SILVRETTA
Lloyd's Register / IMO No.: 7203259
Schiffstyp / Ship's type: Motor / Cargo Gear - Bulk Carrier
Bau / Construction
Bauwerft / Shipyard: | Brodogradiliste "3. Maj", Rijeka | ||
Bau Nr. / Hull / Yard No: | 532 | Baujahr / Year of built: | 1972 |
Kiellegung / Keel laying: | 24.07.1971 | Stapellauf / Launching: | 07.01.1972 |
Ablieferung / Delivery: | 28.04.1972 |
Reeder - Manager / Shipping company - Manager
Eigner / Registered owner: | 08.05.1973 Helica SA Genève, 1979 Oceana Shipping AG Chur | ||
Reeder / Shipping Company (Manager): | Société d'Armement Maritime Suisse-Atlantique SA Lausanne | ||
Tech. Management / Technical Mgmt: | Société d'Armement Maritime Suisse-Atlantique SA Lausanne | ||
Management von / from: | 08.05.1973 | Management bis / until: | 07.01.1986 |
Registerhafen / Homeport: | Bâle | Flagge / flag: | Switzerland (CHE) |
Rufzeichen / Call sign: | HBFT | Register-Nr. / Official No: | 089 |
Registrier Datum / Date: | 08.05.1973 | Register Streichung / Deletion: | 07.01.1986 |
Verbleib / Fate: | Verkauf nach Panama / Sold to Panama |
Vermessung / Tonnage
BRT / GRT: | 18'503 | Länge / Length: | 196.60 | Meter | ||
NRT: | 11'349 | Breite / Breadth: | 22.99 | Meter | Passenger: | - |
DWT: | 30'235 | Tiefgang / Draft: | 10.85 | Meter | Crew: | 32 |
Lightship ton: | n.a. | Tiefe / Depth: | 14.47 | Meter | ||
Ladewinden / | Cargo winches: 14 | |||||
Ladegeschirr / Cargo gear: | 14 Ladebäume / Derricks 10-ton (metric) SWL (Safe Working Load) |
Maschine / Machinery
Maschinen-Typ / Engine type: | 7-cyl. 7RD76 "3. Maj" - Sulzer - Rijeka | |
Leistung / Power: | 11'200 PS / HP | |
Geschwindigkeit / Speed: | 15 | Knoten / Knots |
Antrieb / Propulsion: | 1 | Festpropeller / Fixed blade propeller |
Registrierte Schiffsnamen / Registered ship's names
Datum / Date | Schiffsname / Name | Heimathafen / Homeport |
28.04.1972 | Iatis | Piraeus |
29.11.1972 | Los Andes | Monrovia |
08.05.1973 | SILVRETTA | Bâle |
07.01.1986 | Attlee | Panama |
14.03.1986 | Hua Pu | Shanghai |
Verbleib des Schiffes / Fate of vessel: | 03.03.2008: Weitere Existenz fragwürdig! / Continued existence In doubt! |
Schiffsgeschichte
Auf Kiel gelegt am 24.07.1971 bei Brodogradiliste "3. Maj", Rijeka (Bau Nr.: 532). Am 07.01.1972 als IATIS für Compania de Navegacion Malteza S.A. (Loucas Nomikos) (Management: Bluebird Maritime Co. Ltd., Piraeus), Piraeus, vom Stapel gelaufen. Am 28. April dem Eigner abgeliefert. Management: Bluebird Maritime (N. Nomikos) Co. Ltd., Piraeus. Ladegeschirr: 14x 10 Ton. SWL (Safe Working Load) Ladebäume. Lloyd's Register / IMO Nr.: 7203259. Offizielle Nr.: n.a. Rufzeichen: n/a. Am 29.11.1972 in Amsterdam von Arbella S.A. (Management: Société d'Armement Maritime Suisse-Atlantique S.A., Lausanne), Monrovia gekauft und in LOS ANDES umbenannt. Offizielle Nr.: 4325. Rufzeichen: 5MSR. Am 08.05.1973 in Hamburg an Helica S.A., Genève (unverändertes Management) Bâle verkauft und in SILVRETTA umbenannt. Offizielle Nr.: 089. Rufzeichen: HBFT. 1979: An Oceana Shipping A.G., Chur (mit gleichem Management) Bâle verkauft. Nicht umbenannt. Am 07.01.1986 in Hong Kong an Seray Maritime S.A. (Management: Richown Shipping & Enterprises Ltd., Hong Kong), Panama, verkauft und in ATTLEE umbenannt. BRT: 18'503, NRT: 11'349, DWT: 30'719. Rufzeichen: n.a. In Shanghai am 14.03.1986 verkauft an Government of The People's Republic of China (Bureau of Maritime Transport Administration-Shanghai Branch), Shanghai unter dem Management von Shanghai Hai Xing Shipping Co. Ltd., Shanghai. Neuer Name HUA PU. Rufzeichen: BPKA. 1990: Verkauft an Shanghai Hai Xing Shipping Co. Ltd., Shanghai. BRT: 18'572, NRT: 11'876, DWT: 30'235. Nicht umbenannt. 25.08.2000: Verkauft an China Shipping Development Co. Ltd. Tramp Co., Shanghai. Nicht umbenannt. 03.03.2008: Weitere Existenz fragwürdig! |
Historique des navires
Lancé le 07.01.1972 sous le nom de IATIS pour le compte de Compania de Navegacion Malteza S.A., Pirée. En avril, remis au propriétaire. Apparaux: 14 mâts de charge, chacun de 10 tonnes SWL (Safe Working Load). N° Lloyd's Register: 7203259. N° officiel: ? Indicatif: S? Acheté le 29.11.1972 par Arbella S.A. (Armateur: Société d'Armement Maritime Suisse-Atlantique S.A., Lausanne), Monrovia à Amsterdam et rebaptisé LOS ANDES. N° officiel: 4325. Indicatif: 5MSR. Le 08.05.1973 à Hambourg, vendu à Helica S.A., Genève (armateur inchangé), Bâle et rebaptisé SILVRETTA. N° officiel: 089. Indicatif: HBFT. Vendu en 1979 à Oceana Shipping A.G., Chur (même armateur), Bâle. Pas rebaptisé. Nouvelle vente le 07.01.1986, à Hong Kong, à Seray Maritime S.A. (Armateur: Richown Shipping & Enterprises Ltd., Hong Kong), Panama, et rebaptisé ATTLEE. BRT: 18'503, NRT: 11'349, DWT: 30'719. Indicatif: ? Le 14.03.1986 à Shangaï, le navire est revendu au Gouvernement de la République populaire chinoise (Bureau of Maritime Transport Administration-Shanghai Branch), Shanghai, l'armateur étant Shanghai Hai Xing Shipping Co. Ltd., Shanghai. Nouveau nom: HUA PU. Indicatif: BPKA. 1990: Vente à Shanghai Hai Xing Shipping Co. Ltd., Shanghai. BRT: 18'572, NRT: 11'876, DWT: 30'235. Pas rebaptisé. 25.08.2000: Vente à China Shipping Development Co. Ltd. Tramp Co., Shanghai. Pas rebaptisé. 03.03.2008 : Une existence continue dans le doute ! Traduction: † Francis Monnard |
Cronistoria delle navi
Il 07-01-1972 varata come IATIS per la Compania de Navegacion Malteza Pireo. Nel aprile consegnata ai proprietari. Mezzi da carico: 14 bighi da 10 tonn. SWL (Safe Work Load). Lloyd’s Register nr.: 7203259. Numero matricola: ? Nominativo internazionale: ? Ad Amsterdam, il 29-11-1972 la Arbella S.A. (Management: Société d'Armement Maritime Suisse-Atlantique S.A., Lausanne), Monrovia aquista la nave e la nomina LOS ANDES. Numero matricola: 4325. Nominativo internazionale: 5MSR. Il 08-05-1973 ad Amburgo, passa alla Helica S.A., Genève (management invariato), Basilea e nominata SILVRETTA. Numero matricola: 089. Nominativo internazionale: HBFT. 1979: la Oceana Shipping A.G., Chur (stesso management), Basilea, aquista la nave. Nessun cambio nome. A Hong Kong il 07-01-1986 ceduta alla Seray Maritime S.A. (Management: Richown Shipping & Enterprises Ltd., Hong Kong), Panama, la quale la nomina ATTLEE. TSL: 18503, TSN: 11349, DWT: 30719 tonn. Nominativo internazionale: ? A Shanghai il Government of The People's Republic of China (Bureau of Maritime Transport Administration-Shanghai Branch), Shanghai, aquista la nave sotto il management di Shanghai Hai Xing Shipping Co. Ltd., Shanghai. Nuovo nome: HUA PU. Nominativo internazionale: BPKA. 1990, venduta alla Shanghai Hai Xing Shipping Co. Ltd., Shanghai. TSL: 18572, TSN: 11876, DWT: 30235. Nesun cambio nome. 25-08-2000 Ceduta alla China Shipping Development Co. Ltd. Tramp Co., Shanghai senza cambio nome. 03-03-2008: Continua esistenza in dubbio! |
History
Keel laid on 24.07.1971 at Brodogradiliste "3. Maj", Rijeka (Hull / Yard No.: 532). Launched 07.01.1972 as IATIS for Compania de Navegacion Malteza S.A. (Loucas Nomikos) (Management: Bluebird Maritime Co. Ltd., Piraeus), Piraeus. In April delivered to her owners. Management: Bluebird Maritime (N. Nomikos) Co. Ltd., Piraeus Cargo gear: 14x 10 tons. SWL (Safe Working Load) derricks. Official No.: n.a. Lloyd's Register / IMO No.: 7203259. Call sign: n.a. Purchased on 29.11.1972 at Amsterdam by Arbella S.A. (Management: Société d'Armement Maritime Suisse-Atlantique S.A., Lausanne), Monrovia and renamed LOS ANDES. Official No.: 4325. Call sign: 5MSR. Sold on 08.05.1973 at Hamburg to Helica S.A., Genève (same management), Bâle, and renamed SILVRETTA. Official No.: 089. Call sign: HBFT. 1979: Sold to Oceana Shipping A.G., Chur (same management), Bâle. Not renamed. Sold on 07.01.1986 at Hong Kong to Seray Maritime S.A. (Management: Richown Shipping & Enterprises Ltd., Hong Kong), Panama, and renamed ATTLEE. GRT: 18'503, NRT: 11'349, DWT: 30'719. Call sign: n.a. At Shanghai resold 14.03.1986 to Government of The People's Republic of China (Bureau of Maritime Transport Administration- Shanghai Branch), Shanghai (Management: Shanghai Hai Xing Shipping Co. Ltd., Shanghai). Renamed: HUA PU. Call sign: BPKA. 1990: Purchased by Shanghai Hai Xing Shipping Co. Ltd., Shanghai. GRT: 18'572, NRT: 11'876, DWT: 30'235. Not renamed. 25.08.2000: Sold to China Shipping Development Co. Ltd. Tramp Co., Shanghai. Not renamed. 03.03.2008: Continued existence in doubt! |
Antwerpen
Bildherkunft / Photosource: © Fritz Hodel / © SwissShips |
Hamburg
Bildherkunft / Photosource: © Suisse-Atlantique S.A. |
Antwerpen
Bildherkunft / Photosource: © Fritz Hodel / © SwissShips |
Leixões, Portugal 06.03.1974
|
Vor Australien 1982 am Anker / At anchor off Australia in 1982
Bildherkunft / Photosource: © Markus Maurer |
Vor Australien 1982 am Anker / At anchor off Australia in 1982
Bildherkunft / Photosource: © Markus Maurer |
Exiting Lock 4, Welland Canal, Canada in September 1978
Bildherkunft / Photosource: Photo by © John Coulter, © Fred Miller-collection |
Exiting Lock 4, Welland Canal, Canada in September 1978
Bildherkunft / Photosource: Photo by © John Coulter, © Fred Miller-collection |
Antwerpen
Bildherkunft / Photosource: © Fritz Hodel / © SwissShips |
Antwerp / Anvers
Bildherkunft / Photosource: © Fritz Hodel / © SwissShips |
Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / FotoMar
|
Diverse Photos
Hongkong im Dock im Dezember 1981 / Hong Kong in dock in December 1981
Bildherkunft / Photosource: © Markus Maurer
|
Hongkong im Dock im Dezember 1981 / Hong Kong in dock in December 1981
Bildherkunft / Photosource: © Markus Maurer |
Auf einer Reise nach Australien / On a trip to Australia
Bildherkunft / Photosource: © Markus Maurer |
Steward Cabin
Bildherkunft / Photosource: © Markus Maurer |
Auf hoher See / On the high seas
Bildherkunft / Photosource: © Markus Maurer |
Auf hoher See / On the high seas
Bildherkunft / Photosource: © Markus Maurer |
Im Panama Canal / In the Panama Canal
Bildherkunft / Photosource: © Markus Maurer |
Auf hoher See / On the high seas
Bildherkunft / Photosource: © Markus Maurer |
Auf hoher See / On the high seas
Bildherkunft / Photosource: © Markus Maurer |
Im Mississippi am Anker / At anchor in the Mississippi River
Bildherkunft / Photosource: © Markus Maurer |
Beim Getreide laden auf dem Mississippi / Loading grain on the Mississippi
Bildherkunft / Photosource: © Markus Maurer |
In China
Bildherkunft / Photosource: © Markus Maurer |
Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © FotoMar
|
vorher als / previously as |
später als / later as
Hong Kong 20.04.1987
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © MB-Photo
|
Shanghai 30.03.1995
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © MB-Photo
|
Shanghai 30.03.1995
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © MB-Photo
|
Shanghai
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © René Nickler
|
Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © FotoMar
|
|