MOLESON
IMO No.: 9542831
Schiffstyp / Ship's type: Motor / Bulk Carrier
Bau / Construction
Bauwerft / Shipyard: | Shinan Heavy Industries Co. Ltd., Jido , South Korea | ||
Bau Nr. / Hull / Yard No.: | H1006 | Baujahr / Year of built: | 2010 |
Kiellegung / Keel laying: | 01.11.2009 | Stapellauf / Launching: | 13.08.2010 |
Ablieferung / Delivery: | 27.10.2010 |
Reeder - Manager / Shipping company - Manager
Eigner / Registered owner: | Oceana Shipping AG, Chur - 09.04.2019: neu / new: Renens VD (Switzerland) | ||
Reeder / Shipping Company (Manager): | Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA, Renens, VD | ||
Tech. Management / Technical Mgmt.: | Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA, Renens, VD | ||
Management von / from: | 27.10.2010 | Management bis / until: | 05.09.2022 |
Registerhafen / Homeport: | Basel | Flagge / Flag: | Switzerland (CHE) |
Rufzeichen / Call sign: | HBLE | CH-Register-Nr. / Official No.: | 198 |
MMSI: | 269039000 | Class: | BV |
Registrier Datum / Date: | 27.10.2010 | Register Streichung / Deletion: | 01.09.2022 |
Verbleib / Fate: | 01.09.2022 Verkauft / Sold |
Vermessung / Tonnage
BRZ / GT: | 22'697 | Länge / Length: | 181.10 | Meter | ||
NRZ / NT: | 11'603 | Breite / Breadth: | 30.03 | Meter | Passenger: | - |
DWT: | 34'266 | Tiefgang / Draft: | 9.80 | Meter | Besatzung / Crew: | 23 |
Lightship tons: | 8'612. | Tiefe / Depth: | 14.60 | Meter | ||
Ladegeschirr / Cargo gear: | 4 x 30 tons SWL (Safe Working Load) |
Maschine / Machinery
Maschinen-Typ / Engine type: | 6-Cyl. 6S50MC MAN-Burmeister & Wain |
Maschinenhersteller / Engine builder: | Doosan Engine Co Ltd., Changwon - S. Korea |
Leistung / Power: | 11'640 Ps - Hp / 8'680 kW @ 127 U/min / RPM |
Geschwindigkeit / Speed: | 14 Knoten / Knots |
Antrieb / Propulsion: | 1 Festpropeller / Fixed blade propeller |
Registrierte Schiffsnamen / Registered ship's names
Datum / Date | Schiffsname / Name | Heimathafen / Homeport |
27.10.2010 | MOLESON | BASEL |
01.09.2022 | Super Martinelli | Bridgetown |
22.09.2023 | Bellavita | Panama |
Verbleib des Schiffes / Fate of vessel: | In Fahrt / In service |
Schiffsgeschichte
Der Brennstart von den ersten Stahlplatten (1st steel cutting) von diesem Handysize Bulkcarrier Namens MOLESON wurde am 1. November 2009 bei Shinan Heavy Industries Co. Ltd., Jido, Süd Korea (Bau Nr. H1006) vollzogen und der Kiel wurde am 1. Juni 2010 gelegt. Das Schiff lief am 13 August 2010 vom Stapel und wurde an die Eignerfirma Oceana Shipping AG, Chur (Management: Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA, Renens / VD, Switzerland) übergeben am 27. October 2010. Das Schiff ist Registriert in Basel, unter Schweizer Flagge. Offizielle Register Nummer ist 198 und die IMO Nummer lautet 9542831. Das Rufzeichen des Schiffes ist HBLE. Ausgerüstet mit 4 x 30-Tonnen (SWL) Kräne für den Ladungsumschlag und angetrieben mit einer 6-Zyl. 6S50MC Doosan Engine Co Ltd-MAN-B&W Hauptmaschine, gebaut in Changwon, Süd Korea. (BHP 11'640, kW 8680, RPM 127) ergeben eine Geschwindigkeit von 14 Knoten. Die MOLESON ist am 1. September 2022 vor Larnaca in Zypern an die neuen Eigner Super Martinelli LLC (Admiral Shipping Co., Odesa) in Majuro auf den Marschall Inseln übergeben und umbenannt in SUPER MARTINELLI. Registriert in Bridgetown auf Barbados. Das neue Rufzeichen lautet 8PDO4. Die offizielle Nummer ist nicht bekannt. Am 22. September 2023 verkauft an Asus Marine Service Ltd. (HAG Shipping DMCC Dubai, Vereinigte Arabische Emirate) (Management Fairwind Maritime PVT Ltd., Mumbai - Indien und umbenannt in BELLAVITA. Registriert in Panama. Das neue Rufzeichen lautet 3E6016. |
Historique des navires
Le découpage des premières plaques d'acier (1st steel cutting) de ce vraquier Handysize nommé MOLESON a eu lieu le 1er novembre 2009 au chantier Shinan Heavy Industries Co. Ltd, à Jido, en Corée du Sud (construction n° H1006) et la quille a été posée le 1er juin 2010. Le navire a été lancé le 13 août 2010 et remis à la société propriétaire, Oceana Shipping SA de Coire, Suisse (Gestion: Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA, Renens/VD, Suisse) le 27 octobre 2010. Le navire est immatriculé à Bâle, sous pavillon suisse. Son numéro de registre officiel est le 198, son numéro OMI étant 9542831. L'indicatif d’appel du navire est HBLE. Il est équipé de 4 grues de 30 tonnes (SWL) pour la manutention de la cargaison et est propulsé par un moteur principal 6 cyl. 6S50MC, construit par Doosan Engine Co Ltd-MAN-B&W, à Changwon, en Corée du Sud. (BHP 11'640, kW 8’680, 127 t/min.). Cette propulsion permet une vitesse de croisière de 14 nœuds. Le 1er septembre 2022, au large de Larnaka à Chypre, le MOLESON a été remis à ses nouveaux propriétaires, la Super Martinelli LLC (Admiral Shipping Co., Odessa) à Majuro dans les îles Marshall et a été rebaptisé SUPER MARTINELLI. Il est enregistré à Bridgetown à la Barbade. Le nouvel indicatif radio est 8PDO4 mais le numéro officiel n'est pas connu. Le navire a effectué son 1er voyage pour ses nouveaux propriétaires via le Pirée, Istanbul vers Tchornomorsk (Khoromorsk) pour y charger des céréales à destination d'Alger. Traduction PAR/ avril 2023 Vendu le 22 septembre 2023 à la Asus Marine Service Ltd (HAG Shipping DMCC Dubaï, Émirats arabes unis). La gestion est assurée par la Fairwind Maritime PVT Ltd, Mumbai, en Inde. Le navire est rebaptisé BELLAVITA, enregistré au Panama avec 3E6016 comme nouvel indicatif d’appel. |
Cronistoria delle navi
Il taglio lamiera di questa Handysize Bulkcarrier nominata MOLESON, avviene il 01-11-2009 presso il cantiere sud coreano Shinan Heavy Industries Co. Ltd., Jido (numero di costruzione: H1006), impostazione chiglia: 01-06-2010. Varata il 13-08-2010 e consegnata alla Oceana Shipping AG, Chur (management: Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA, Renens / VD, Svizzera) il 27 ottobre 2010. La nave viene immatricolata a Basilea sotto bandiera Svizzera. Numero matricola: 198, IMO: 9542831. Nominativo internazionale: HBLE. Equipaggiata con 4 gru da 30 tonn. SWL (Safe Working Load) per le operazioni di imbarco e sbarco del carico. La propulsione avviene tramite un motore 6 cilindri 6S50MC Doosan Engine Co Ltd-MAN-B&W, costruito a Changwon, Corea del Sud. 11640 Cv, 8680 kW permettono una velocita di 14 nodi a 127 giri/minuto. La MOLESON è stata consegnata alla nuova proprietaria Super Martinelli LLC (Admiral Shipping Co. Odessa) di Majuro sulle isole Marshall il 1° settembre 2022 antistante Larnaca su Cipro e rinominata SUPER MARTINELLI. Immatricolata a Bridgetown Barbados. Il nuovo nominativo internazionale: 8PDO4. Il numero di matricola non è noto. Il 22 settembre 2023 ceduta alla Asus Marine Service Ltd. (HAG Shipping DMCC Dubai, Emirati Arabi) (management: Fairwind PVT Ltd., Mumbai – India) e rinominata BELLAVITA. Immatricolata a Panama. Il nuovo nominativo internazionale è 3E6016. |
History
The steel cutting of the handy-size bulkcarrier MOLESON commenced 1st of November 2009, by Shinan Heavy Industries Co. Ltd., Jido, South Korea (Hull No. H1006) and her keel was laid 1st of June 2010. Her launching was on 13 August 2010, and delivery to Oceana Shipping AG, Chur (Management: Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA, Renens/VD, Switzerland) on the 27th of October 2010. Registered at Basel, Swiss flag. Official No. 198, IMO No. 9542831. Call sign: HBLE. Cargo gear, 4 x 30 tons (SWL) cranes. Powered by a 6-cyl. 6S50MC Doosan Engine Co Ltd-MAN-B&W Oil Engine, built at Changwon. BHP 11,640, kW 8,680, RPM 127, service speed 14 knots. The MOLESON was handed over to the new owner Super Martinelli LLC (Admiral Shipping Co., Odesa) in Majuro on the Marshall Islands on September 1, 2022 off Larnaca in Cyprus and renamed SUPER MARTINELLI. Registered in Bridgetown, Barbados. The new call sign is 8PDO4. The official number is not known. The ship made its 1st voyage for the new owners via Piraeus, Istanbul to Chornomorsk (until February 4, 2016 the city was named after Vladimir Ilyich Lenin Illichivsk (Ukrainian Іллічівськ; Russian Ильичёвск Ilyichowsk), which was part of the Decommunization in Ukraine (the new name refers to the Black Sea location) to load grain for Algiers. Sold to Asus Marine Service Ltd on September 22, 2023. (HAG Shipping DMCC Dubai, United Arab Emirates) (Management Fairwind Maritime PVT Ltd., Mumbai - India and renamed BELLAVITA. Registered in Panama. The new call sign is 3E6016. |
An der Ausrüstungspier von der Werft Shinan Heavy Industries Co. Ltd., Jido, in Süd Korea am 28.10.2010 / At the fitting out pier of the Shipyard Shinan Heavy Industries Co. Ltd., Jido, South Korea on 28.10.2010
Bildherkunft / Photosource: © Alfred Jäggi
|
An der Ausrüstungspier von der Werft Shinan Heavy Industries Co. Ltd., Jido, in Süd Korea am 28.10.2010 / At the fitting out pier of the Shipyard Shinan Heavy Industries Co. Ltd., Jido, South Korea on 28.10.2010
Bildherkunft / Photosource: © Alfred Jäggi
|
An der Ausrüstungspier von der Werft Shinan Heavy Industries Co. Ltd., Jido, in Süd Korea am 28.10.2010 / At the fitting out pier of the Shipyard Shinan Heavy Industries Co. Ltd., Jido, South Korea on 28.10.2010
Bildherkunft / Photosource: © Alfred Jäggi
|
Auslaufend von der Werft Shinan Heavy Industries Co. Ltd., Jido, in Süd Korea am 31.10.2010 / departing from her building place of Shinan Heavy Industries Co. Ltd., Jido, South Korea on 31.10.2010
Bildherkunft / Photosource: © Alfred Jäggi
|
Auslaufend von der Werft Shinan Heavy Industries Co. Ltd., Jido, in Süd Korea am 31.10.2010 / departing from her building place of Shinan Heavy Industries Co. Ltd., Jido, South Korea on 31.10.2010
Bildherkunft / Photosource: © Alfred Jäggi
|
Auslaufend von der Werft Shinan Heavy Industries Co. Ltd., Jido, in Süd Korea am 31.10.2010 / departing from her building place of Shinan Heavy Industries Co. Ltd., Jido, South Korea on 31.10.2010
Bildherkunft / Photosource: © Alfred Jäggi
|
Auslaufend von der Werft Shinan Heavy Industries Co. Ltd., Jido, in Süd Korea am 31.10.2010 / departing from her building place of Shinan Heavy Industries Co. Ltd., Jido, South Korea on 31.10.2010
Bildherkunft / Photosource: © Alfred Jäggi
|
Die MOLESON liegt aus Kanada kommend am 2. Februar 2011 im Hafen von Barcelona / The MOLESON coming from Canada, is berthed in the port of Barcelona on February 2nd, 2011
Bildherkunft / Photosource: © Alfred Jäggi
|
Am 28. Februar 2011 in leichtem Eis im Bedford Basin, Halifax, NS Kanada vor Anker / Anchored in light ice, Bedford Basin, Halifax, NS Canada on 28th February 2011
Bildherkunft / Photosource: © Ken Watson
|
MOLESON Ankunft im Hafen von Klaipeda (Litauen) / MOLESON arriving at the port of Klaipeda (Lithuania)
Bildherkunft / Photosource: © Gena Anfimov
|
MOLESON Ankunft im Hafen von Klaipeda (Litauen) / MOLESON arriving at the port of Klaipeda (Lithuania)
Bildherkunft / Photosource: © Gena Anfimov
|
MOLESON, am Terminal 6 Southern Berth, K.M. 456,0 Fluss Paraná, Argentinien, 4. Januar 2012 – Verladung von Getreide und Nebenprodukten für mauretanische Häfen
Bildherkunft / Photosource: © Pablo A. Balloni
|
MOLESON, at Terminal 6 Southern Berth, K.M. 456,0 Paraná River, Argentina, Jan 04th, 2012 - Loading Grain & by Products for Mauritanian Ports
Bildherkunft / Photosource: © Pablo A. Balloni
|
Am 25.11.2011 in Leixões (Portugal) / Moored at Leixões (Portugal) 25.11.2011
Bildherkunft / Photosource: © José A. Martinez Rodeiro
|
Nord-Ostsee Kanal bei den Levensauer Brücken am 27.08.2015 / Kiel Canal at Levensauer bridge on 27.08.2015
|
Nord-Ostsee Kanal bei den Levensauer Brücken am 27.08.2015 / Kiel Canal at Levensauer bridge on 27.08.2015
|
Vlissingen / Flushing 13.11.2015
Bildherkunft / Photosource: © Capt. E.-H. Reurink (Henk)
|
Vlissingen / Flushing 13.11.2015
Bildherkunft / Photosource: © Capt. E.-H. Reurink (Henk)
|
Vlissingen / Flushing 13.11.2015
Bildherkunft / Photosource: © Capt. E.-H. Reurink (Henk)
|
Vlissingen / Flushing 13.11.2015
Bildherkunft / Photosource: © Capt. E.-H. Reurink (Henk)
|
Vlissingen / Flushing 13.11.2015
Bildherkunft / Photosource: © Capt. E.-H. Reurink (Henk)
|
Vlissingen mit den Lotsenbooten / Flushing with pilot boats 13.11.2015
Bildherkunft / Photosource: © Capt. E.-H. Reurink (Henk)
|
Löschen einer Ladung Mais in Santiago de Cuba am 24.12.2017 / Santiago de Cuba, discharging corn December 24, 2017
Bildherkunft / Photosource: © Mathieu Paratte
|
Löschen einer Ladung Mais in Santiago de Cuba am 24.12.2017 / Santiago de Cuba, discharging corn December 24, 2017
Bildherkunft / Photosource: © Mathieu Paratte
|
Singapur / Singapore 20.07.2020
Bildherkunft / Photosource: © Olaf Schmidt - OS
|
Singapur / Singapore 20.07.2020
Bildherkunft / Photosource: © Olaf Schmidt - OS
|
Rotterdam 15.08.2020
Bildherkunft / Photosource: © Hannes van Rijn
|
Cuxhaven am 19.09.2021 auf der Fahrt nach Hamburg / Cuxhaven September 19, 2021 on the way to Hamburg
Bildherkunft / Photosource: © Jens Grabbe
|
Cuxhaven am 19.09.2021 auf der Fahrt nach Hamburg / Cuxhaven September 19, 2021 on the way to Hamburg
Bildherkunft / Photosource: © Jens Grabbe
|
Cuxhaven am 19.09.2021 auf der Fahrt nach Hamburg / Cuxhaven September 19, 2021 on the way to Hamburg
Bildherkunft / Photosource: © Jens Grabbe
|
Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / FotoMar
|
|
später als / later as Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © FotoMar
|
Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © FotoMar
|
|