BERNINA
IMO No.: 9423580
Schiffstyp / Ship's type: Motor / Bulkcarrier (Supramax)
Bau / Construction
Bauwerft / Shipyard: | Tsuneishi Heavy Industries (Cebu) Inc., Balamban (Philippines) | ||
Bau Nr. / Hull / Yard No.: | SC-137 | Baujahr / Year of built: | 2011 |
Kiellegung / Keel laying: | 20.12.2010 | Stapellauf / Launching: | 28.04.2011 |
Ablieferung / Delivery: | 30.06.2011 |
Reeder - Manager / Shipping company - Manager
Eigner / Registered owner: | Oceana Shipping AG, Renens VD (Switzerland) | ||
Reeder / Shipping Company (Manager): | Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA, Renens, VD | ||
Tech. Management / Technical Mgmt.: | Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA, Renens, VD | ||
Management von / from: | 24.03.2014 | Management bis / until: | |
Registerhafen / Homeport: | Majuro | Flagge / Flag: | Marshall Islands (MHL) |
Rufzeichen / Call sign: | V7AJ4 | Register-Nr. / Official No.: | 7685 |
Registrier Datum / Date: | 16.11.2017 | Register Streichung / Deletion: | |
Verbleib / Fate: | In Fahrt / In service |
Vermessung / Tonnage
BRZ / GT: | 32'309 | Länge / Length: | 189.99 | Meter | ||
NRZ / NT: | 19'458 | Breite / Breadth: | 32.26 | Meter | Passenger: | - |
DWT: | 57'991 | Tiefgang / Draft: | 12.83 | Meter | Besatzung / Crew: | 21 |
Lightship tons: | 9'811 | Tiefe / Depth: | 18.00 | Meter | ||
Ladegeschirr / Cargo gear: | 4 Kräne / 4 Cranes 30-ton (metric) SWL (Safe Working Load) |
Maschine / Machinery
Maschinen-Typ / Engine type: | 6-Cyl. 6S50MC-C - MAN-B&W |
Maschinenhersteller / Engine builder: | Mitsui Engineering & Shipbuilding Co Ltd, Japan |
Leistung / Power: | 11'421kW / 8'400 PS - Hp |
Geschwindigkeit / Speed: | 14.50 Knoten / Knots @ 113 U/min - RPM |
Antrieb / Propulsion: | 1 Festpropeller / Fixed pitch propeller |
Registrierte Schiffsnamen / Registered ship's names
Datum / Date | Schiffsname / Name | Heimathafen / Homeport |
13.10.2011 | Thunderbird Bulker | Douglas (Isle of Man) |
24.03.2014 | BERNINA | Basel |
16.11.2017 | BERNINA | Majuro |
Verbleib des Schiffes / Fate of vessel: | In Fahrt / In service |
Schiffsgeschichte
Dieser Large Handymax Bulkcarrier (Standard Design: Tess-58 = Tsuneishi Economical Standard Ship von 58'000 Tonnen DWT) wurde am 19.12.2006 durch die dänische Reederei J Lauritzen A/S bei der Schiffswerft Tsuneishi Heavy Industries (Cebu) Inc. in Balamban auf den Philippinen, als Bau Nr. SC-137 bestellt. Auf Kiel gelegt am 20.12.2010 und vom Stapel gelaufen als THUNDERBIRD BULKER am 28.04.2011. Abgeliefert an die Eignergesellschaft Lauritzen Bulkers A/S, Kopenhagen am 30.06.2011. Registriert in Douglas auf der Isle of Man. Rufzeichen: 2EPE3. Offizielle Nr. 742811, IMO Nr. 9423580. Das Technische Management wurde durch die indische Firma Synergy Maritime Pvt. Ltd in Mumbai wahrgenommen und das Schiff fuhr mit einer vollen philippinischen Besatzung. Das Schiff ist mit 4 Kränen ausgerüstet, die mit je 30 Tonnen Tragfähigkeit (SWL) zugelassen sind, mit den dazugehörenden Greifern für Bulkladung. Das Schiff wurde am 24.03.2014 in Qingdao, China durch Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA, Renens VD, Schweiz übernommen, und als BERNINA in Basel für die Eignergesellschaft Oceana Shipping AG, Chur unter Schweizer Flagge registriert. Offizielle Nr. 213. Rufzeichen: HBLT. Die BERNINA ist ein Schwesterschiff der ENGIADINA, die einen Monat früher erworben wurde. Die BERNINA hat eine Besatzung von 21 Personen, die Offiziere sind aus Kroatien und die Mannschaft aus den Philippinen. Die Mannschaft hat Einzelkabinen mit je einer Dusche zwischen zwei Kabinen. Internet steht in den Kabinen zur Verfügung, es muss jedoch eine kleine Gebühr für den Satelliten pro Megabit bezahlt werden (in Form einer Karte die an Bord gekauft werden kann). Die BERNINA ist in der weltweiten Trampfahrt eingesetzt und nach einer routinemässigen Dockung in Dubai im Juni 2014, befindet sie sich zur Zeit vor der indischen Küste um eine Ladung für Australien zu nehmen. SwissShips, HPS, FJ, MB im Juni 2014 16.11.2017: Ausgeflaggt auf die Marshall Inseln. Offizielle Nr.: 7685. Rufzeichen: V7AJ4. Nicht umbenannt. Das neue Domizil der Reederei ist ab April 2022 in der Rue Docteur-Yersin 10, 1110 Morges. |
Historique des navires
Ce grand vraquier Handymax fut commandé le 19.12.2006 par la compagnie danoise J. Lauritzen A/S auprès du chantier naval Tsuneishi Heavy Industries (Cebu) Inc. Balamban aux Philipines. Ce vraquier est un design standard TESS-58 (Tsuneishi Economical Standard Ship de 58'000 tonnes DWT) du chantier naval Tsuneishi Shipbuilding Co. Ltd. Tsuneishi (près de Fukuyama) Japon, qui possède aussi les chantiers navals à Zhoushan, Chine et Balamban aux Philippines. Le 30.06.2011 le THUNDERBIRD BULKER fut delivré à ses proprietaires Lauritzen Bulkers A/S, Copenhague et enregistré à Douglas, sous pavillon de l'Ile de Man (indicatif 2EP3E, numero officiel 742811). Le navire est équipé de 4 grues de 30 tones de capacité chacunes, incluant des bennes pour la manutention de cargaisons en vrac. Le navire fut pris en gestion le 24.03.2014 à Qingdao, Chine par Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime S.A., Renens VD, Suisse et fut renommé BERNINA et enregistré à Bâle sous pavillon suisse pour le compte des proprietaires Oceana Shipping AG, Coire. Le BERNINA a un équipage de 21 marins, les officiers venant de Croatie et les hommes d'équipage des Philippines. Les hommes d'équipage ont des cabines individuelles avec douche privée entre deux cabines. Une connection internet est disponible dans chaque cabine, mais une petite taxe de connection doit être payée par megabit pour la connection satellite (sous forme de carte de crédit achetable à bord). Le BERNINA est employé de part le monde en service tramping et après une cale sèche de routine en juin 2014 à Dubaï, il est en route vers les cotes indiennes afin de charger une cargaison vers l'Australie Le 16-11-2017 ce navire est passé sous pavillon des Iles Marschall à D, en gardant le même nom. Son nouvel indicatif d’appel est V7AJ4. SwissShips, HPS, FJ, MB, PAR, Juin 2014 & 16.10. 2018 A partir d'avril 2022, le nouveau domicile de la compagnie maritime sera Rue Docteur-Yersin 10, 1110 Morges. |
Cronistoria delle navi
Questa Large Handymax Bulkcarrier (Standard Design: Tess 58 = Tsuneshi Economical Standard Ship da 58000 tonnelate DWT) è stata ordinata il 19-12-2006 tramite la compagnia danese J Lauritzen A/S presso il cantiere Tsuneshi Heavy Indistries (Cebu) Inc., Balamban Filippine, con il numero di costruzione SC-137. La posa della chiglia avviene il 20-12-2010, ed il varo come THUNDERBIRD BULKER il 28-04-2011. La consegna alla società armatrice Lauritzen Bulkers A/S, Kopenhagen avviene il 30-06-2011. Registrata nelle matricole di Douglas, Isle of Man. Nominativo internazionale: 2EPE3. Numero matricola: 742811, IMO: 9423580. La gestione tecnica della nave viene eseguita dalla Indiana Synergy Maritime Pvt. Ltd di Mumbai e l'intero equipaggio è compost da marittimi filippini. La nave è armata con quattro gru da 30 tonn. (SWL), con rispettive benne per la movimentazione di carico alla rinfusa. La Suisse-Atlantic Sociètè de Navigation Maritime S.A. Renens VD, Svizzera, prende in consegna la nave il 24-03-2014 a Qingdao, Cina, ed viene immatricolata a Basilea per la società proprietaria, la Oceana Shipping AG, Chur con il nome BERNINA. Numero matricola: 213. La BERNINA è una nave gemella della ENGIADINA, la quale è stata aquisita un mese prima. L'equipaggio della BERNINA è composto di 21 persone, gli ufficiali sono croati ed i comuni sono marittimi provenienti dalle Filippine. I comui alloggiano in cabine singole con doccia in commune per 2 cabine. Nelle cabine è a disposizione internet, però c'è da pagare una piccolo quota per il satellite pro megabit (in forma di una scheda che può essere aquistata a bordo). La BERNINA viene impiegata alla busca in tutto il mondo e dopo una ordinaria permanenza in bacino a Dubai nel giugno 2014, per ora si trova antistante le coste indiane per trasportare un carico diretto all'Australia. SwissShips, HPS, FJ, MB, HM, giugno 2014 Il 16-11-2017 messa sotto bandiera delle Isole Marshall. Numero matricola: 7685. Nominativo internazionale: V7AJ4. Nessun cambio nome. Da aprile 2022, la nuova sede della compagnia di navigazione sarà in Rue Docteur-Yersin 10, 1110 Morges. |
History
This large Handymax Bulkcarrier was ordered on 19.12.2006 by the Danish shipping company J. Lauritzen A/S with the ship builders Tsuneishi Heavy Industries (Cebu) Inc. Balamban in the Philippines (Yard/Hull No. SC-137). This bulk carrier is a standard design TESS-58 (Tsuneishi Economical Standard Ship of 58'000 tonnes DWT) of the Japanese shipbuilders Tsuneishi Shipbuilding Co. Ltd. Tsuneishi (near Fukuyama), which owns also shipyards in Zhoushan, China and in Balamban on the Philippines. On 28.04.2011 the ship was launched as THUNDERBIRD BULKER and on 30.06.2011 delivered to the owning company Lauritzen Bulkers A/S, Copenhagen and was registered in Douglas, under the flag of the Isle of Man (call sign: 2EPE3, official No. 742811). The vessel is equipped with 4 cranes of 30 tonnes capacity each (SWL), including grabs for bulk cargo handling. The technical management was assigned to the Indian company Synergy Maritime Pvt. Ltd. in Mumbai and the ship sailed with a full Philippine crew. The ship was taken over on 24.03.2014 in Qingdao, China by Suisse-Atlantique Société de Navigation Maritime SA Renens VD, Switzerland and changed name to BERNINA (official No. 213). She was registered in Basle under the Swiss flag for the owners Oceana Shipping AG, Chur. The BERNINA has a crew of 21 persons, the officers are from Croatia and the ratings from the Philippines. The ratings have single cabins with a private shower room in between two cabins. Internet is provided in each cabin, however a small fee has to be paid per megabit for the satellite connection (in the form of a credit card available on board). The BERNINA is employed in world-wide tramping and after a routine dry-docking in June 2014 in Dubai, she is for the time being off the Indian coast to load a cargo for Australia. SwissShips, HPS, FJ, MB June 2014 16.11.2017: Transferred to Marshall Island flag. Official No.: 7685. Call sign: V7AJ4. Not renamed. From April 2022, the shipping company's new home will be at Rue Docteur-Yersin 10, 1110 Morges. |
Shanghai 01.04.2019
Bildherkunft / Photosource: © OS - Olaf Schmidt
|
Shanghai 01.04.2019
Bildherkunft / Photosource: © OS - Olaf Schmidt |
Arrived at Fremantle 26.12.2019 from Anyer, Indonesia, where she had discharged a cargo of salt loaded at Cape Cuvier, in NW Western Australia. This vessel also proceeded to the Kwinana ORA anchorage for hold inspections and then had a long wait there before berthing at the Kwinana Grain Jetty. BERNINA was finally alongside the berth, 10.01.2020, loading 45,500 tonnes of wheat, for shipper, Graincorp, which was for discharge at Batangas, The Philippines
Bildherkunft / Photosource: © Chris Gee |
Arrived at Fremantle 26.12.2019 from Anyer, Indonesia, where she had discharged a cargo of salt loaded at Cape Cuvier, in NW Western Australia. This vessel also proceeded to the Kwinana ORA anchorage for hold inspections and then had a long wait there before berthing at the Kwinana Grain Jetty. BERNINA was finally alongside the berth, 10.01.2020, loading 45,500 tonnes of wheat, for shipper, Graincorp, which was for discharge at Batangas, The Philippines
Bildherkunft / Photosource: © Chris Gee |
Im Dock / In Drydock
Bildherkunft / Photosource: © Chris Gee
|
A deeply laden BERNINA northbound in Parmelia Channel after departure from Kwinana, 12.01.2020
Bildherkunft / Photosource: © Chris Gee
|
A deeply laden BERNINA northbound in Parmelia Channel after departure from Kwinana, 12.01.2020
Bildherkunft / Photosource: © Chris Gee
|
In San Pedro, Elfenbeinküste am 02.07.2021 beim löschen / In San Pedro, Ivory Coast on July 2nd, 2021 when unloading
Bildherkunft / Photosource: © “Walliser Fans von Swiss-Ships”
|
Mina Saqr United Arab Emirates 01.12.2022 wärend dem entladen von Kohle / Mina Saqr United Arab Emirates December 1st, 2022 during the unloading of coal
Bildherkunft / Photosource: © “SwissShips Fan”
|
Mina Saqr United Arab Emirates 01.12.2022 wärend dem entladen von Kohle / Mina Saqr United Arab Emirates December 1st, 2022 during the unloading of coal
Bildherkunft / Photosource: © “SwissShips Fan”
|
Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / FotoMar
|
Diverse Photos |
In San Pedro, Elfenbeinküste am 02.07.2021 beim löschen / In San Pedro, Ivory Coast on July 2nd, 2021 when unloading
Bildherkunft / Photosource: © “Walliser Fans von Swiss-Ships”
|
In San Pedro, Elfenbeinküste am 02.07.2021 beim löschen / In San Pedro, Ivory Coast on July 2nd, 2021 when unloading
Bildherkunft / Photosource: © “Walliser Fans von Swiss-Ships”
|
Mina Saqr United Arab Emirates 01.12.2022
Bildherkunft / Photosource: © “SwissShips Fan”
|
Mina Saqr United Arab Emirates 01.12.2022 wärend dem entladen von Kohle / Mina Saqr United Arab Emirates December 1st, 2022 during the unloading of coal
Bildherkunft / Photosource: © “SwissShips Fan”
|
Mina Saqr United Arab Emirates 01.12.2022
Bildherkunft / Photosource: © “SwissShips Fan”
|
Mina Saqr United Arab Emirates 01.12.2022 wärend dem entladen von Kohle / Mina Saqr United Arab Emirates December 1st, 2022 during the unloading of coal
Bildherkunft / Photosource: © “SwissShips Fan”
|
Mina Saqr United Arab Emirates 01.12.2022 wärend dem entladen von Kohle / Mina Saqr United Arab Emirates December 1st, 2022 during the unloading of coal
Bildherkunft / Photosource: © “SwissShips Fan”
|
Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © FotoMar
|
vorher als / previously as Schweizer Flagge / Swiss flag |