MAESTRO DIAMOND
IMO No.: 9711705
Schiffstyp / Ship's type: Motor / Massengutfrachter / Bulk Carrier (Handysize)
Bau / Construction
Bauwerft / Shipyard: | Saiki Heavy Industries Co. Ltd., Saiki OT | ||
Bau Nr. / Hull / Yard No.: | 704 | Baujahr / Year of built: | 2015 |
Kiellegung / Keel laying: | 23.06.2014 | Stapellauf / Launching: | 19.03.2015 |
Ablieferung / Delivery: | 27.05.2015 |
Reeder - Manager / Shipping company - Manager
Eigner / Registered owner: | Maestro Diamond Inc., Majuro | ||
Reeder / Shipping Company (Manager): | Maestro Shipping SA Fribourg, Schweiz / Switzerland | ||
Tech. Management / Technical Mgmt.: | Maestro Shipmanagement Ltd., Limassol | ||
Management von / from: | 27.05.2015 | Management bis / until: | 07.06.2023 |
Registerhafen / Homeport: | Majuro | Flagge / flag: | Marshall Islands (MHL) |
Rufzeichen / Call sign: | V7MB2 | Register-Nr. / Official No.: | 6339 |
(Maritime Mobile Service Identity) MMSI: | 538008924 | Class: | Nippon Kaiji Kyokai (NK) |
Registrier Datum / Date: | 27.05.2015 | Register Streichung / Deletion: | |
Verbleib / Fate: | Verkauft an türkische Eigner / Sold to Turkish owners |
Vermessung / Tonnage
BRZ / GT: | 22'872 | Länge / Length: | 177.85 | Meter | TEU: | - |
NRZ / NT: | 12'519 | Breite / Breadth: | 28.66 | Meter | Passenger: | - |
DWT: | 36'920 | Tiefgang / Draft: | 10.86 | Meter | Besatzung / Crew: | n.a. |
Lightship tons: | n.a. | Tiefe / Depth: | 15.00 | Meter | Airdraft: | n.a. |
Ladegeschirr / Cargo gear: | 4x 36-metric ton-SWL (Safe Working Load) cranes |
Maschine / Machinery
Maschinen-Typ / Engine type: | 6-Cyl. 6S46ME-B8 MAN-B&W |
Maschinenhersteller / Engine builder: | Makita Corp., Japan |
Leistung / Power: | 9'585 Ps - Hp / 7'050 kW |
Geschwindigkeit / Speed: | 14.5 Knoten / Knots @ ... U/min / RPM |
Antrieb / Propulsion: | 1 Festpropeller / Fixed blade propeller (FP) |
Registrierte Schiffsnamen / Registered ship's names
Datum / Date | Schiffsname / Name | Heimathafen / Homeport |
27.05.2015 | MAESTRO DIAMOND | Majuro |
07.06.2023 | Devbulk Sadiye | Majuro |
Verbleib des Schiffes / Fate of vessel: | In Fahrt / In service |
Schiffsgeschichte
Die Kiellegung dieses sogenannten "Handysize" Massengutfrachters erfolgte bei der Schiffswerft Saiki Heavy Industries Co. Ltd. in Saiki, Präfektur Ōita in Japan am 23.06.2014. Der Stapellauf als MAESTRO DIAMOND fand am 19. März 2015 statt. Die Ablieferung an die Eigner Gesellschaft Maestro Diamond Incorporated erfolgte am 27. Mai 2015. Der Bulkcarrier segelt unter der Flagge der Marschall Inseln mit dem Heimathafen Majuro. Die offizielle Nummer lautet 6339, das Rufzeichen ist V7MB2 und die IMO Nr.: 9711705. Das kommerzielle Management wird von der Muttergesellschaft Maestro Shipping SA in Fribourg, Schweiz und Maestro Shipping A/S in Kopenhagen sowie durch die Chartertochterfirma T.K.B. Shipping A/S in Hellerup, Dänemark ausgeführt. Für das technische Management der Schiffe ist die Maestro Shipmanagement Limited in Limassol auf Zypern zuständig. Der Massengutfrachter MAESTRO DIAMOND lief am 7. Oktober 2016 spät in der Nacht südöstlich von Gedser, Dänemark, Ostsee, auf dem Weg von Klaipeda Litauen nach New Orleans, USA, beladen mit 34'000 Tonnen Düngemittel auf Grund. Das Schiff soll fest auf Grund sitzen, kein Leck gemeldet. Der Massengutfrachter MAESTRO DIAMOND wurde in frühen Morgenstunden des 11. Oktober 2016 mit Hilfe von drei Schleppern wieder flott gemacht und begann, sich aus eigener Kraft für eine gründliche Untersuchung nach Kalunborg, Dänemark, zu bewegen. Bisher keine Schäden gemeldet. Am 11. Oktober 2016 um 05:30 UTC war das Schiff unterwegs, eskortiert von Schleppern. Triple-Kollision vor Merak (Meldung vom 31.08.2017) Am Nachmittag des 29.08.2017 kam es in der Sunda-Straße vor dem Hafen von Merak in Nordwest-Java zu einer Kollision von zwei Bulkcarriern und einem Tanker unter bislang unklaren Umständen. Beteiligt waren der unter Marshall-Islands-Flagge laufende Bulkcarrier "Maestro Diamond", 22'850 BRZ (IMO-Nr.: 9711705), der von Jakarta kommend nach Australien unterwegs war, der indonesische Bulkcarrier "Srikandi Indonesia", 14'118 BRZ (IMO-Nr.: 9164823), und der Tanker "Angel No. 1". Alle Schiffe trugen Schäden davon. Die "Maestro Diamond" driftete nach der Havarie in der nördlichen Sunda Straße, die "Srikandi Indonesia" warf Anker auf der Reede von Merak. Am 07.06.2023 verkauft an Devbulk Sadiye Shipping Ltd., Majuro und umbenannt in DEVBULK SADIYE. Das Schiffsmanagement wurde an Devbulk Gemi Isletmeciligi A.S. in Istanbul übertragen. Quellen:
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Historique des navires
La quille de ce vraquier dit "Handysize" a été posée au chantier naval Saiki Heavy Industries Co. Ltd. à Saiki, préfecture d'Ôita au Japon, le 23 juin 2014. Sa mise à l'eau sous le nom de MAESTRO DIAMOND a eu lieu le 19 mars 2015. La livraison à la société propriétaire, la Maestro Diamond Incorporated, a eu lieu le 27 mai 2015. Le vraquier navigue sous pavillon des îles Marshall avec Majuro comme port d’enregistrement. Son numéro officiel est le 6339, son indicatif d’appel V7MB2 et son numéro OMI le 9711705. La gestion commerciale est assurée par la société mère Maestro Shipping SA à Fribourg, Suisse, et par la Maestro Shipping A/S à Copenhague, ainsi que par la filiale de charter T.K.B. Shipping A/S à Hellerup, au Danemark. La gestion technique des navires est assurée par Maestro Shipmanagement Limited à Limassol, Chypre. Le 7 octobre 2016, tard dans la nuit, le vraquier MAESTRO DIAMOND, chargé de 34’000 tonnes d'engrais, s'est échoué au sud-est de Gedser, au Danemark, sur la Baltique, alors qu'il se rendait de Klaipeda, en Lituanie, à la Nouvelle-Orléans, aux États-Unis. Le navire s’est sérieusement échoué, mais aucune voie d’eau n'a été constatée. Le vraquier MAESTRO DIAMOND a été remis à flot aux premières heures du 11 octobre 2016 avec l'aide de trois remorqueurs, puis a commencé à se déplacer par ses propres moyens vers Kalunborg, au Danemark, pour une expertise approfondie. Aucun dommage n'a été signalé et le 11 octobre 2016 à 05:30 UTC, le navire était en route, escorté par des remorqueurs. Triple collision au large de Merak (Information du 31-08-2017) Dans l'après-midi du 29 août 2017, une collision entre deux vraquiers et un pétrolier s'est produite dans le détroit de la Sonde, devant le port de Merak, au nord-ouest de Java, dans des circonstances encore peu claires. Les navires impliqués étaient :
Les navires ont tous trois subi des dommages. Le "Maestro Diamond" a dérivé dans le nord du détroit de la Sonde après l'avarie, le "Srikandi Indonesia" a mouillé dans la rade de Merak. Traduction Pierre-André Reymond 23-06-2022 Vendu le 07.06.2023 à Devbulk Sadiye Shipping Ltd, Majuro et rebaptisé DEVBULK SADIYE. La gestion du navire a été transférée à Devbulk Gemi Isletmeciligi A.S. à Istanbul. Sources :
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Cronistoria delle navi
L’impostazione di questa rinfusiera così detta „Handysize” ha avuto luogo il 26-06-2014 presso il cantiere navale Saiki Heavy Industries Co. Ltd. di Saiki nella prefettura Oita in Giappone. Varata come MAESTRO DIAMOND il 19 marzo 2015. La consegna alla proprietaria, la Maestro Diamond Incorporated avviene il 27 maggio 2015. La rinfusiera naviga sotto bandiera delle Isole Marshall con porto d’iscrizione Majuro. Numero Matricola: 6339, nominativo internazionale: V7MB2 e numero IMO: 9711705. La casa madre Maestro Shipping SA di Fribourg, Svizzera, Maestro Shipping A/S di Kopenhagen e la affigliata società di noleggio T.K.B. Shipping A/S di Hellerup, Danimarca, si occupano della gestione commerciale. Il 7 ottobre 2016 a tardi serata, la rinfusiera si arena in navigazione a sudest di Gedser, Danimarca, Mar Baltico, proveniente da Klaipeda Lituania e diretta a New Orleans, Stati Uniti con un carico di 34'000 tonn. di fertilizzanti. La nave si arena sul fondale, non vengono constatate falle. Con l’ausilio di tre rimorchiatori, la rinfusiera MARSTRO DIAMOND viene disincagliata rimessa in condizioni di navigazione e con le proprie forze si dirige verso Kalunborg Danimarca, per fare eseguire una accurata ispezione. Fino ad ora nessun danno comunicato. Il 11 ottobre 2016 alle 05.30 la nave si trova in navigazione scortata da tre rimorchiatori. Triplice collisone antistante Merak (Rapporto del 31-08-2017) Il pomeriggio del 29-08-2017 nello stretto della Sonda, antistante il porto di Merak Java nordovest avviene una collisione tra due rinfusiere e una petroliera sotto circostanze non chiare. Coinvolto erano la nave rinfusiera “Maestro Diamond” sotto bandiera delle Isole Marshall TSL: 22'850 (IMO: 9711705), proveniente da Jakarta e diretta in Australia, la rinfusiera indonesiana “Srikandi Indonesia” TSL: 14'118 (IMO: 9164823), e la petroliera “Angel No. 1”. Tutte le navi subiscono danni. La “Maestro Diamond” dopo la collisione è alla deriva nello stretto della Sonda settentrionale e la “Srikandi Indonesia” da fondo all’ancora nella rada del porto di Merak. Traduzione del 26 giugno 2022 di Hans Mutschlechner (HM) Venduta alla Devbulk Sadiye Shipping Ltd, Majuro il 7 giugno 2023 e rinominata DEVBULK SADIYE. La gestione della nave è stata trasferita alla Devbulk Gemi Isletmeciligi A.S. di Istanbul. Fonti:
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History
The keel of this so-called "Handysize" bulk carrier was laid at the shipyard Saiki Heavy Industries Co. Ltd. in Saiki, Ōita Prefecture in Japan on June 23, 2014. The launch as MAESTRO DIAMOND took place on March 19, 2015. The delivery to the owner company Maestro Diamond Incorporated took place on May 27, 2015. The bulk carrier sails under the flag of the Marshall Islands with the home port of Majuro. The official number is 6339, the callsign is V7MB2 and the IMO No.: 9711705. Commercial management is carried out by the parent company Maestro Shipping SA in Fribourg, Switzerland and Maestro Shipping A/S in Copenhagen and by the charter subsidiary T.K.B. Shipping A/S in Hellerup, Denmark. Maestro Shipmanagement Limited in Limassol on Cyprus is responsible for the technical management of the ships. The bulk carrier MAESTRO DIAMOND ran aground late in the night on 7 October 2016 southeast of Gedser, Denmark, Baltic Sea, en route from Klaipeda Lithuania to New Orleans, USA, loaded with 34,000 tons of fertilizer. The ship is said to be firmly aground, no leak reported. The bulk carrier MAESTRO DIAMOND was refloated in the early morning of October 11, 2016 with the help of three tugs and began moving under her own power to Kalunborg, Denmark for a thorough survey. No damage reported so far. On October 11, 2016 at 05:30 UTC the ship was underway, escorted by tugboats. Triple collision off Merak (Report from August 31, 2017) In the afternoon of August 29, 2017, two bulk carriers and a tanker collided in the Sunda Strait in front of the port of Merak in north-west Java under circumstances that were not yet clear. The bulk carrier "Maestro Diamond", 22,850 GT (IMO no.: 9711705) flying the Marshall Islands flag, which was traveling from Jakarta to Australia, and the Indonesian bulk carrier "Srikandi Indonesia", 14,118 GT, were involved (IMO No.: 9164823), and the tanker "Angel No. 1". All ships were damaged. The "Maestro Diamond" drifted after the accident in the northern Sunda Strait, the "Srikandi Indonesia" dropped anchor in the Merak roadstead. Sold to Devbulk Sadiye Shipping Ltd, Majuro on 7 June 2023 and renamed DEVBULK SADIYE. The ship management was transferred to Devbulk Gemi Isletmeciligi A.S. in Istanbul. Sources:
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Rotterdam 16.08.2021
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Rotterdam 16.08.2021
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Cuxhaven 23.01.2024
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