HOLBERG
Lloyd's Register / IMO No.: 7225685
Schiffstyp / Ship's type: Motor / Stückgutfrachter (Küstenmotorschif) / General Cargo Vessel (Coaster)
Bau / Construction
Bauwerft / Shipyard: | Brattvåg Skipsinnredning & J. Johansens Sveiseverks, Brattvåg | ||
Bau Nr. / Hull / Yard No.: | 28 | Baujahr / Year of built: | 1972 |
Kiellegung / Keel laying: | 00.08.1971 | Stapellauf / Launching: | 10.08.1972 |
Ablieferung / Delivery: | 31.08.1972 |
Reeder - Manager / Shipping company - Manager
Eigner / Registered owner: | Rederij Holberg BV (Schellen Scheepvaart & Befrachting NV & Fredrik Odfjell, Bergen), Rotterdam | ||
Reeder / Shipping Company (Manager): | Schellen Scheepvaart & Befrachting N.V. (Alpina Rotterdam), Rotterdam | ||
Tech. Management / Technical Mgmt.: | Schellen Scheepvaart & Befrachting N.V. (Alpina Rotterdam), Rotterdam | ||
Management von / from: | 31.08.1972 | Management bis / until: | 00.00.1974 |
Registerhafen / Homeport: | Rotterdam | Flagge / flag: | Netherlands (NLD) |
Rufzeichen / Call sign: | PESH | Register-Nr. / Official No.: | n.a. |
(Maritime Mobile Service Identity) MMSI: | - | Class: | Norske Veritas (NV) |
Registrier Datum / Date: | 31.08.1972 | Register Streichung / Deletion: | 00.00.1974 |
Verbleib / Fate: | 1974: Verkauft/ 1974: Sold |
Vermessung / Tonnage
BRT: | 939 | Länge / Length: | 60.48 | Meter | TEU: | n.a. |
NRT: | 445 | Breite / Breadth: | 9.53 | Meter | Passenger: | - |
DWT: | 1'378 | Tiefgang / Draft: | 4.24 | Meter | Besatzung / Crew: | n.a. |
Lightship tons: | n.a. | Tiefe / Depth: | 5.26 | Meter | Airdraft: | n.a. |
Ladewinden / | Cargo winches: 2 | |||||
Ladegeschirr / Cargo gear: | 2x 20-ton Ladebäume / Derricks SWL (Safe Working Load) |
Maschine / Machinery
Maschinen-Typ / Engine type: | 8-Cyl. MWM (230x270) |
Maschinenhersteller / Engine builder: | Motorenwerke Mannheim AG, Mannheim |
Leistung / Power: | 1'080 Ps / Hp |
Geschwindigkeit / Speed: | 11 Knoten / Knots |
Antrieb / Propulsion: | 1 Festpropeller / Fixed blade propeller |
Registrierte Schiffsnamen / Registered ship's names
Datum / Date | Schiffsname / Name | Heimathafen / Homeport |
31.08.1972 | HOLBERG | Rotterdam |
00.00.1974 | Caricom I | Willemstad |
00.00.1975 | Caricom I | Delft |
00.00.1976 | Caricom I | Willemstad |
00.00.1980 | ARICO | Willemstad |
00.00.1984 | Bermeo | Monrovia |
00.00.1984 (1987)? | Bermeo | San Lorenzo |
00.00.1992 | El Coco | San Lorenzo |
Verbleib des Schiffes / Fate of vessel: | 29.06.2010: Stillgelegt oder verloren / Decommissioned or lost |
Schiffsgeschichte
Stapellauf bei Brattvåg Skipsinnredning & J. Johansens Sveiseverks in Brattvåg Norwegen als HOLBERG am 10. August 1972 und Ablieferung an Rederij Holberg B.V. (Management: Schellen Scheepvaart & Befrachting N.V. (Alpina Rotterdam) & Fredrik Odfjell, Bergen), Rotterdam), Rotterdam, am 31.08.1972. (HOLBERG = Holland - Bergen). Rufzeichen PESH. 1974 verkauft an Holberg Scheepvaart-& Handelsmaatschappij B.V., Willemstad (Nederl. Antillen), und umbenannt in CARICOM I. Rufzeichen PJTU. 1975 weiterverkauft an N.V. Interbeheer, Delft. Nicht umbenannt. Rufzeichen: n.a. 1976 zurückgekauft von Holberg Scheepvaart-& Handelsmaatschappij B.V., Willemstad (Nederl. Antillen). Nicht umbenannt. Rufzeichen. PJTU. 1977 verkauft an Scheepvaart-Maatschappij "Caricom I" N.V. (Leitung: Marine Management Corp., Panama), Willemstad. Nicht umbenannt. 1980 gekauft von Charon N.V., Willemstad. Umbenannt in ARICO. Rufzeichen PJTU. Am 25.04.1982 nach einer Explosion des Kurbelgehäuses als fahruntüchtig und treibend südlich von Haiti gemeldet. Wurde nach Miami geschleppt, wo Reparaturen durchgeführt wurden. Ausgelaufen am 07.05.1982 nach Fertigstellung. 1984 verkauft an Universal Lines Inc. in Monrovia und umbenannt in BERMEO. Laut Llod's Register 1985 noch unter NL Antillen Flagge registriert. Rufzeichen PJTU. In einer Schifffahrtspublikation von 1984 wird der Eigentümer als Naviera Bermeo S. de R.L. aus San Lorenzo, Honduras mit dem Rufzeichen HQJJ angegeben. In der gleichen Schiffspublikation von 1985 wird das honduranische Rufzeichen wie folgt angegeben: HQCN7. 1987: In einem anderen Schifffahrtsblatt wird Naviera Bermeo S. de R.L. aus San Lorenzo, Honduras, mit dem Rufzeichen HQCN7 angegeben. 1992 gekauft von Naviera El Coco S. de R. L., San Lorenzo Honduras und umbenannt in EL COCO. Rufzeichen HQG2021. Offizielle Nr.: L-00200946. Im Jahr 2010, letzte Aktualisierung Equasis 29.06.2010 in Betrieb ohne Namen, Eigentümer und Flagge. Quellen:
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Historique des navires
Lancé au chantier Brattvåg Skipsinnredning & J. Johansens Sveiseverks à Brattvåg en Norvège sous le nom de HOLBERG le 10 août 1972, ce caboteur est livré le 31-08-1972 à la Rederij Holberg B.V. (Gestion : Schellen Scheepvaart & Befrachting N.V. (Alpina Rotterdam) & Fredrik Odfjell, Bergen) et enregistré à Rotterdam. HOLBERG signifie Hollande - Montagnes. Indicatif d'appel PESH. Vendu en 1974 à la Holberg Scheepvaart-& Handelsmaatschappij B.V., Willemstad (Antilles néerlandaises), il est rebaptisé CARICOM I. Indicatif d'appel PJTU. En 1975, il est revendu à la N.V. Interbeheer, de Delft, sans changement de nom. Indicatif d'appel : n.a. Racheté en 1976 par la Holberg Scheepvaart-& Handelsmaatschappij B.V., Willemstad (Antilles néerlandaises), toujours sans changement de nom. Indicatif d'appel PJTU. En 1977, le navire est vendu à la Scheepvaart-Maatschappij « Caricom I » N.V. (gestion par la Marine Management Corp., Panama), enregistré à Willemstad, sans changer de nom. En 1980, le navire est racheté par la Charon N.V., Willemstad et rebaptisé ARICO, avec l’indicatif d’appel PJTU. Le 25-04-1982, le caboteur est signalé comme étant hors d'état de naviguer et à la dérive au sud d'Haïti suite à une explosion du carter moteur. Il a été remorqué jusqu'à Miami où des réparations ont été effectuées. Il en est parti le 07-05-1982, après avoir été réparé. Vendu en 1984 à la Universal Lines Inc. de Monrovia, il est rebaptisé BERMEO. Selon le Lloyd's Register, il était toujours enregistré sous pavillon NL-Antilles en 1985, avec l’indicatif d'appel PJTU. Dans une publication maritime de 1984, le propriétaire est indiqué comme étant la Naviera Bermeo S. de R.L. de San Lorenzo, au Honduras, avec l'indicatif HQJJ. Dans cette même publication maritime de 1985, l'indicatif radio hondurien figure comme étant HQCN7. 1987 : Dans une autre publication maritime, la Naviera Bermeo S. de R.L. de San Lorenzo, Honduras, reste indiquée, mais avec l'indicatif radio HQCN7. Acheté en 1992 par la Naviera El Coco S. de R. L., San Lorenzo Honduras le navire est rebaptisée EL COCO, avec HQG2021 comme indicatif d'appel. N° officiel : L-00200946. En 2010, selon la dernière mise à jour du site Equasis (www.equasis.org) du 29-06-2010, le caboteur serait encore en service, mais sans nom, ni propriétaire, ni pavillon. Traduction PAR 12-12-2024 Sources :
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Cronistoria delle navi
Varata il 10 agosto 1972 presso il cantiere Brattvåg Skipsinnredning & J. Johansens Sveiseverks di Brattvåg Norvegia e consegnata alla Rederij Holberg B.V. (management: Schellen Scheepvaart & Befrachting N.V. (Alpina Rotterdam) & Fredrik Odfjell, Bergen), Rotterdam), Rotterdam il 31-08-1972. (HOLBERG = Holland (Olanda) – Bergen. Nominativo internazionale: PESH. 1974 cedua alla Holberg Scheepvaart-& Handelsmaatschappij B.V., Willemstad (Antille Olandesi) e rinominata CARICOM I. Nominativo internazionale: PJTU. 1975 rivenduta alla N.V. Interbeheer, Delft. Nessun cambio nome. Nominativo internazionale: ? 1976 riacquistata dalla Holberg Scheepvaart-& Handelsmaatschappij B.V., Willemstad (Antille Olandesi). Nessun cambio nome. Nominativo internazionale: PJTU. 1977 ceduta alla Scheepvaart-Maatschappij “Caricom I” N.V. (management: Marine Management Corp., Panama), Willemstad. Nessun cambio nome. 1980 acquisita da Charon N.V., Willemstad. Rinominata ARICO. Nominativo internazionale: PJTU. Il 25-04-1982 dichiarata fuori uso in seguito una esplosione al basamento dell’albero a camme e alla deriva a sud di Haiti. Rimorchiata a Miami dove vengono eseguito lavori di riparazione. Ad ultimazione dei lavori, il 07-05-1982 riprende il mare. 1984 ceduta alla Universal Lines Inc. Monrovia e rinominata BERMEO. Secondo Lloyd’s Register nel 1985 immatricolata ancora sotto bandiera delle Antille Olandesi. Nominativo internazionale: PJTU. In una rivista di settore del 1984 la Naviera Bermeo S. de R.L. di San Lorenzo, Honduras risulta come proprietaria, nominativo internazionale: HQJJ. Nella medesima rivista del 1985 il nominativo honduriano risulta HQCN7. 1987: in un’altra rivista di settore risulta la Naviera Bermeo S. de R.L. di San Lorenzo, Honduras con il nominativo internazionale HQCN7. 1992 acquisita dalla Naviera El Coco S. de R.L., San Lorenzo Honduras e rinominata EL COCO. Nominativo internazionale: HQG2021. Numero ufficiale: L-00200946. Nel 2010 ultimo aggiornamento Equasis: 29-06-2010 in servizio senza nome, proprietario e bandiera. Traduzione di HM 12-12-2024 Fonti:
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History
Launched at Brattvåg Skipsinnredning & J. Johansens Sveiseverks in Brattvåg Norway as HOLBERG on August 10, 1972 and delivered to Rederij Holberg B.V.(Management: Schellen Scheepvaart & Befrachting N.V. (Alpina Rotterdam) & Fredrik Odfjell, Bergen), Rotterdam), Rotterdam, on 31.08.1972. (HOLBERG = Holland - Bergen). Call sign PESH. 1974 sold to Holberg Scheepvaart-& Handelsmaatschappij B.V., Willemstad (Nederl. Antillen), and renamed CARICOM I. Call sign PJTU. In 1975 resold to N.V. Interbeheer, Delft. Not renamed. Call sign: n.a. 1976 repurchased by Holberg Scheepvaart-& Handelsmaatschappij B.V., Willemstad (Nederl. Antillen). Not renamed. Call sign. PJTU 1977 sold to Scheepvaart-Maatschappij "Caricom I" N.V. (Management: Marine Management Corp., Panama), Willemstad. Not renamed. 1980 purchased by Charon N.V., Willemstad. Renamed ARICO. Call sign PJTU. Reported disabled and adrift South of Haiti on 25.04.1982 after sustaining crankcase explosion. Towed to Miami where repairs effected. Sailed 07.05.1982 on completion. 1984 sold to Universal Lines Inc., Monrovia, and renamed BERMEO. According Lloyd's Register 1985 still registered unter NL Antilles flag. Call sign PJTU. A shipping publication in 1984 gives the owner as Naviera Bermeo S. de R.L. from San Lorenzo, Honduras with the call sign HQJJ. In the same shipping publication in 1985, the Honduran callsign is given as follows: HQCN7. Another shipping publication gives Naviera Bermeo S. de R.L. from San Lorenzo, Honduras as the owner as late as 1987, with the call sign HQCN7 1992 purchased by Naviera El Coco S. de R. L., San Lorenzo, and renamed EL COCO. Call sign HQG2021. Official No.: L-00200946. In 2010, last update Equasis 29.06.2010 in service without name, owner and flag. Sources:
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Bei der Übergabe in Norwegen / During the handover in Norway
Bildherkunft / Photosource: © J. A. (Jacob) Slagter collection
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Bericht in der Personalzeitschrift PANALPINA 3/4 von Dezember 1972 / Report in the staff magazine PANALPINA 3/4 from December 1972
Bildherkunft / Photosource: © Schweizerische Reederei AG (SRAG), Basel
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Rotterdam 05.09.1973
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Diverse Photos
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