MARIA IMMACULATA
IMO No.: 9610339
Schiffstyp / Ship's type: Motor / Chemical / Oil Products Tanker
Bau / Construction
Bauwerft / Shipyard: | Taixing Ganghua Ship Industry Co Ltd, Taixing JS China
AVIC-Dingheng Shipbuilding Co. Ltd., Taixing JS, China |
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Bau Nr. / Hull / Yard No.: | GHCY 7500-07 | Baujahr / Year of built: | 2012 |
Kiellegung / Keel laying: | 15.09.2009 | Stapellauf / Launching: | 03.08.2011 |
Ablieferung / Delivery: | 23.04.2013 |
Reeder - Manager / Shipping company - Manager
Eigner / Registered owner: | San Padre Pio Schifffahrt SA Nyon - Suisse | ||
Reeder / Shipping Company (Manager): | ABCmaritime SA Nyon Switzerland | ||
Tech. Management / Technical Mgmt.: | ABCmaritime SA Nyon Switzerland | ||
Management von / from: | 23.04.2013 | Management bis / until: | |
Registerhafen / Homeport: | Basel | Flagge / flag: | Switzerland (CHE) |
Rufzeichen / Call sign: | HBFI | Register-Nr. / Official No.: | 209 |
Registrier Datum / Date: | 23.04.2013 | Register Streichung / Deletion: | 28.04.2022 |
Verbleib / Fate: | Umgeflaggt nach Malta / Reflagged to Malta |
Vermessung / Tonnage
BRZ / GT: | 5'422 | Länge / Length: | 112.70 | Meter | ||
NRZ / NT: | 2'444 | Breite / Breadth: | 17.60 | Meter | Passenger: | - |
DWT: | 7'616 | Tiefgang / Draft: | 7.20 | Meter | Crew: | 12 |
Lightship ton.: | 3'371 | Tiefe / Depth: | 9.40 | Meter | ||
Ladegeschirr / Cargo gear: | 1 Kran / crane 5-metric-ton SWL (Safe Working Load) |
Maschine / Machinery
Maschinen-Typ / Engine type: | 2x 8-Cylinder 8L21/31 MAN-B&W |
Maschinenhersteller / Engine builder: | Shanghai Xinzhong Power Machine Plant, Shanghai |
Leistung / Power: | 4'678 Ps - Hp / 3'440kW @ 1'000 U/min / rpm |
Geschwindigkeit / Speed: | 13 Knoten / Knots |
Antrieb / Propulsion: | 2 Controllable pitch propellers @ 169 U/min / rpm |
Bugstrahlruder / Bowthruster: | 1 |
Registrierte Schiffsnamen / Registered ship's names
Datum / Date | Schiffsname / Name | Heimathafen / Homeport |
18.06.2012 | Beaufort | Majuro |
23.04.2013 | SAN PADRE PIO | Basel |
07.03.2022 | MARIA IMMACULATA | Basel |
28.04.2022 | Maria Immaculata | Valletta |
Verbleib des Schiffes / Fate of vessel: | In Fahrt / In service |
Schiffsgeschichte
Im Jahr 2009 bestellte die Reederei Société d'Armement et de Transport, SOCATRA, in Bordeaux, Frankreich zwei Standard Produkte/Chemikalien Tanker von 7'500 Tonnen Tragfähigkeit bei der Werft Taixing Ganghua Ship Industry Co. Ltd., Taixing, Provinz Jiangsu, Volksrepublik China. Die Stadt Taixing liegt am Nordufer des Yangtse (Jangtsekiang) etwa 200 km flussaufwärts von Shanghai. Kurz nachdem der Bau begonnen wurde, ging die Werft in Konkurs und die AVIC-Dingheng Shipbuilding Co. Ltd., übernahm die unfertige Konstruktion. Am 24.04.2009 wurde mit dem Schneiden der Stahlplatten für das erste Schiff (IMO-Nr: 9610339, Bau Nr. GHCY 7500-07) begonnen und die Kiellegung erfolgte am 15.09.2009. Beim Stapellauf am 03.08.2011 trug das Schiff den Namen BEAUFORT auf dem Rumpf. Es war vorgesehen, dass eine Firma Garonne SA in Luxemburg den Tanker übernehmen würde und bei der Ablieferung das Schiff unter diesem Namen in Luxemburg registrieren würde (vorgesehenes Rufzeichen: LXXJ). Im Laufe des Jahres 2011 traten die Auftraggeber jedoch vom Bauvertrag zurück. Offensichtlich gingen dann die Bauarbeiten nur noch langsam voran, und nach einigen Probefahrten im Mai 2012 wurde das Schiff in der Werft aufgelegt. Gemäss lokalen Vorschriften trug das Schiff während der Probefahrten auch den temporären, chinesischen Namen ZHONG DING 5. Nachdem das Schiff aufgelegt wurde, hatte die Werft den Tanker aus formellen Gründen unter dem Namen BEAUFORT provisorisch registrieren lassen. Die Werft registrierte das Schiff im Juni 2012 über die Schiffsmanagementfirma Global Marine Ship Management Co. Ltd., Hong Kong in den Marshall Islands (Registrierter Eigner: Arrow Shippping Development Ltd. Qingdao, Heimathafen: Majuro, Register Nr. 4723, Rufzeichen: V7YS5). Es muss festgehalten werden, dass eine solche Registrierung mit einem "Non-operational" Registerzertifikat noch keine Berechtigung zum Betrieb des Schiffes ergibt. Anfangs 2013 wurde das Schiff von der ABCmaritime Gruppe angekauft, registrierter Eigner ist die San Padre Pio Schifffahrt AG, Amriswil, Schweiz. Am 23.04.2013 wurde die SAN PADRE PIO in der Bauwerft übernommen und unter Schweizer Flagge registriert (Register Nr. 209, Rufzeichen: HBFI). Vor der Übernahme musste die Bauphase abgeschlossen und zusätzlich noch umfangreiche Modifikationen gemacht werden. Der kommerzielle und technische Betrieb des Schiffes wird von ABCmaritime in Nyon, Schweiz ausgeführt. Die SAN PADRE PIO ist ein Doppelhüllentanker der IMO-Klasse 2. Sie hat 6 Paar Ladetanks und 2 Sloptanks mit einem gesamten Fassungsvermögen von 8'540 m3 und einer Tragfähigkeit von 7'616 metrischen Tonnen auf einem Sommertiefgang von 7,20 m. Jeder Ladetank hat seine eigene Löschpumpe und die Ladung kann über an Deck aufgestellte Wärmetauscher geheizt werden. Ein Inert Gas System schützt die Ladetanks. Die Antriebsanlage besteht aus 2 Hauptmaschinen die über Reduktionsgetriebe je einen verstellbaren Propeller antreiben. Die 8 Zylinder Vier-Takt Motoren, Typ: 8L21/31 sind von MAN B&W und wurden unter Lizenz von Zhenjiang Marine Diesel Works in China gebaut. Die Leistung beträgt 2 x 1'720 kW bei 1'000 U/min. und gibt dem Tanker eine Geschwindigkeit von ungefähr 13 Knoten. Zwei von den Hauptmaschinen getriebene Wellengeneratoren und drei Dieselgeneratoren liefern den Strom für das Wechselstrom-Bordnetz von 450V/60Hz. Auf der SAN PADRE PIO fährt ein Besatzung von 12 Mann, der Kapitän und die Offiziere kommen aus der Ukraine, die Mannschaftsgrade aus den Philippinen. Die erste Reise führte mit einer Ladung Palmöl von Malaysia über Singapur nach Odesa in der Ukraine. Es ist vorgesehen, den Tanker vorerst in der Trampfahrt einzusetzen SwissShips MB, HPS, Mai 2013 Am 07.03.2022 umbenannt in MARIA IMMACULATA. Offiziell unter diesem Namen am 31.03.2022 in Basel registriert. Am 28.04.2022 (15:17 CET) in Arinaga auf den Kanarischen Inseln ausgeflaggt nach Malta. Neuer Heimathafen Valletta. Rufzeichen 9HA5620. |
Historique des navires
En 2009 l'armateur Société d'Armement et de Transport, SOCATRA à Bordeaux, France passa commande de deux pétroliers / chimiquiers à produits de 7’500 tonnes de capacité de charge auprès du chantier naval Ganghua Ship Industry Co Ltd, à Taixing, Province de Jiangsu, en République Populaire de Chine. La Ville de Taixing se trouve sur la côte nord du Yangtse (Jangtsekiang) à environ 200 km en amont de Shanghai. Peu après le début des travaux, le chantier naval a fait faillite et AVIC-Dingheng Shipbuilding Co. Ltd repris la construction inachevée. Le 24-04-2009 débuta la découpe des plaques d'acier pour le premier navire (numéro IMO 9610339, numéro de construction GHCY 7500-07) et la pose de la quille eut lieu le 15-09-2009. Lors du lancement, le 03-08-2011, le navire porta le nom de BEAUFORT sur la coque. Il était prévu que la société luxembourgeoise Garonne SA reprenne le pétrolier et l'immatricule à sa livraison sous pavillon luxembourgeois (indicatif prévu : LXXJ). Dans le courant de l'année 2011 les donneurs d'ordre se retirèrent du contrat de construction. Après son désarmement, le chantier, pour des raisons de forme, enregistra provisoirement le pétrolier sous le nom de BEAUFOURT. Le chantier immatricula le navire aux Iles Marshall en juin 2012, par l'entremise de la société de gestion maritime Global Marine Ship Management Co Ltd, Hong Kong (Propriétaire enregistré : Arrow Shipping Developmment Ltd, Quingdao. Port d'enregistrement Majuro, No. de registre 4723 et indicatif d'appel V7YS5). Il est à noter qu'une telle inscription sous certificat d'enregistrement ''non-opérationnel'' ne donne pas droit à l'exploitation du navire. Début 2013 le navire fut acheté par le groupe ABCmaritime, le propriétaire enregistré étant la San Padre Pio Schiffahrt AG, Amriswil, Suisse. Le 23-04-2013, le SAN PADRE PIO fut pris en charge et enregistré sous pavillon suisse (Nos de registre 209, indicatif d'appel HBFI). Avant l'acquisition, il a été nécessaire de terminer la phase de construction ainsi que de réaliser de nombreuses modifications. La gestion technique et commerciale du navire a été opérée par ABCmaritime à Nyon, Suisse. Le SAN PADRE PIO est un pétrolier à double coque de la classe IMO 2. Il a 6 paires de citernes à cargaison et 2 citernes de décantation avec une capacité de chargement de 8’540 m3, avec un port en lourd de 7’616 mt, pour un tirant d'eau d'été de 7.20 m. Chaque citerne a sa propre pompe de déchargement et peut être chauffée par des échangeurs de chaleur situés sur le pont. Un système de gaz inerte protège les citernes de chargement. La propulsion est assurée par deux machines principales qui, par un réducteur, propulsent l'hélice à pas variable, Les moteurs de 8 cylindres 4 temps de type 8L21/41 de MAN B&W ont été construit sous licence en Chine par Zhenjiang Marine Diesel Works. La puissance des moteurs est de 2 x 1’720 kW à 1’000 tours/min., ce qui donne au pétrolier une vitesse de croisière de 13 nœuds. Deux alternateurs d’arbre d’hélice et trois générateurs délivrent le courant alternatif de bord de 450 V/60 Hz. L'équipage du SAN PADRE PIO est formé de 12 hommes, le Commandant et les officiers venant d'Ukraine et les hommes d'équipage des Philippines. Le premier voyage a consisté à amener une cargaison d'huile de palme de Malaisie vers Odessa en Ukraine, en passant par Singapour. Il est prévu d'utiliser le pétrolier sur le marché « spot » (à la demande). Le 07-03-2022, le navire est renommé MARIA IMMACULATA et il est enregistré sous ce nom depuis le 31-03-2022 à Bâle. Le 28-04-2022 (15 :17 CET), à Arinaga, Grande Canarie, le pétrolier passe sous pavillon de Malte, avec La Valette comme port d’enregistrement. Indicatif d’appel 9HA5620. PAR 30-04-2022 |
Cronistoria delle navi
Nel 2009 la Société d'Armament et de Transport, SOCATRA di Bordeaux, Francia, ordina due pertoliere standard per prodotti chimici da 7500 tonn. di portata presso il cantiere Taixing Ganghua Ship Industry Co.Ltd., Taixing, provincia di Jiangsu, Repubblica Popolare Cinese. La cittá di Taixing si trova sulla sponda settentrionale sul fiume Yangtse (Jangtsekiang) a ca. 200 km verso monte da Shanghai. Breve tempo dopo l'inizio dei lavori di costruzione, il cantiere va in fallimento e la AVIC-Dingheng Shipbuilding Co. Ltd., riprende la costruzione incompleta. Il 24-04-2009 avviene il primo taglio di lamiera della prima nave (IMO: 9610339, numero di costruzione: GHCY 7500-07) e la posa della chiglia ha luogo il 15-09-2009. Al varo la nave porta il nome BEAUFORT sullo scafo. È previsto che una impresa di nome Garonne SA di Lussemburgo la fa immatricolarla nel registro di Lussemburgo (nominativo internazionale previsto: LXXJ). Nel corso del 2011 i comittenti si sono ritirati dal contratto di costruzione. Evidentemente i lavori proseguono a passo lento e dopo alcune prove in mare nel maggio 2012, la petroliera viene messa in disarmo nel cantiere. Durante le prove in mare, secondo norme locali, la nave porta il nome ZHONG DING 5. Nel corso del periodo in disarmo,il cantiere immatricola provisoriamente la nave per motivi formali con il nome BEAUFORT. Tramite la Global Marine Ship Management Co. Ltd., Hong Kong, una impresa di gestione navi, il cantiere immatricola la nave nel registro delle Isole Marshall (proprietaria registrata: Arrow Shipping Development Ltd., Quingdao, porto d'iscrizione: Majuro, numero matricola: 4723, nominativo internazionale: V7YS5). Va considerato che una tale immatricolazione "Non-operational" il certificato non abilita di intromettere in servizio la nave. Agli inizi del 2013, il gruppo ABCmaritime aquista la nave, proprietaria registrata: San Padre Pio Schifffahrts AG, Amriswil, Svizzera. Il 23-04-2013, la SAN PADRE PIO viene presa in consegna dal cantiere ed immatricolata sotto bandiera Svizzera (numero matricola: 209, nominativo internazionale: HBFI). Prima della presa in consegna, viene ultimata la costruzione ed eseguite ampie modifiche. La gestione sia tecnica che commerciale viene eseguita dalla ABCmaritime di Nyon, Svizzera. La SAN PADRE PIO é una petroliera a doppio scafo, classe IMO 2. Ha 6 paia di cisterne e due cisterne per lo slop con una capacitá totale di 8540 m³ e una portata di 7616 tonn. ad una immersione alla marca estiva di 7,20 m. Ciascuna cisterna é provvista di propria pompa per il carico ed il carico puo essere riscaldato tramite scambiatori di calore installati in vari punti in coperta. Un impianto di gas inerte protegge le cisterne del carico. Il sistema di propulsione é composto da 2 motori principali, i quali tramite un ingranaggio a riduzione azionano le 2 eliche a passo variabile.I motori a 4 tempi, 8 cilindri, tipo 8L21/31 della MAN B&W sono stati costruiti su licenza dalla Zhenjiang Marine Diesel Works, Cina. La potenza comporta 2 x 1720 kW a 1000 giri/minuto permettendo una velocitá di ca. 13 nodi. Oltre i tre generatori, su ciascun motore é montato un generatore asse, fornendo la necessaria corrente alternata da 450V/60Hz. L'Equipaggio della SAN PADRE PIO é composto da 12 persone, comandante ed ufficiali sono ucraini, i comuni sono filippini. Il viaggio inaugurale la esegue con un carico di olio di palma caricato in Malaysia via Singapore con destinazione Odessa, Ucraina. È previsto di impiegare la petroliera alla busca. SwissShips MB, HPS, HM, maggio 2013 Il 07-03-2022 rinominata MARIA IMMACULATA. L’immatricolazione a Valletta, Malta avverà in data futura. Il 28-04-2022 (15.17 CET) ad Arinaga sulle isole Canare, avviene il cambio di bandiera. Nuovo porto d’scrizione Valletta, Mata. Nominativo internazionale: 9HA5620. |
History
In 2009 the shipping company Société d'Armement et de Transport, SOCATRA, Bordeaux, France ordered two standard oil products/chemical tankers of 7,500 tons DWT with the shipyard Taixing Ganghua Ship Industry Co. Ltd., Taixing, Province Jiangsu, P.R. China. The town of Taixing is located on the northern bank of the Yangtse River, about 200 km upriver of Shanghai. During the construction time the shipyard was sold and renamed AVIC-Dingheng Shipbuilding Co. Ltd. On 24.04.2009 the first steel plates were cut for the first vessel (IMO-No. 9610339, hull No. GHCY 7500-07) and keel laying was on 15.09.2009. At the launching on 03.08.2011 the vessel's hull was marked with the name BEAUFORT. It was intended, that a company Garonne SA in Luxemburg would take over the tanker and register it under this name in Luxemburg (intended call sign: LXXJ). In the course of 2011 the ordering company retreated from the builder's contract. Obviously the construction work progressed only very slowly and after a few sea trials the vessel was laid-up in the shipyard in May 2012. According to local Chinese regulations the ship was called during sea trials with the temporary, Chinese name ZHONG DING 5. After the ship was laid-up, the builder's yard registered the tanker for formal reasons provisionally under the name BEAUFORT. The registration was done in June 2012 through the ship management company Global Marine Ship Management Co. Ltd., Hong Kong in the Marshall Islands (Registered owner: Arrow Shippping Development Ltd. Qingdao, home port: Majuro, official No. 4723, call sign: V7YS5). It must be noted, that such a registration does not permit any trading of the vessel, as only a "Non-operational" certificate of registry was issued. At begin of 2013 the vessel was purchased by the ABCmaritime Group, registered owner is the San Padre Pio Schifffahrt AG, Amriswil, Switzerland. On 23.04.2013 the SAN PADRE PIO was taken over in the builder's yard and registered under Swiss flag (official No. 209, call sign: HBFI). Before take-over the construction work had to be completed and extensive modifications were carried out. The commercial and technical management of the ship is done by ABCmaritime in Nyon, Switzerland. The SAN PADRE PIO is a double hull tanker of IMO class 2. She has 6 pairs of cargo tanks and 2 slop tanks with a total volume of 8,540 m3 and a deadweight of 7,616 mt on a summer draft of 7.20 m. Each cargo tank has a deep well cargo pump and cargo can be heated through deck-mounted heat exchangers. IGS is fitted to protect the cargo tanks (Inert Gas System). The propulsion system consists of two main engines, each driving a CP-propeller via a reduction gear. The 8-cylinder, four stroke diesel engines, type: 8L21/31 of MAN B&W design were fabricated under licence by Zhenjiang Marine Diesel Works, China. The power developed is 2 x 1,720 kW at 1,000 RPM and gives the tanker a speed of approximately 13 knots. Two shaft generators and 3 diesel generators supply the electrical power net of 450V/60Hz. On the SAN PADRE PIO a crew of 12 men is employed, the master and officers are from the Ukraine and the ratings are from the Philippines. The first voyage was from the builder's yard to Singapore, then to Malaysia to load a cargo of palm oil for Odessa in the Ukraine. It is planned to trade the tanker initially on the spot market. SwissShips, MB, HPS, May 2013 Renamed MARIA IMMACULATA on 07.03.2022. Officially registered under this name in Basel on March 31, 2022. Flagged out to Malta on 28.04.2022 (15:17 CET) in Arinaga, Canary Islands. New homeport Valletta. Call sign 9HA5620. |
Am Anker vor La Esfinge in Las Palmas de Gran Canaria am 15.04.2022 / At anchor off La Esfinge in Las Palmas de Gran Canaria on April 15, 2022
Bildherkunft / Photosource: © by Nicolas Arocha - via © Rick Vince
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Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / FotoMar
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vorher als / previously as Swiss flag
später als / later as Malta flag
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