ENGIADINA
IMO No.: 9423592
Schiffstyp / Ship's type: Motor / Bulkcarrier (Supramax)
Bau / Construction
Bauwerft / Shipyard: | Tsuneishi Heavy Industries (Cebu) Inc., Balamban (Philippines) | ||
Bau Nr. / Hull / Yard No.: | C-138 | Baujahr / Year of built: | 2011 |
Kiellegung / Keel laying: | 22.09.2010 | Stapellauf / Launching: | 10.08.2011 |
Ablieferung / Delivery: | 13.10.2011 |
Reeder - Manager / Shipping company - Manager
Eigner / Registered owner: | Oceana Shipping AG, Morges VD / Switzerland | ||
Reeder / Shipping Company (Manager): | Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA, Morges / Switzerland | ||
Tech. Management / Technical Mgmt.: | Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA, Morges / Switzerland | ||
Management von / from: | 10.02.2014 | Management bis / until: | |
Registerhafen / Homeport: | Majuro | Flagge / Flag: | Marshall Islands (MHL) |
Rufzeichen / Call sign: | V7RC6 | CH-Register-Nr. / Official No.: | 7861 |
Registrier Datum / Date: | 24.01.2018 | Register Streichung / Deletion: | |
Verbleib / Fate: | In Fahrt / In service |
Vermessung / Tonnage
BRZ / GT: | 32'309 | Länge / Length: | 189.99 | Meter | ||
NRZ / NT: | 19'458 | Breite / Breadth: | 32.26 | Meter | Passenger: | n.a. |
DWT: | 57'991 | Tiefgang / Draft: | 12.83 | Meter | Besatzung / Crew: | 21 |
Lightship tons: | 9'811 | Tiefe / Depth: | 18.00 | Meter | ||
Ladegeschirr / Cargo gear: | 4 Kräne / 4 Cranes 30-ton (metric) SWL (Safe Working Load) |
Maschine / Machinery
Maschinen-Typ / Engine type: | 6-Cyl. 6S50MC-C MAN - B&W |
Maschinenhersteller / Engine builder: | Mitsui Engineering & Shipbuilding Co. Ltd. - Tamano, Japan |
Leistung / Power: | 11'421 kW / 8'400 Ps - HP |
Geschwindigkeit / Speed: | 14.50 Knoten / Knots @ 113 U/min - RPM |
Antrieb / Propulsion: | 1 Festpropeller / Fixed blade propeller |
Registrierte Schiffsnamen / Registered ship's names
Datum / Date | Schiffsname / Name | Heimathafen / Homeport |
13.10.2011 | Toucan Bulker | Douglas (Isle of Man) |
12.02.2014 | ENGIADINA | Basel |
24.01.2018 | ENGIADINA | Majuro |
Verbleib des Schiffes / Fate of vessel: | In Fahrt / In service |
Schiffsgeschichte
Dieser Large Handymax Bulkcarrier wurde am 09.02.2006 durch die dänische Reederei J. Lauritzen A/S bei der Schiffswerft Tsuneishi Heavy Industries (Cebu) Inc. in Balamban auf den Philippinen bestellt als Bau Nr.: SC-138. Dieser Massengutfrachter ist ein Standard Design TESS-58 (Tsuneishi Economical Standard Ship von 58'000 Tonnen DWT) der japanischen Werft Tsuneishi Shipbuilding Co. Ltd. Tsuneishi (bei Fukuyama), welche auch Werften in Zhoushan, China und in Balamban auf den Philippinen besitzt. Auf Kiel gelegt am 22.09.2010 und vom Stapel gelaufen als TOUCAN BULKER am 10.08.2011. Abgeliefert an die Eignergesellschaft Lauritzen Bulkers A/S, Kopenhagen am 13.10.2011. Registriert in Douglas auf der Isle of Man. Rufzeichen: 2EYR6. Offizielle Nr.: 742812. IMO Nr.: 9423592. Das Schiff ist mit 4 Kränen ausgerüstet, die mit je 30 Tonnen Tragfähigkeit (SWL) zugelassen sind, neben den dazugehörenden Greifern für Bulkladung. Das Technische Management wurde durch die indische Firma Synergy Maritime Pvt. Ltd. in Mumbai wahrgenommen und das Schiff fuhr mit einer vollen philippinischen Besatzung. Das Schiff wurde am 10.02.2014 in Hong Kong durch Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime S.A. Renens VD, Schweiz übernommen und in ENGIADINA umbenannt. Am 12.02.2014 in Basel für die Eignergesellschaft Oceana Shipping AG, Chur unter Schweizer Flagge registriert. Offizielle Nr.: 212. Rufzeichen: HBFD. Die ENGIADINA ist ein Schwesterschiff der BERNINA, die ein paar Wochen später übernommen wurde. Dieses Schiff hat eine Besatzung von 21 Personen, die Offiziere sind aus Kroatien und die Mannschaft aus den Philippinen. Die Mannschaft hat Einzelkabinen mit je einer Dusche zwischen zwei Kabinen. Internet steht in den Kabinen zur Verfügung, es muss jedoch eine kleine Gebühr für den Satelliten pro Megabit bezahlt werden (in Form einer Karte die an Bord gekauft werden kann). Die ENGIADINA ist in der weltweiten Trampfahrt eingesetzt und befindet sich zur Zeit auf See zwischen Panama und China. SwissShips, HPS, FJ, MB im Juni 2014 Am 24.01.2018 in Dammam Saudi Arabien ausgeflaggt nach den Marschall Inseln. Nicht umbenannt. Offizielle Nr.: 7861. Rufzeichen: V7RC6. Das neue Domizil der Reederei ist ab April 2022 in der Rue Docteur-Yersin 10, 1110 Morges.
|
Historique des navires
Ce grand Handymax Bulkcarrier a été commandé par l’armateur danois J Lauritzen A/S auprès du chantier naval Tsuneishi Heavy Industries (Cebu) Inc. à Balamban aux Philippines, sous No. de construction SC-138. Ce vraquier correspond aux normes Standard Design Tess-58 = Tsuneishi Economical Standard Ship de 58'000 Tonnes DWT du chantier japonais Tsuneishi Shipbuilding Co. Ltd. à Tsuneishi (près de Fukuyama) ; ladite Compagnie dispose également de chantiers à Zhousan en Chine et à Balamban aux Phillippines. La quille a été posée le 22-09-2010 et cette unité a été mise à l’eau le 10-08-2011 sous le nom de TOUCAN BULKER. Le navire a été livré à ses propriétaires Lauritzen Bulkers A/S de Copenhague le 13-10-2011. Il est enregistré à Douglas sur l’Ile de Man sous le numéro officiel 742812, No. IMO 9423592 et indicatif d’appel 2EYR6. Le navire est pourvu de 4 grues de 30 tonnes chacune (SWL) lesquelles sont pourvues de bennes preneuses pour la manutention du vrac. L’exploitation commerciale et technique a été confiée à Synergy Maritime Pvt. Ltd à Mumbai et le navire était conduit par un équipage entièrement Philippin. L’exploitation de ce vraquier a été reprise à Hong Kong le 10-02-2014 par Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA, Renens VD, Suisse qui l’a enregistré sous pavillon suisse à Bâle avec le nom de ENGADINA, propriétaires Oceana Shipping SA, Coire, avec le no. officiel 212 el l’indicatif d’appel HBFD. Le ENGIADINA est le jumeau du BERNINA, acquis un mois plus tard. Ce navire compte 21 personnes, les Officiers étant Croates et l’équipage Philippin. L’équipage dispose de logements personnels, chacun pourvu d’une douche entre deux cabines. Ces dernières sont équipées de connexion Internet, laquelle peut être utilisée en payant une petite taxe par mégabit au moyen d’une carte d’accès qui peut s’acheter à bord. Ce vraquier est destiné au long cours, en navigation « tramp » (sans ligne fixe) et il se trouve actuellement entre Panama et la Chine. Le 24-01-2018 ce navire est passé sous pavillon des Iles Marschall à Dammam en Arabie Saudite, en gardant le même nom. Son nouvel indicatif d’appel est V7RC6, no. officiel 7861. SwissShips, HPS, FJ, MB, PAR, Juin 2014 & 30.01.2019 A partir d'avril 2022, le nouveau domicile de la compagnie maritime sera Rue Docteur-Yersin 10, 1110 Morges. |
Cronistoria delle navi
Questa Large Handymax Bulkcarrier viene ordinata con il numero di costrutione SC-138 il 09-02-2006 tramite la danese J. Lauritzen A/S presso il cantiere Tsuneishi Heavy Industries (Cebu) Inc. di Balamban sulle Filippine. Questa rinfusiera è una nave del tipo Standard Design TESS-58 (Tsuneishi Economical Standard Ship da 58000 tonn. DWT) del cantiere giapponese Tsuneishi Shipbuilding Co. Ltd., Tsuneishi (nei pressi di Fukuyama), il quale possiede altri cantieri a Zhoushan, Cina e a Balamban sulle Filippine. Chiglia impostata il 22-09-2010 e varata come TOUCAN BULKER il 10-08-2011. La consegna alla proprietaria, la Lauritzen Bulkers A/S, Kopenhagen avviene il 13-10-2011. Immatricolata a Douglas sull'isola di Man. Nominativo internazionale: 742812. IMO: 9423592. La nave è armata con 4 gru con una capacità di 30 tonn. (SWL), con rispettive benne per i carichi alla rinfusa. La gestione tecnica viene eseguita dalla Indiana Synergy Maritime Pvt. Ltd., Mumbai e l'equipaggio è composto interamente da marittimi filippini. Il 10-02-2014 viene presa in consegna a Hong Kong dalla Suisse-Atlantique Sociètè de Navigation Maritime S.A. Renens VD, Svizzera, nominata ENGIADINIA ed immatricolata sotto bandiera Svizzera. Numero matricola: 212. Nominativo internazionale: HBFD. La ENGIADINIA è una nave gemella della BERNINA, la quale è stata aquisita alcune settimane più tardi. Questa nave ha un equipaggio composto da 21 persone, gli ufficiali provengono dalla Croazia ed i comuni sono filippini. I comuni hanno cabine singole con una doccia tra due cabine. È provvista di internet per l'equipaggio in ogni cabina, dovendo pagare una bassa quota per il satellite per ogni Megabit consumato (in forma di una scheda che si può aquistare a bordo). La ENGADINIA viene impiegata alla busca e al momento si trova in navigazione tra Panama e la Cina. SwissShips, HPS, FJ, MB, HM, giugno 2014 Il 24-01-2018 a Dammam Arabia Saudita, messa sotto bandiera delle isole Marshall. Nessun cambio nome. Numero matricola: 7861. Nominativo internazionale: V7RC6. Da aprile 2022, la nuova sede della compagnia di navigazione sarà in Rue Docteur-Yersin 10, 1110 Morges. |
History
This large Handymax Bulkcarrier was ordered on 09.02.2006 by the Danish shipping company J. Lauritzen A/S with the ship builders Tsuneishi Heavy Industries (Cebu) Inc. Balamban in the Philippines as Yard / Hull No.: SC-138. This bulk carrier is a standard design TESS-58 (Tsuneishi Economical Standard Ship of 58,000 tonnes DWT) of the Japanese shipbuilders Tsuneishi Shipbuilding Co. Ltd. Tsuneishi (near Fukuyama), which owns also shipyards in Zhoushan, China and in Balamban on the Philippines. On 10.08.2011she was launched as TOUCAN BULKER, and on 13.10.2011 the vessel was delivered to the owning company Lauritzen Bulkers A/S, Copenhagen and was registered in Douglas, under the flag of the Isle of Man (call sign: 2EYR6, official No.: 742812, IMO No.: 9423592). The vessel is equipped with 4 cranes of 30 tonnes capacity each (SWL), including grabs for bulk cargo handling. The technical management was assigned to the Indian company Synergy Maritime Pvt. Ltd. in Mumbai and the ship sailed with a full Philippine crew. The ship was taken over on 10.02.2014 in Hong Kong by Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime S.A. Renens VD, Switzerland and changed name to ENGIADINA. On 12.02.2014 she was registered in Basle under the Swiss flag for the owners Oceana Shipping AG, Chur. Official No.: 212. Call sign: HBFD. The ENGIADINA has a crew of 21 persons, the officers are from Croatia and the ratings from the Philippines. The ratings have single cabins with a private shower room in between two cabins. Internet is provided in each cabin, however a small fee has to be paid per megabit for the satellite connection (in the form of a credit card available on board). The ENGIADINA is employed in world-wide tramping, for the time being she sails from Panama to China. SwissShips, HPS, FJ, MB June 2014 Transferred on 24.01.2018 at Dammam Saudi Arabia Marshall Islands flag. Not renamed. Official No.: 7861. Call sign: V7RC6. From April 2022, the shipping company's new home will be at Rue Docteur-Yersin 10, 1110 Morges. |
Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / FotoMar
|
Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / FotoMar
|
Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / FotoMar
|
Diverse Photos
Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / FotoMar
|
Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / FotoMar
|
vorher als / previously as Schweizer Flagge / Swiss flag |
später als / later as
Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © FotoMar
|
|