NYON
Lloyd's Register / IMO No.: 7527186
Schiffstyp / Ship's type: Motor / Massengutfrachter / Bulk Carrier
Bau / Construction
Bauwerft / Shipyard: | Hitachi Zosen, Ariake Works, Nagasu Japan | jA||
Bau Nr. / Hull / Yard No.: | 4548 | Baujahr / Year of built: | 1978 |
Kiellegung / Keel laying: | 29.11.1976 | Stapellauf / Launching: | 10.11.1977 |
Ablieferung / Delivery: | 31.05.1978 |
Reeder - Manager / Shipping company - Manager
Eigner / Registered owner: | Helica S. A., Genève | ||
Reeder / Shipping Company (Manager): | Société d'Armement Maritime Suisse-Atlantique S. A., Lausanne | ||
Tech. Management / Technical Mgmt.: | Société d'Armement Maritime Suisse-Atlantique S. A., Lausanne | ||
Management von / from: | 11.01.1980 | Management bis / until: | 09.01.1996 |
Registerhafen / Homeport: | Bâle (Basel) | Flagge / Flag: | Schweiz / Switzerland (CHE) |
Rufzeichen / Call sign: | HBFC | CH-Register-Nr. / Official No.: | 111 |
(Maritime Mobile Service Identity) MMSI: | n.a. | Klassifikation / Class: | Lloyd's Register (LR) |
Registrier Datum / Date: | 11.01.1980 | Register Streichung / Deletion: | 09.01.1996 |
Verbleib / Fate: | Verkauft nach den Bahamas / Sold to the Bahamas |
Vermessung / Tonnage
BRZ / GT: | 36'199 | Länge / Length: | 224.54 | Meter | TEU: | - |
NRZ / NT: | 19'990 | Breite / Breadth: | 32.24 | Meter | Fahrgäste / Passenger: | - |
DWT: | 60'797 | Tiefgang / Draft: | 14.447 | Meter | Besatzung / Crew: | 24 |
Lightship tons: | n.a. | Tiefe / Depth: | 17.81 | Meter | Airdraft: | n.a. |
Maschine / Machinery
Maschinen-Typ / Engine type: | 8-Cyl. 8RND76 Sulzer |
Maschinenhersteller / Engine builder: | Hitachi Zosen, Sakurajima Works, Osaka |
Leistung / Power: | 16'000 Ps / Hp / (11769 kW) |
Geschwindigkeit / Speed: | 14.75 Knoten / Knots |
Antrieb / Propulsion: | 1 Festpropeller / Fixed blade propeller |
Registrierte Schiffsnamen / Registered ship's names
Datum / Date | Schiffsname / Name | Heimathafen / Homeport |
10.11.1977 | Pearl Corona | Landskrona |
00.05.1978 | Itel Polaris | Monrovia |
11.01.1980 | NYON | Bâle |
09.01.1996 | Caravos Galaxy | Nassau |
00.11.2008 | Caravos Galaxy | Valletta |
Verbleib des Schiffes / Fate of vessel: | Verschrottet / Broken up |
Schiffsgeschichte
Auf Kiel gelegt am 29.11.1976. Am 10.11.1977 für Perl Shipping Co. A/B (Management: Per Victor Liljegren), Landskrona, als PEARL CORONA vom Stapel gelaufen. Lloyd's Register / IMO Nr.: 7527186. Am 31. Mai 1978 fertiggestellt und aufgelegt. Später, im Juni 1978, an Itel Scan Inc. (Management: Wallem Shipmanagement Ltd., Hong Kong), Monrovia verkauft und auf ITEL POLARIS umbenannt. Offizielle Nr.: 6412. Rufzeichen: D5LD. Erleidet schwere Schäden nach Kontakt mit der Pier an der Steuerbordseite, beim Manövrieren in Portland, Victoria am 04.02.19.79. Nach erfolgter Reparatur wieder in Fahrt. Am 11.01.1980 in Valletta, Malta, durch die Helica S.A., Genève (Management: Société d'Armement Maritime Suisse-Atlantique S.A., Lausanne) angekauft und in NYON mit Heimathafen Bâle (Basel), umbenannt worden. Offizielle Nr.: 111. Rufzeichen HBFC. 1986: Der Managementname wechselt in Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime S.A., Lausanne. Am 09.01.1996 in Busan an Hathaway Corp. (Management: Iason Hellenic Shipping Co. Ltd., Athen), Nassau, verkauft und in CARAVOS GALAXY umbenannt. Offizielle Nr.: 727500. Rufzeichen C6NR9. BRT: 36'199, NRT: 19'990, DWT: 61'744. Im November 2008 transferiert unter Malta Flagge. Registerhafen: Valletta. Offizielle Nr.: 11673. Rufzeichen: 9HUS9. Verkauft im Januar 2011 zum Verschrotten an Duke Consulting Ltd., Virgin Islands. Nicht umbenannt, kein Flaggenwechsel und am 30.10.2011 von Qingdao Innen Reede, ausgelaufen nach Chittagong. ETA 26.02.2011. Quellen:
|
Histoire du navire
Mis en chantier le 29-11-1976, ce navire est lancé le 10-11-1977 à Landskrona pour la Perl Shipping Co. A/B (gestion : Per Victor Liljegren), sous le nom de PEARL CORONA. N° Lloyd's Register / IMO : 7527186. Achevé et mis à l'eau le 31 mai 1978, il sera revendu en juin 1978, à la Itel Scan Inc (gestion : Wallem Shipmanagement Ltd, Hong Kong). Enregistré à Monrovia et rebaptisé ITEL POLARIS, il porte le numéro officiel 6412 et l’indicatif d'appel D5LD. Le 04-02-1979, le navire souffre de graves dommages après un choc de son flanc tribord contre le quai, lors d’une manœuvre à Portland, Victoria (Australie). Après réparation, il reprend la mer. Acheté le 11-01-1980 à La Valette, Malte, par Helica SA, Genève (gestion : Société d'Armement Maritime Suisse-Atlantique SA, Lausanne). Il est rebaptisé NYON avec Bâle comme port d'enregistrement, sous numéro officiel 111 et indicatif d'appel HBFC. 1986 : Le nom du gestionnaire change en Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA, Lausanne. En novembre 2008, il est transféré sous pavillon maltais avec La Valette comme port d’enregistrement, sous numéro officiel 11673 et indicatif d'appel 9HUS9. Vendu en janvier 2011 pour la démolition à la Duke Consulting Ltd, aux Iles Vierges, sans changement de nom, ni de pavillon. Le 30-10-2011, il quitte la rade de Qingdao pour Chittagong, ETA 26-02-2011. Traduction PAR 23-08-2025
Sources :
|
Cronistoria delle navi
Chiglia impostata il 29-11-1976. Varata per la Perl Shipping Co. A/B (Management: Per Victor Liljegren), Landskrona, il 10-11-1977 come PEARL CORONA. Lloyd’s Register/IMO: 7527186 Terminato l’allestimento nel maggio 1978 e messa in disarmo. Lo stesso anno venduta alla Itel Scan Inc. (Management: Wallem Shipmanagement Ltd., Hong Kong), Monrovia e nominata ITEL POLARIS. Numero matricola: 6412. Nominativo internazionale S5LD. Il 04-02-1979 subisce gravi danni sulla fiancata di dritta urtando la banchina durante la manovra a Portland, Victoria. A riparazioni eseguite, di nuovo in servizio. A Valletta, Malta, Helica S.A., Genève (Management: Société d'Armement Maritime Suisse-Atlantique S.A., Lausanne) aquista la nave il 11-01-1980 e la nomina NYON, porto d’iscrizione Basilea. Nominativo internazionale HBFC. 1986 management: Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime S.A., Lausanne. A Busan il 09-01-1996: la nave viene ceduta alla Hathaway Corp. (Management: Iason Hellenic Shipping Co. Ltd., Athina), Nassau, e nominata CARAVOS GALAXY. Nominativo internazionale: C6NR9. TSL: 36199, TSN: 19990, DWT: 61744 tonnelate. Nel novembre del 2008 viene messa sotto bandiera maltese. Porto d’iscrizione: Valletta. Numero matricola: 11673. Nominativo internazionale: 9HUS9. Nel gennaio 2011 ceduta alla Duke Consulting Ltd., Virgin Islands per essere demolita. Nessun cambio nome ne cambio bandiera ed il 30-10-2011 parte dalla rada interna di Qingdao diretta a Chittagong. ETA: 26-02-2011 Fonti:
|
History
Keel laid 29.11.1976. Launched 10.11.1977 for Perl Shipping Co. A/B (Management: Per Victor Liljegren), Landskrona, as PEARL CORONA. Call sign: n.a. Lloyd's Register / IMO No.: 7527186. Completed 31. Mai 1978 and laid up. Later in June 1978, sold to Itel Scan Inc. (Management: Wallem Shipmanagement Ltd., Hong Kong), Monrovia, and renamed ITEL POLARIS. Official No.: 6412. Call sign: D5LD. Sustained contact damage whilst manoevering at Portland, Victoria on 04.02.19.79, suffering hull fracture to starboard side. Repaired and returned to service. Purchased on 11.01.1980 at Valletta, Malta by Helica S.A., Genève (Management: Société d'Armement Maritime Suisse-Atlantique S.A., Lausanne), Bâle (Basel) and renamed NYON. Official No.: 111. Call sign HBFC. 1986: Management restyled: Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime S.A., Lausanne. Sold on 09.01.1996 at Busan to Hathaway Corp. (Management: Iason Hellenic Shipping Co. Ltd., Athens), Nassau, and renamed CARAVOS GALAXY. Official No.: 727500. Call sign C6NR9. BRT: 36'199, NRT: 19'990, DWT: 61'744. In November 2008 transferred to Malta flag. Port of Registry: Valletta. Official No. 11673. Call sign: 9HUS9. Sold in January 2011 for demolition to Duke Consulting Ltd., Virgin Islands. Not renamed, no flag change. Reported 30.10.2011 sailed from Qingdao Inner Anchorage, China bound for Chittagong. ETA 26.02.2011. Sources:
|
Im Panama Kanal am 3. September 1985 / In the Panama Canal on September 3, 1985
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / MB-Photo
|
![]() Valletta Januar 1980
Bildherkunft / Photosource: © Unbekannt / Unknown / © SwissShips-Collection
|
![]() Auslaufend Valletta auf Malta am 12. Januar 1980 / Departing Valletta, Malta, on January 12, 1980
Bildherkunft / Photosource: © Suisse-Atlantique SA
|
![]() Im Ärmelkanal / English Channel
Bildherkunft / Photosource: © Suisse-Atlantique SA
|
![]() Im Ärmelkanal 1985 / English Channel 1985
Bildherkunft / Photosource: © Suisse-Atlantique SA
|
![]() Im Ärmelkanal 1985/ English Channel 1985
Bildherkunft / Photosource: © Suisse-Atlantique SA
|
![]() Im Ärmelkanal 1985/ English Channel 1985
Bildherkunft / Photosource: © Suisse-Atlantique SA
|
![]() Fremantle 27.03.1986
Bildherkunft / Photosource: © Chris Gee
|
![]() Bluff, New Zealand 17.09.1988
Bildherkunft / Photosource: © Ian B. Lovie
|
![]() Bluff, New Zealand 17.09.1988
Bildherkunft / Photosource: © Nick Tolerton
|
![]() Bluff, New Zealand 17.09.1988
Bildherkunft / Photosource: © Nick Tolerton
|
![]() Bluff, New Zealand 21.09.1988
Bildherkunft / Photosource: © Chris Howell
|
![]() In Qinghuandao VR China am 14.10.1991 / In Qinghuandao, VR China, on October 14, 1991
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © MB-Photo
|
![]() In Qinghuandao VR China am 14.10.1991 / In Qinghuandao, VR China, on October 14, 1991
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © MB-Photo
|
![]() In Qinghuandao VR China am 14.10.1991 / In Qinghuandao, VR China, on October 14, 1991
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © MB-Photo
|
![]() In Qinghuandao VR China am 14.10.1991 / In Qinghuandao, VR China, on October 14, 1991
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © MB-Photo
|
![]() 11.05.1994 in Botany Bay, Australia
|
![]() Auf dem Mississippi / On the Mississippi River
Bildherkunft / Photosource: © Unbekannt / Unknown / © SwissShips-Collection
|
![]() Panama Canal
Bildherkunft / Photosource: © Suisse-Atlantique SA
|
![]() |
![]() Rotterdam
Bildherkunft / Photosource: © Unbekannt / Unknown / © SwissShips-Collection
|
![]() Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / FotoMar
|
Diverse Photos
Mit Schnee an Deck zwischen USA und Japan bei den Alëuten / With snow on deck between the USA and Japan near the Aleutian Islands
|
![]() Blick von der Back nach achtern auf hoher See 1980 / View from the forcastel to the aft on the high seas 1980
Bildherkunft / Photosource: © Unbekannt / Unknown / © SwissShips-Collection
|
![]() Blick von der Back nach achtern auf hoher See / View from the forcastel to the aft on the high seas
Bildherkunft / Photosource: © Unbekannt / Unknown / © SwissShips-Collection
|
![]() Blick von der Back nach achtern auf dem Mississippi / View from the forcastel to the aft on the Mississippi River
Bildherkunft / Photosource: © Unbekannt / Unknown / © SwissShips-Collection
|
![]() Heckansicht auf dem Mississippi / Sternview on the Mississippi River
Bildherkunft / Photosource: © Unbekannt / Unknown / © SwissShips-Collection
|
NYON auf dem Amazonas
|
![]() Farewell
|
![]() Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © FotoMar
|
vorher als / previously as Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © FotoMar
|
später als / later as 02.05.2002
Bildherkunft / Photosource: © Unbekannt / Unknown / © SwissShips-Collection
|
![]() Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © FotoMar
|