FAVORITA
Lloyd's Register No.: 6916146
Schiffstyp / Ship's type: Motor / Refrigerated General cargo
![]()
Bau / Construction
| Bauwerft / Shipyard: | Ateliers & Chantiers de Dunkerque & Bordeaux (France-Gironde), Dunkerque | ||
| Bau Nr. / Hull / Yard No: | 267 | Baujahr / Year of built: | 1969 |
| Kiellegung / Keel laying: | n.a. | Stapellauf / Launching: | 30.04.1969 |
| Ablieferung / Delivery: | 02.12.1969 | ||
![]()
Reeder - Manager / Shipping company - Manager
| Eigner / Registered owner: | St. Gotthard Schiffahrts AG, Chur | ||
| Reeder / Shipping Company (Manager): | Suisse-Outremer Reederei AG, Zürich | ||
| Tech. Management / Technical Mgmt: | Suisse-Outremer Reederei AG, Zürich | ||
| Management von / from: | 26.09.1979 | Management bis / until: | 13.07.1983 |
| Registerhafen / Homeport: | Basilea | Flagge / flag: | CH |
| Rufzeichen / Call sign: | HBFL | Register-Nr. / Official No: | 108 |
| Registrier Datum / Date: | 26.09.1979 | Register Streichung / Deletion: | 13.07.1983 |
| Verbleib / Fate: | Verkauft nach Côte d’Ivoire / Sold to Ivory Coast | ||
![]()
Vermessung / Tonnage
| BRT / GRT: | 8'426 | Länge / Length: | 144.05 | Meter | ||
| NRT: | 4'193 | Breite / Breadth: | 20.07 | Meter | Passenger: | 4 |
| DWT: | 6'625 | Tiefgang / Draft: | 7.52 | Meter | Crew: | 26 |
| Lightship tons: | 5'495 | Tiefe / Depth: | 11.99 | Meter | ||
| Ladegeschirr / Cargo gear: | 4 Kräne / Cranes 5-ton SWL (Safe Working Load) | |||||
![]()
Maschine / Machinery
| Maschinen-Typ / Engine type: | 6-Cyl. 6-84VT2 BF-180 Schneider-Creusot-Burmeister & Wain, Creusot | |
| Leistung / Power: | 12'600 PS | |
| Geschwindigkeit / Speed: | 21.5 Knoten / Knots | |
| Propeller: | 1 | Festpropeller / Fixed blade propeller |
![]()
Registrierte Schiffsnamen / Registered ship's names
| Datum / Date | Schiffsname / Name | Heimathafen / Homeport |
| 02.12.1969 | Favorita | Monrovia |
| 26.09.1979 | FAVORITA | Basilea |
| 13.07.1983 | Ono | Abidjan |
| Verbleib des Schiffes / Fate of vessel: | 28.10.1985 nach Brand verschrottet / Broken up after engine room fire |