MSC GERMANY
IMO No.: 9987316
Schiffstyp / Ship's type: Motor Containerschiff / Ultra Large Container Vessel (ULCV)
Bau / Construction
Bauwerft / Shipyard: | Yangzijiang Shipbuilding Co. Ltd., Jangyin, Jiangsu, China | ||
Bau Nr. / Hull / Yard No.: | YZJ2022-1467 | Baujahr / Year of built: | 2025 |
Kiellegung / Keel laying: | 22.08.2024 | Stapellauf / Launching: | 27.12.2024 |
Ablieferung / Delivery: | 07.04.2025 |
Reeder - Manager / Shipping company - Manager
Eigner / Registered owner: | Mi-Das Line S.A., Panama | ||
Reeder / Shipping Company (Manager): | Mediterranean Shipping Company S.r.l., Piano di Sorrento | ||
Tech. Management / Technical Mgmt.: | Mediterranean Shipping Company S.r.l., Piano di Sorrento | ||
Management von / from: | 07.04.2025 | Management bis / until: | |
Registerhafen / Homeport: | Monrovia | Flagge / flag: | Liberia (LBR) |
Rufzeichen / Call sign: | 5LUT4 | Register-Nr. / Official No.: | 24883 |
(Maritime Mobile Service Identity) MMSI: | 636024883 | Class: | |
Registrier Datum / Date: | 07.04.2025 | Register Streichung / Deletion: | |
Verbleib / Fate: | In Fahrt / In service |
Vermessung / Tonnage
BRZ / GT: | 155'104 | Länge / Length: | 366.00 | Meter | TEU: | 16'000 |
NRZ / NT: | 70'738 | Breite / Breadth: | 51.09 | Meter | Passenger: | - |
DWT: | 169'172 | Tiefgang / Draft: | 17.00 | Meter | Besatzung / Crew: | n.a. |
Lightship tons: | n.a. | Tiefe / Depth: | 22.565 | Meter | Airdraft: | n.a. |
Maschine / Machinery
Maschinen-Typ / Engine type: | 8-Cyl. 8G95ME-C Everllence SE (Societas Europaea) |
Maschinenhersteller / Engine builder: | n.a. |
Leistung / Power: | 74'724 Ps / Hp / 54'960 kW |
Geschwindigkeit / Speed: | 22 Knoten / Knots |
Antrieb / Propulsion: | 1 Festpropeller / Fixed blade propeller |
Bug + Heckstrahlruder / Bow + sternthruster: | KT-219B5 Kawasaki Heavy Industries, Ltd. Kobe Works |
Registrierte Schiffsnamen / Registered ship's names
Datum / Date | Schiffsname / Name | Heimathafen / Homeport |
07.04.2025 | MSC GERMANY | Mondrovia |
Verbleib des Schiffes / Fate of vessel: | In Fahrt / In service |
Schiffsgeschichte
Die MSC GERMANY gehört zu einer Serie von 12 Schiffen mit LNG (Liquefied natural gas / Flüssigerdgas) - Antrieb, die die MSC Mediterranean Shipping Company SA, Genf am 31. August 2021 bei der chinesischen Werft Jiangsu Yangzi Xinfu Shipbuilding Co., Ltd. geordert hat. Das 1. Schiff dieses Typs ist die die am 21. Oktober 2024 abgelieferte MSC SIENA. Die MSC GERMANY, die ursprünglich als "MSC Rosella" in Auftrag gegeben wurde, ist das fünfte Schiff dieser Klasse. Die Kiellegung des Schiffes erfolgte am 22. August 2024. Am 27. Dezember 2024 schwamm das Schiff im Bau Dock auf. Abgeliefert am 7. April 2025 an die Eigner Gesellschaft Mi-Das Line SA, Panama und registriert in Monrovia, Liberia. Die Offizielle Nummer lautet 24883 und das Rufzeichen ist 5LUT4. Maritime Mobile Service Identity (MMSI) ist 636024883. Das Kommerzielle, Technische und das ISM*) Management wird durch die italienische Tochterfirma Mediterranean Shipping Company S.r.l. in Piano di Sorrento ausgeführt. In Hamburg am 14. Juni 2025 wurde die MSC GERMANY im Rahmen des MSC Yellow Festvials gegen 20:00 Uhr vor den Landungsbrücken durch die Hamburger Wirtschaftssenatorin Melanie Leonhard (SPD) getauft. *) Was ist ein ISM-Manager? Das Unternehmen, das für die wirksame Umsetzung des Internationalen Codes für Maßnahmen zur Organisation eines sicheren Schiffsbetriebs an Bord eines Schiffes verantwortlich ist. Es ist das Unternehmen, das im Zeugnis über die Organisation von Sicherheitsmaßnahmen auf dem Schiff genannt wird. SwissShips im Juni 2025 Quellen:
|
Histoire du navire
Le MSC GERMANY fait partie d'une série de 12 navires propulsés au GNL (gaz naturel liquéfié) commandés le 31 août 2021 par la MSC Mediterranean Shipping Company SA, Genève, au chantier naval chinois Jiangsu Yangzi Xinfu Shipbuilding Co., Ltd. Le premier navire de ce type est le MSC SIENA, livré le 21 octobre 2024. Le MSC GERMANY, initialement commandé sous le nom de « MSC Rosella », est le cinquième navire de cette classe. La pose de la quille du navire a eu lieu le 22 août 2024. Le 27 décembre 2024, le navire a été mis à flot dans le dock de construction. Il a été livré le 7 avril 2025 à la société propriétaire Mi-Das Line SA, Panama, et immatriculé à Monrovia, au Liberia. Son numéro officiel est 24883 et son indicatif d'appel est 5LUT4. Son identifiant MMSI (Maritime Mobile Service Identity) est 636024883. La gestion commerciale, technique et ISM*) est assurée par la filiale italienne Mediterranean Shipping Company S.r.l. à Piano di Sorrento. À Hambourg, le 14 juin 2025, le MSC GERMANY a été baptisé vers 20 heures devant les Landungsbrücken dans le cadre du MSC Yellow Festival par la sénatrice hambourgeoise chargée de l'économie, Melanie Leonhard (SPD). *) Qu'est-ce qu'un gestionnaire ISM ? C'est la société responsable de la mise en œuvre effective du code international de gestion de la sécurité à bord des navires (code ISM). Cette société est mentionnée sur le certificat de gestion de la sécurité du navire.
SwissShips en juin 2025 Sources :
|
Cronistoria delle navi
La MSC GERMANY fa parte di una serie di 12 navi alimentate a GNL (gas naturale liquefatto) che la MSC Mediterranean Shipping Company SA di Ginevra ha ordinato il 31 agosto 2021 al cantiere navale cinese Jiangsu Yangzi Xinfu Shipbuilding Co., Ltd. La prima nave di questo tipo è la MSC SIENA, consegnata il 21 ottobre 2024. La MSC GERMANY, originariamente commissionata come “MSC Rosella”, è la quinta nave di questa classe. La posa della chiglia della nave è avvenuta il 22 agosto 2024. Il 27 dicembre 2024 la nave è stata varata nel bacino di costruzione. Consegnata il 7 aprile 2025 alla società proprietaria Mi-Das Line SA, Panama, e registrata a Monrovia, Liberia. Il numero ufficiale è 24883 e il segnale di chiamata è 5LUT4. Il Maritime Mobile Service Identity (MMSI) è 636024883. La gestione commerciale, tecnica e ISM*) è affidata alla filiale italiana Mediterranean Shipping Company S.r.l. con sede a Piano di Sorrento. Il 14 giugno 2025, ad Amburgo, nell'ambito dell'MSC Yellow Festival, la MSC GERMANY è stata battezzata alle ore 20:00 davanti al Landungsbrücken dalla senatrice all'economia di Amburgo Melanie Leonhard (SPD). *) Cosa vuol dire gestione ISM? Un’impresa che risponde di un’efficace realizzazione di provvedimenti del codice per una sicura gestione delle navi. È l’impresa che viene citata nei certificati di sicurezza delle navi. SwissShips nel giugno 2025 Fonti:
|
History
The MSC GERMANY is one of a series of 12 ships powered by LNG (liquefied natural gas) that MSC Mediterranean Shipping Company SA, Geneva, ordered from the Chinese shipyard Jiangsu Yangzi Xinfu Shipbuilding Co., Ltd. on 31 August 2021. The first ship of this type is the MSC SIENA, which was delivered on 21 October 2024. The MSC GERMANY, originally commissioned as the ‘MSC Rosella’, is the fifth ship in this class. The keel of the ship was laid on 22 August 2024. On 27 December 2024, the ship was launched in the construction dock. Delivered on 7 April 2025 to the owner company Mi-Das Line SA, Panama, and registered in Monrovia, Liberia. The official number is 24883 and the call sign is 5LUT4. Maritime Mobile Service Identity (MMSI) is 636024883. Commercial, technical and ISM*) management is carried out by the Italian subsidiary Mediterranean Shipping Company S.r.l. in Piano di Sorrento. In Hamburg on 14 June 2025, the MSC GERMANY was christened by Hamburg's Senator for Economic Affairs Melanie Leonhard (SPD) at around 8 p.m. in front of the Landungsbrücken as part of the MSC Yellow Festival. *) What is an ISM manager? The company responsible for the effective implementation of the International Safety Management Code on board a ship. It is the company named in the certificate of safety management on the ship. SwissShips in June 2025 Sources:
|
Cuxhaven 12.06.2025
Bildherkunft / Photosource: © Jens Grabbe
|
![]() Cuxhaven 12.06.2025
Bildherkunft / Photosource: © Jens Grabbe
|
![]() Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © FotoMar
|