LAVAUX
IMO No.: 9542817
Schiffstyp / Ship's type: Motor / Bulk Carrier (Handysize)
Bau / Construction
Bauwerft / Shipyard: | Shinan Heavy Industries Co. Ltd., Jido, South Korea | ||
Bau Nr. / Hull / Yard No.: | H1004 | Baujahr / Year of built: | 2010 |
Kiellegung / Keel laying: | 22.10.2009 | Stapellauf / Launching: | 03.03.2010 |
Ablieferung / Delivery: | 31.05.2010 |
Reeder - Manager / Shipping company - Manager
Eigner / Registered owner: | Oceana Shipping AG, Chur - 09.04.2019: neu / new: Renens VD | ||
Reeder / Shipping Company (Manager): | Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA Renens, VD | ||
Tech. Management / Technical Mgmt.: | Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA Renens, VD | ||
Management von / from: | 31.05.2010 | Management bis / until: | 12.11.2024 |
Registerhafen / Homeport: | Basel | Flagge / Flag: | Switzerland (CHE) |
Rufzeichen / Call sign: | HBDX | Register-Nr. / Official No.: | 196 |
MMSI: | 269837000 | Class: | Det Norske Veritas / BV |
Registrier Datum / Date: | 31.05.2010 | Register Streichung / Deletion: | 12.11.2024 |
Verbleib / Fate: | Verkauft / Sold |
Vermessung / Tonnage
BRZ / GT: | 22'634 | Länge / Length: | 181.10 | Meter | ||
NRZ / NT: | 11'603 | Breite / Breadth: | 30.07 | Meter | Passenger: | - |
DWT: | 34'250 | Tiefgang / Draft: | 9.82 | Meter | Besatzung / Crew: | 22 |
Lightship ton.: | 8'581 | Tiefe / Depth: | 14.60 | Meter | ||
Ladegeschirr / Cargo gear: | 4 Cranes of 30 tonnes (metric) SWL (Safe Working Load) |
Maschine / Machinery
Maschinen-Typ / Engine type: | 6-Cyl. 6S50MC MAN-Burmeister & Wain |
Maschinenhersteller / Engine builder: | Doosan Engine Co Ltd., Changwon (South Korea) |
Leistung / Power: | 11'640 PS - HP / 8'680 kW |
Geschwindigkeit / Speed: | 14 Knoten / Knots |
Antrieb / Propulsion: | 1 Festpropeller / Fixed blade propeller |
Registrierte Schiffsnamen / Registered ship's names
Datum / Date | Schiffsname / Name | Heimathafen / Homeport |
31.05.2010 | LAVAUX | Basel |
12.11.2024 | C Leopard | Monrovia |
Verbleib des Schiffes / Fate of vessel: | In Fahrt / In service |
Schiffsgeschichte
Erster Brennstart (1st. steel cutting) von dem Handy-size Massengutfrachter LAVAUX erfolgte am 6. Mai 2009, bei der Schiffswerft Shinan Heavy Industries Co. Ltd., in Jido, Süd Korea (Bau Nr. H1004) und der Kiel wurde am 22. Oktober 2009 gelegt. Der Stapellauf war am 3. März 2010. Abgeliefert an die Eigner, Oceana Shipping AG, Chur (Management: Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA, Renens / VD, Suisse), wurde das Schiff am 31. Mai 2010. Registriert in Basel unter Schweizer Flagge. Offizielle Nr.: 196, IMO Nr.: 9542817. Rufzeichen: HBDX. Ausgerüstet mit 4 x 30-Tonnen (SWL) Kräne für den Ladungsumschlag und angetrieben mit einer 6-Zyl. 6S50MC Doosan Engine Co Ltd-MAN-B&W Hauptmaschine, gebaut in Changwon, Süd Korea. (BHP 11'640, kW 8561, RPM 127) ergeben eine Geschwindigkeit von 14 Knoten. Die Jungfernreise führt von Mokpo (Bunkern) nach Portland, Oregon im Ballast. Das neue Domizil der Reederei ist ab April 2022 in der Rue Docteur-Yersin 10, 1110 Morges. Am 12.11.2024 aus dem Schweizer Seeschiffsregister gestrichen und im türkischen Iskenderun auf C LEOPARD umgetauft. Registriert unter liberianischer Flagge mit Heimathafen Monrovia. Das neue Rufzeichen lautet nun 5LTP4 und die MMSI: 636024641. |
Historique des navires
La mise en chantier (1st. steel cutting) du MS LAVAUX a débuté le 06 mai 2009 au chantier naval Shinan Heavy Industries Co. Ltd., à Jido, Corée du Sud (Coque No. H1004) et la quille a été posée le 22 octobre 2009. La mise à l’eau s’est déroulée le 03 mars 2010 et le navire a été livré le 31 mai 2010 à Oceana Shipping SA Coire (Management : Suisse-Atlantique Société de Navigation maritime SA, Renens / VD, Suisse). Le port d’enregistrement est Bâle, pavillon suisse. Numéro officiel 196, IMO No. 9542817, indicatif d’appel HBDX. Ce navire est armé de 4 grues de 30 tonnes (SWL). Il est propulsé par un moteur 6 cylindres 6S50MC de Doosan Engine Co Ltd-MAN-B&W, construit à Changwon en Corée du Sud, développant 11'640 kW à 127 t/min., permettant une vitesse de croisière de 14 nœuds. Le voyage inaugural a mené le Lavaux de Mokpo (Bunker) à Portland, en Oregon, sous ballast. SwissShips 14.10.2018 HPS, MB, Pierre-André Reymond A partir d'avril 2022, le nouveau domicile de la compagnie maritime sera Rue Docteur-Yersin 10, 1110 Morges. Radié du registre suisse des navires de mer le 12-11-2024 et rebaptisé C LEOPARD à Iskenderun, en Turquie. Le navire est mis sous pavillon libérien avec Monrovia comme port d'enregistrement . Le nouvel indicatif d’appelle devient 5LTP4 et le MMSI 636024641. |
Cronistoria delle navi
Il primo taglio di lamiera (1st. steel cutting) di questa portarinfuse Handy – Size LAVAUX avviene il 06 maggio 2009 presso il cantiere Shinan Heavy Industries Co. Ltd., di Jido, Corea del Sud (numero costruzione H1004) e l’impostazione della chiglia segue il 22 ottobre 2009. Varata il 3 marzo 2010 e consegnata il 31 maggio 2010 alla proprietara, la Oceana Shipping AG. Chur (management: Suisse – Atlantique Société de Navigation Maritime SA, Renens / VD, Suisse). Immatricolata sotto bandiera Svizzera a Basilea. Numero matricola: 196, IMO: 9542817. Nominativo internazionale: HBDX. Equippaggiata con 4 gru da 30 tonn. SWL ciascuna, per le operazioni di carico e scarico delle merci. Il motore principale, un 6-cilindri 6S50MC Doosan Engine Co Ltd-MAN-B&W, costruito a Changwon, Corea del Sud, (Cv 11640, kW 8561, giri/min 127), permette una velocitá di 14 nodi. Da aprile 2022, la nuova sede della compagnia di navigazione sarà in Rue Docteur-Yersin 10, 1110 Morges. Il 12-11-2024 radiata dalle matricole delle navi svizzere e a Iskenderun, Turchia rinominata C LEOPARD. Immatricolata sotto bandiera liberiana, porto d’iscrizione Monrovia. Il nuovo nominativo internazionale è 5LTP4 e il numero MMSI 636024641. |
History
The steel cutting of the handy-size bulkcarrier LAVAUX commenced 6th of May 2009, by Shinan Heavy Industries Co. Ltd., Jido, South Korea (Hull No. H1004) and her keel was laid 22nd of October 2009. Her launching was 3rd of March 2010, and delivery to Oceana Shipping AG, Chur (Management: Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA, Renens / VD, Switzerland) on the 31st of May 2010. Registered at Basel, Swiss flag. Official No.: 196, IMO No.: 9542817. Call sign: HBDX. Cargo gear, 4 x 30 tons (SWL) cranes. Powered by a 6-cyl. 6S50MC Doosan Engine Co Ltd-MAN-B&W Oil Engine, built at Changwon. BHP 11,640, kW 8,561, RPM 127, service speed 14 knots. Maiden voyage, Mokpo (bunkering) to Portland, Oregon in ballast. From April 2022, the shipping company's new home will be at Rue Docteur-Yersin 10, 1110 Morges. Cancelled from the Swiss shipping register on 12.11.2024 and renamed C LEOPARD in Iskenderun, Turkey. Registered under Liberian flag with home port Monrovia. The new call sign is now 5LTP4 and the MMSI: 636024641. |
An der Ausrüstungspier von der Werft in Süd Korea / During fitting out at the shipyard in South Korea
Bildherkunft / Photosource: © Alfred Jäggi |
Vor Mokpo, Süd Korea, am 02.06.2009 / Off Mokpo, South Korea on 02.06.2009
Bildherkunft / Photosource: © Alfred Jäggi |
On the Columbia River near Kalama, Washington USA 18.06.2010
Bildherkunft / Photosource: © Steven Fritz |
On her maiden voyage in the Columbia River Oregon / USA 20th June 2010
Bildherkunft / Photosource: © Alfred Jäggi |
Vor Vlissingen (Niederlande) am 28. Dezember 2011 / Off Flushing (Vlissingen) (Holland) on December 28th, 2011
Bildherkunft / Photosource: © Capt. E.-H. Reurink (Henk) |
Inbound Sauda, Sandsfjorden, Norway escorted by ASD tug BB SERVER on Friday June 10th, 2011
Bildherkunft / Photosource: © Jon Olav Vatland |
Inbound Sauda, Sandsfjorden, Norway escorted by ASD tug BB SERVER on Friday June 10th, 2011
Bildherkunft / Photosource: © Jon Olav Vatland |
Savona, Italia October 19, 2011
Bildherkunft / Photosource: © Pietro Baldizzone |
Auf der Schelde bei Antwerpen am 4.01.2012 / On the River Scheldt near Antwerp on January 4th, 2012
Bildherkunft / Photosource: © Stan Muller |
Barranquilla, Colombia 20.08.2011
Bildherkunft / Photosource: © Captain Ted |
Barranquilla, Colombia 20.08.2011
Bildherkunft / Photosource: © Captain Ted |
Departing Santos on 08.11.2013 / Auslaufend Santos am 08.11.2013
Bildherkunft / Photosource: © Roberto Smera |
Auslaufend Santos am 08.11.2013 / Departing Santos on 08.11.2013
Bildherkunft / Photosource: © Roberto Smera |
Departing Santos on 08.11.2013 / Auslaufend Santos am 08.11.2013
Bildherkunft / Photosource: © Roberto Smera |
Beim Bunkern vor Las Palmas de Gran Canaria am 23.12.2013 / Off Las Palmas de Gran Canaria during bunkering on 23.12.2013
Bildherkunft / Photosource: © Rick Vince |
Off Las Palmas de Gran Canaria during bunkering on 23.12.2013 / Beim Bunkern vor Las Palmas de Gran Canaria am 23.12.2013
Bildherkunft / Photosource: © Rick Vince |
Auslaufend auf der Elbe vor Cuxhaven (Deutschland) am 22. März 2016 / Seabound on the Elbe River off Cuxhaven (Germany) on March 22nd, 2016
Bildherkunft / Photosource: © Jens Grabbe |
Auslaufend auf der Elbe vor Cuxhaven (Deutschland) am 22. März 2016 / Seabound on the Elbe River off Cuxhaven (Germany) on March 22nd, 2016
Bildherkunft / Photosource: © Jens Grabbe |
Auslaufend auf der Elbe vor Cuxhaven (Deutschland) am 22. März 2016 / Seabound on the Elbe River off Cuxhaven (Germany) on March 22nd, 2016
Bildherkunft / Photosource: © Jens Grabbe |
M/V LAVAUX at anchor Santos from M/V MOLESON at Santos 6 April 2018
Bildherkunft / Photosource: © Mathieu Paratte |
Auslaufend aus Santos Brasilien am 20.10.2020 / Leaving Santos Brazil on October 20, 2020
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © Walter Freitag |
Auslaufend aus Santos Brasilien am 20.10.2020 / Leaving Santos Brazil on October 20, 2020
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © Walter Freitag |
Auslaufend aus Santos Brasilien am 20.10.2020 / Leaving Santos Brazil on October 20, 2020
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © Walter Freitag |
Auslaufend aus Santos Brasilien am 20.10.2020 / Leaving Santos Brazil on October 20, 2020
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © Walter Freitag |
Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / FotoMar
|
Diverse Photos
Im Bau auf der Werft in Süd Korea / At the shipyard during construction in South Korea
Bildherkunft / Photosource: © Alfred Jäggi
|
Im Bau auf der Werft in S�d Korea / At the shipyard during construction in South Korea
Bildherkunft / Photosource: © Alfred Jäggi |
Departing Santos on 08.11.2013 / Auslaufend Santos am 08.11.2013
Bildherkunft / Photosource: © Roberto Smera |
Departing Santos on 08.11.2013 / Auslaufend Santos am 08.11.2013
Bildherkunft / Photosource: © Roberto Smera |
Bildherkunft / Photosource: © Alfred Jäggi |
Bildherkunft / Photosource: © Captain Ted |
Off Las Palmas de Gran Canaria during bunkering on 23.12.2013 / Beim Bunkern vor Las Palmas de Gran Canaria am 23.12.2013
Bildherkunft / Photosource: © Rick Vince |
Sunrise while drifting off La Réunion 03.05.2022
Bildherkunft / Photosource: © Mathieu Paratte |
Sunset while steaming from Ehoala toward Cap of Good Hope 13.05.2022
Bildherkunft / Photosource: © Mathieu Paratte |
Sunset while steaming south west coast of Afrika 18.05.2022
Bildherkunft / Photosource: © Mathieu Paratte |
Sunset Gulf of St-Lawrence Canada 06.06.2022
Bildherkunft / Photosource: © Mathieu Paratte |
Sunset Gulf of St-Lawrence Canada 06.06.2022
Bildherkunft / Photosource: © Mathieu Paratte |
Sunset while steaming south off Brazil 03.07.2022
Bildherkunft / Photosource: © Mathieu Paratte |
Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © FotoMar
|
|