BREGAGLIA
IMO No.: 9694945
Schiffstyp / Ship's type: Motor / Bulkcarrier (Post Panamax)
Bau / Construction
Bauwerft / Shipyard: | Hyundai-Vinashin Shipyard Co. Ltd, Ninh Phuoc, Nin Hoa District, Vietnam | ||
Bau Nr. / Hull / Yard No: | S094 | Baujahr / Year of built: | 2016 |
Kiellegung / Keel laying: | 21.09.2015 | Stapellauf / Launching: | 26.12.2015 |
Ablieferung / Delivery: | 26.04.2016 |
Reeder - Manager / Shipping company - Manager
Eigner / Registered owner: | Oceana Shipping AG, Chur - 09.04.2019: neu / new: Renens VD (Switzerland) | ||
Reeder / Shipping Company (Manager): | Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA, Renens, Switzerland | ||
Tech. Management / Technical Mgmt: | Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA, Renens, Switzerland | ||
Management von / from: | 26.04.2016 | Management bis / until: | |
Registerhafen / Homeport: | Basel | Flagge / flag: | Switzerland (CHE) |
Rufzeichen / Call sign: | HBDU | Register-Nr. / Official No: | 218 |
MMSI: | 269084000 | Class: | American Bureau of Shipping (ABS) |
Registrier Datum / Date: | 26.04.2016 | Register Streichung / Deletion: | |
Verbleib / Fate: | In Fahrt / In service |
Vermessung / Tonnage
BRZ / GT: | 51'147 | Länge / Length: | 240.06 | Meter | ||
NRZ / NT: | 28'994 | Breite / Breadth: | 38.00 | Meter | Passenger: | - |
DWT: | 87'665 | Tiefgang / Draft: | 13.82 | Meter | Crew: | 22 |
Lightship tons: | 15'441 | Tiefe / Depth: | 19.90 | Meter | Airdraft: | n.a. |
Maschine / Machinery
Maschinen-Typ / Engine type: | 6-Cyl. W6X62 Wärtsilä | Maschinenhersteller / Engine builder: | Hyundai Heavy Industries Co Ltd - South Korea |
Leistung / Power: | 13'465 PS / 9’900 kW @ 80 RPM |
Geschwindigkeit / Speed: | 14 Knoten / Knots @ Normal Continuous rating (NCR) @ 7’940 kW and 74.3 RPM |
Antrieb / Propulsion: | 1 FP Durchmesser / Diameter 7,70 m |
Registrierte Schiffsnamen / Registered ship's names
Datum / Date | Schiffsname / Name | Heimathafen / Homeport |
26.04.2016 | BREGAGLIA | Basel |
Verbleib des Schiffes / Fate of vessel: | In Fahrt / In service |
Schiffsgeschichte
Dieser 87'665 Tonnen tragende sogenannte Post Panamax Bulkcarrier (IMO Nr. 9694945) wurde im Mai 2013 bestellt bei der vietnamesischen Werft Hyundai-Vinashin Shipyard Co. Ltd. in Ninh Phuoc (Nha Trang Gegend)(Bau Nr. S094) mit 2 anderen Schwesterschiffen namens TZOUMAZ und DIAVOLEZZA. Die Kiellegung fand am 21.09.2015 statt und ist am 26.12.2015 als BREGAGLIA vom Stapel gelaufen. Am 26.04.2016 nach erfolgreichen Probefahrten von der Oceana Shipping AG, Chur übernommen und in Basel mit der Register Nummer 218 registriert. Das kommerzielle und technische Management wird von der Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA in Renens durchgeführt. Das Rufzeichen dieses Schiffes lautet: HBDU. Die Besatzung zählt 22 Mann, die Offiziere sind aus Kroatien und die Mannschaft kommt aus den Philippinen. Der Frachter ist weltweit eingesetzt, die ersten Reisen führten von der Bauwerft nach Brasilien und zurück nach Jantai (China), dann nach Jebel Ali (VAR) und nach Vancouver an der Pazifikküste von Kanada. Das Domizil der Reederei ist ab April 2022 in der Rue Docteur-Yersin 10, 1110 Morges VD. |
Historique des navires
Ce navire d’un port de 87'665 tonnes et de type Post Panamax Bulkcarrier (No. IMO 9694945 et no. De coque S094) a été commandé en mai 2013 auprès du chantier vietnamien Hyundai-Vinashin Shipyard Co. Ltd. à Ninh Phuoc (près de Nha Trang ) en même temps que deux autres navires jumeaux, le TZOUMAZ et le DIAVOLEZZA. La quille du BREGAGLIA a été posée le 21.09-2015 et le navire a été mis à l’eau le 26-12-2015. Le 26-04-2016 et après un voyage d’essais, le navire a été remis à Oceana Shipping SA à Coire, enregistré à Bâle sous No. Officiel 218. L’exploitation commerciale et technique a été confiée à la Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA à Renens. L’indicatif d’appel est HBDU. L’équipage se compose de 22 marins, les Officiers sont de Croatie et l’équipage des Philippines. Le cargo est destiné à une navigation long courrier et son premier voyage l’a conduit de son chantier de construction au Brésil avec retour sur Yantai (Chine), puis Jebel Ali (EAU, non loin de Dubai) et Vancouver sur la cote pacifique du Canada. SwissShips, HPS, MB, PAR 16.10.2018 A partir d'avril 2022, le domicile de la compagnie maritime sera Rue Docteur-Yersin 10, 1110 Morges. |
Cronistoria delle navi
Questa rinfusiera, una cosìdetta Post Panamax (IMO: 9694945), è stata commissionata nel maggio 2013 presso il cantiere vietnamita Hyundai-Vinashin Shipyard Co. Ltd. di Ninh Phuoc (nei pressi di Nha Trang) (numero di costruzione: S094) assieme ad altre due gemelle nominate TZOUMAZ e DIAVOLEZZA. Chiglia impostata il 21-09-2015 e varata come BREGAGLIA il 26-12-2015. Bregaglia è il sinonimo retoromano e italiano del Bergell, una valle della Mera alta, tra il passo del Maloja e Chiavenna e dal 2010 inoltre un comune politico sorto da 6 località). Dopo le prove in mare eseguite con successo, presa in consegna dalla Oceana Shipping AG di Coira e immatricolata a Basilea con il numero di matricola 218. Con la gestione tecnica e commerciale viene incaricata la Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA di Renens. Il nominativo internazionale di questa nave è HBDU. L’equipaggio è composto di 22 persone, gli ufficiali sono croati e i comuni provengono dalle Filippine. La nave è stata intromessa nel servizio globale, i primi viaggi gli esegue dal cantiere al Brasile destinata a Jantai (Cina), poi per la volta di Jebel Ali (VAR) e a Vancouver sulla costa del Pacifico canadese. A partire da aprile 2022, il domicilio della compagnia di navigazione sarà in Rue Docteur-Yersin 10, 1110 Morges. |
History
This so-called Post Panamax bulk carrier (IMO No.: 9694945), which carries 87,665 tons, was ordered in May 2013 from the Vietnamese shipyard Hyundai-Vinashin Shipyard Co. Ltd. in Ninh Phuoc (Nha Trang area) (construction no. S094) with 2 other sister ships named TZOUMAZ and DIAVOLEZZA. The keel was laid on 21.09.2015 and launched as BREGAGLIA on 26.12.2015. On April 26, 2016, after successful seatrials, it was taken over by Oceana Shipping AG, Chur and registered in Basel with register number 218. The commercial and technical management is carried out by the Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA in Renens. The callsign of this ship is: HBDU. The crew consists of 22 men, the officers are from Croatia and the crew comes from the Philippines. The freighter is used worldwide, the first trips led from the shipyard to Brazil and back to Jantai (China), then to Jebel Ali (VAR) and to Vancouver on the Pacific coast of Canada. From April 2022, the shipping company's domicile will be at Rue Docteur-Yersin 10, 1110 Morges. |
Verholen nach dem Stapellauf am 26.12.2015 / Shifting after launching on 26.12.2015
Bildherkunft / Photosource: © Suisse-Atlantique SA |
Verholen nach dem Stapellauf am 26.12.2015 / Shifting after launching on 26.12.2015
Bildherkunft / Photosource: © Suisse-Atlantique SA |
Verholen nach dem Stapellauf am 26.12.2015 / Shifting after launching on 26.12.2015
Bildherkunft / Photosource: © Suisse-Atlantique SA |
Verholen nach dem Stapellauf am 26.12.2015 / Shifting after launching on 26.12.2015
Bildherkunft / Photosource: © Suisse-Atlantique SA |
Vancouver Canada English Bay Anchorage September 25, 2016
Bildherkunft / Photosource: © csaba |
Vancouver Canada October 03, 2016
Bildherkunft / Photosource: © csaba |
Durban 25.01.2021
Bildherkunft / Photosource: © Keith Betts (Ushaka)
|
Am Freitag, den 11. Oktober 2024 wurde die neue Seeschleuse in Terneuzen vom niederländischen und belgischen König gemeinsam eröffnet. Das Schönste daran ist vielleicht, dass das erste Schiff, das in die Schleuse einfuhr, ein Schweizer Schiff war, die BREGAGLIA / Friday October 11, 2024 the new sea lock in Terneuzen was opened by the Dutch and Belgian king together. Perhaps the nicest thing is that the first ship to enter the lock was a Swiss vessel, the BREGAGLIA
|
Am Freitag, den 11. Oktober 2024 wurde die neue Seeschleuse in Terneuzen vom niederländischen und belgischen König gemeinsam eröffnet. Das Schönste daran ist vielleicht, dass das erste Schiff, das in die Schleuse einfuhr, ein Schweizer Schiff war, die BREGAGLIA / Friday October 11, 2024 the new sea lock in Terneuzen was opened by the Dutch and Belgian king together. Perhaps the nicest thing is that the first ship to enter the lock was a Swiss vessel, the BREGAGLIA
|
Am Freitag, den 11. Oktober 2024 wurde die neue Seeschleuse in Terneuzen vom niederländischen und belgischen König gemeinsam eröffnet. Das Schönste daran ist vielleicht, dass das erste Schiff, das in die Schleuse einfuhr, ein Schweizer Schiff war, die BREGAGLIA / Friday October 11, 2024 the new sea lock in Terneuzen was opened by the Dutch and Belgian king together. Perhaps the nicest thing is that the first ship to enter the lock was a Swiss vessel, the BREGAGLIA
|
Am Montag, den 14. Oktober 2024 beim Lotsenwechsel auslaufend in Terneuzen / Leaving Terneuzen on Monday, 14 October 2024 during the pilot changeover
|
In der Elbemündung von Port Cartier kommend auf dem Weg nach Hamburg am Samstag den 16. November 2024 / In the Elbe estuary coming from Port Cartier on the way to Hamburg on Saturday 16 November 2024
|
In der Elbemündung von Port Cartier kommend auf dem Weg nach Hamburg am Samstag den 16. November 2024 / In the Elbe estuary coming from Port Cartier on the way to Hamburg on Saturday 16 November 2024
|
Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / FotoMar
|
Diverse Photos
Heute, am 21. Sept 2015 wurde hier in HVS die M/S BREGAGLIA (Italienischer Name für das südliche Bündner Tal Bergell), Hull No. S 094, auf Kiel gelegt
Bildherkunft / Photosource: © Alfred Jäggi |
An der Werft Ausrüstungspier / Alongside at the shipyard fitting out berth
Bildherkunft / Photosource: © Suisse-Atlantique SA |
An der Werft Ausrüstungspier mit dem Schwesterschiff DIAVOLEZZA / Alongside with the sistership DIAVOLEZZA at the shipyard fitting out berth
Bildherkunft / Photosource: © Suisse-Atlantique SA |
Deckansicht / Deckview
Bildherkunft / Photosource: © Suisse-Atlantique SA |
Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © FotoMar
|