessung / Tonnage
BRZ / GT: | 34'313 | Länge / Length: | 198.00 | Meter | ||
NRZ / NT: | 19'990 | Breite / Breadth: | 32.26 | Meter | Passenger: | - |
DWT: | 60'696 | Tiefgang / Draft: | 13.036 | Meter | Besatzung / Crew: | 21 |
Lightship tons: | 10'665 | Tiefe / Depth: | 18.60 | Meter | Airdraft: | n.a. |
Ladegeschirr / Cargogear: | 4 Kräne / Cranes of 30 tonnes (metric) SWL (Safe Working Load) |
Maschine / Machinery
Maschinen-Typ / Engine type: | 6-Cyl. 6RT-flex 50-D Wärtsilä | Maschinenhersteller / Engine builder: | Diesel United Ltd. - Aioi Japan |
Leistung / Power: | 11'400 PS / 8'370 kW @ 099 RPM |
Geschwindigkeit / Speed: | 14 Knoten / Knts. @ Normal Continuous Rating (NCR) @ 8'370 kW and 990.0 RPM (Max. Speed: 16.30 knts) |
Antrieb / Propulsion: | 1 FP Durchmesser n.a. / Diameter n.a. |
Registrierte Schiffsnamen / Registered ship's names
Datum / Date | Schiffsname / Name | Heimathafen / Homeport |
10.01.2017 | ST - CERGUE | Basel |
Verbleib des Schiffes / Fate of vessel: | In Fahrt / In service |
Schiffsgeschichte
Die ST-CERGUE und ihr Schwesterschiff LAUSANNE wurden im Auftrag von Suisse-Atlantique SA Renens, Schweiz vom japanischen Konzern JMU, Japan Marine United Corporation, Tokio in deren Werft in Kure (bei Hiroshima) gebaut. Die Ablieferung des ersten Schiffes und die Registrierung unter Schweizer Flagge, der ST-CERGUE, erfolgte am 10.01.2017 (Offizielle Nr. 220, Rufzeichen: HBEA, registrierter Eigner: Oceana Shipping AG, Chur). Die heutige ST-CERGUE ist das siebente Schiff dieses Namens. Sie ist ein Massengutfrachter mit fünf Laderäumen und eignet sich speziell auch für die Getreidefahrt, jedoch nicht für die Holzfahrt. Um in kleineren, schlecht ausgerüsteten Häfen Getreide und dergleichen zu löschen, gehören auch vier funkgesteuerte Greifer zum Inventar. Die ST-CERGUE hat eine Besatzung von 21 Personen, sie stammen alle aus der Ukraine. Die erste Reise führte zuerst nach Ulsan zum Bunkern, dann nach Newcastle NSW (Australien) um Kohle für einen indonesischen Hafen zu laden. SwissShips HPS, Mai 2017 Das Domizil der Reederei ist ab April 2022 in der Rue Docteur-Yersin 10, 1110 Morges VD. |
Historique des navires
Le ST-CERGUE ainsi que son jumeau le LAUSANNE ont été commandés par Suisse-Atlantique SA Renens, Suisse auprès du consortium japonais JMU, Japan Marine United Corporation, Tokyo et réalisés au chantier naval de Kure (près de Horoshima). La livraison de ce navire et son enregistrement sous pavillon suisse a eu lieu le 10-01-2017. Numéro officiel du registre 220, indicatif d’appel HBEA, propriétaire : Oceana Shipping SA, Coire, Suisse. Ce navire est le septième à porter ce nom. C’est un vraquier à cinq cales conçu spécialement pour le transport des céréales, mais pas pour le chargement de billes de bois. De manière à permettre le déchargement de céréales ou autre chargement en vrac dans les petits ports sans équipement adéquat, ce navire est pourvu de quatre bennes radio-contrôlées. L’équipage du ST-CERGUE se compose de 21 marins, tous Ukrainiens. Le premier voyage de ce navire l’a conduit d’abord à Uslan pour son approvisionnement en carburant, puis à Newcastle NSW (Australie) pour charger du charbon à destination de l’Indonésie. SwissShips 14.10.2018 Pierre-André Reymond A partir d'avril 2022, le domicile de la compagnie maritime sera Rue Docteur-Yersin 10, 1110 Morges. |
Cronistoria delle navi
La ST-CERGUE e la gemella LAUSANNE vengono comissionate dalla Suisse_Atlantique S.A. Renens, Svizzera, presso il gruppo industriale giapponese JMU, Japan Marine United Corporation, Tokio, e costruite nel proprio cantiere di Kure (nei pressi di Hiroshima). La consegna e l’immatricolazione sotto bandiera svizzera della prima nave, la ST-CERGUE, avviene il 10-01-2017 (nominativo internazionale: HBEA, proprietaria registrata: Oceana Shipping AG, Chur (Coira). L’attuale ST-CERGUE è la settima nave con questo nome. È una porta rinfuse con cinque stive e concepita specialmente per il trasporto di granaglie, però non adatta per il trasporto di legname. Per poter scaricare in porti piccoli e non attrezzati per la discarica di granaglie e carichi simili è equipaggiata con quattro benne radiocomandate. La ST-CERGUE ha un equipaggio di 21 persone, tutte provenienti dall’Ucraina. SwissShips HPS, HM, Maggio 2017 A partire da aprile 2022, il domicilio della compagnia di navigazione sarà in Rue Docteur-Yersin 10, 1110 Morges.
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History
The ST-CERGUE and her sister ship LAUSANNE were ordered by Suisse-Atlantique SA Renens, Switzerland from the Japanese concern JMU, Japan Marine United Corporation, Tokyo and constructed in their shipyard in Kure (near Hiroshima). The ST-CERGUE is the first ship and was delivered and registered under Swiss flag on 10.01.2017 (official no. 220, call sign: HBEA, registered owner: Oceana Shipping AG, Chur, Switzerland). The ST-CERGUE is the seventh ship to bear this name. She is a bulk carrier with five cargo holds and especially designed to carry grain cargoes, however not suitable to load logs. In order to discharge grain and other bulk materials in smaller, poorly equipped ports, she is fitted with four wireless remote controlled grabs. The ST-CERGUE has a complement of 21 persons, all of them are Ukrainians. The first voyage went first to Ulsan for bunkers, then to Newcastle NSW (Australia) to load coal for an Indonesian port. SwissShips HPS, May 2017 From April 2022, the shipping company's domicile will be at Rue Docteur-Yersin 10, 1110 Morges. |
Shipyard Dock of Japan Marine United Corp (JMU) - Kure 05.09.2016
Bildherkunft / Photosource: © Suisse-Atlantique SA
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Outbound from Newcastle NSW Australia on February 1st, 2017
Bildherkunft / Photosource: © Buster J. Browne
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Bildherkunft / Photosource: © Suisse-Atlantique SA
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Bildherkunft / Photosource: © Suisse-Atlantique SA
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Arriving at Liverpool on 13th November 2022
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Mersey (Alexandra wall) 13th November 2022
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Mersey (Alexandra wall) 13th November 2022
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Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / FotoMar
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Diverse Photos
An der Bauwerft / At the shipyard
Bildherkunft / Photosource: © Suisse-Atlantique SA
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An der Bauwerft / At the shipyard
Bildherkunft / Photosource: © Suisse-Atlantique SA |
Mersey (Alexandra wall) 13th November 2022 (Aufbau / Superstructure)
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Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © FotoMar
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