OTTO 2
MMSI No.: 56927000
Schiffstyp / Ship's type: Non Propelled - Accommodation- & Offshore Work Barge
Bau / Construction
Bauwerft / Shipyard: | Nantong Hongqiang Marine Heavy Industries Ltd., Qidong, Nantong, China | ||
Bau Nr. / Hull / Yard No.: | MH0614 | Baujahr / Year of built: | 2008 |
Kiellegung / Keel laying: | 18.09.2007 | Stapellauf / Launching: | 18.07.2008 |
Ablieferung / Delivery: | 21.08.2008 |
Reeder - Manager / Shipping company - Manager
Eigner / Registered owner: | Otto 2 Limited, Kingstown, St. Vincent and The Grenadines | ||
Reeder / Shipping Company (Manager): | ABC Maritime AG, Nyon - Switzerland | ||
Tech. Management / Technical Mgmt.: | ABC Maritime AG, Nyon - Switzerland | ||
Management von / from: | 21.08.2008 | Management bis / until: | |
Registerhafen / Homeport: | Valletta | Flagge / flag: | Malta (MLT) |
Rufzeichen / Call sign: | 9HA2099 | Register-Nr. / Official No.: | 12091 |
(Maritime Mobile Service Identity) MMSI: | 256927000 |
Class: | BV Bureau Veritas |
Registrier Datum / Date: | 21.08.2008 | Register Streichung / Deletion: | |
Verbleib / Fate: | in Fahrt / In service |
Vermessung / Tonnage
BRZ / GT: | 10'413 | Länge / Length: | 100.00 | Meter | ||
NRZ / NT: | 3'124 | Breite / Breadth: | 30.50 | Meter | Passenger: | 255 |
DWT: | 11'203 | Tiefgang / Draft: | 5.50 | Meter | Besatzung / Crew: | 45 |
Lightship tons: | 5'571 | Tiefe / Depth: | 7.62 | Meter | Airdraft: | n.a. |
Ladegeschirr / Cargo gear: | Crane 1-68-ton, Crane 1-5-ton SWL (Safe Working Load) |
Maschine / Machinery
Maschinen-Typ / Engine type: | 5-Dieselgenerator sets. Type: 3412 |
Maschinenhersteller / Engine builder: | Caterpillar Inc. |
Leistung / Power: | 5 x 500 kW |
Antrieb / Propulsion: | Ohne Schraube / Non propelled |
Registrierte Schiffsnamen / Registered ship's names
Datum / Date | Schiffsname / Name | Heimathafen / Homeport |
00.00.2009 | Otto 2 | Panama |
18.11.2009 | OTTO 2 | Valletta |
Verbleib des Schiffes / Fate of vessel: | In Fahrt / In service |
Schiffsgeschichte
Diese Offshore Arbeits- & Hotelbarge wurde in China bei Nantong Hongqiang Marine Heavy Industries Ltd., Qidong gebaut. Die Stadt Qidong liegt gegenüber von Shanghai am nördlichen Ufer des Yangtsekiang, ungefähr 3 Autostunden von Shanghai. Die Baunummer ist MH0614 und der Kiel wurde am 18.09.2007 gelegt. Die OTTO 2 wurde am 18.07.2008 von Stapel gelassen und die Ablieferung an die Eigner Otto 2 Limited, Kingstown, St. Vincent and The Grenadines und Manager ABCmaritime, Nyon, Schweiz erfolgte am 21.08.2008. Nach der Ablieferung wurde die Barge nach Batam, Indonesien (eine Insel gegenüber von Singapur) geschleppt, wo der Kran eingebaut wurde. Nachher wurde OTTO 2 aufgelegt. Für die Ueberführung nach Batam wurde die Barge unter der Flagge von Panama registriert (IMO Nr. wird für nicht angetriebene Schiffe nicht vergeben, Register Nr. n/a, Rufzeichen: 3FQH, BRT: 10'413, NRT: 3'124). Die OTTO 2, eine Schwesterbarge der OTTO 1 ist 100 m lang, hat eine Breite von 30.5 m und eine Seitenhöhe von 7.62 m. Die Barge hat ein Eigengewicht (lightweight) von 5'571 metrischen Tonnen und ein eine Tragfähigkeit (dead weight) von 11'203 metrischen Tonnen. Voll geladen beträgt der Tiefgang 5.5 m. Sie ist mit grossen Tankkapazitäten ausgestattet, 7'500 m3 Ballastwasser, 3'030 m3 Frischwasser und 1'500 m3 Marine Gasöl. Frischwasser und Gasöl können auch an die anderen Schiffe und Boote verteilt werden, die in den umliegenden Ölfeldern im Einsatz sind. Elektrische Energie wird erzeugt von 5 Dieselgeneratoren, Caterpillar, Model: 3412, von je 500 kW Leistung und von einer Notstromgruppe, Caterpillar von 84 kW Leistung (A. C. 3-phase 415/230 V, 50 Hz). Alle nötigen Hilfs- und Sicherheitssysteme sind installiert, wie beispielsweise Klimaanlagen, Kläranlage, Sprinklersystem und anderes mehr. Zwei Frischwassererzeuger, auf dem Reverse Osmosis System basierend, produzieren je 50 m3 Frischwasser pro Tag. Zwei Antirolltanks sind installiert, um die Sicherheit auf dem Arbeitsdeck und den Komfort von Mannschaft und Arbeitern zu erhöhen. Die Barge hat ein 8-Punkt Ankersystem (8-point mooring system), vollständig überwacht und bedient vom Kontrollzentrum oben auf dem Deckshaus. Jeder der 8 Flipper-Delta Anker hat ein Gewicht von 7.0 metrischen Tonnen und die Ankerstahldrähte von 52 mm Durchmesser haben je eine Länge von 1'500 m. Die Ankerwinden sind geschützt in eigenen Räumen unter Deck angeordnet. Ein Kran von 68 metrischen Tonnen Hebevermögen und einer Ausladung von 12 m bedient das Arbeitsdeck und mit seiner Höhe von 70 m, kann er die Decks von den meisten Ölplattformen erreichen. Vier "Tugger Winches" von je 10 metrischen Tonnen, sind auf dem Arbeitsdeck angeordnet, um das Verschieben und Anheben von schweren Werkstücken zu ermöglichen. ein Luftkompressor von 80 m3/h liefert Arbeitsluft von 10 Bar. Das Helikopterlandedeck ist ausgelegt um Sikorsky S-92 Helikopter landen und starten zu lassen. Sikorsky S-92 Helikopter, die bis zu 19 Passagiere transportieren können, sind viel verwendete Helikopter in der Ölindustrie. Die OTTO 2 hat Unterkünfte für 300 Personen, mit eingerechnet die Seemännische und die Hotelmannschaft. Die Marine Crew besteht aus 15 Leuten und die Hotel Crew, gestellt von einer Cateringfirma, aus 30 bis 35 Leuten, je nach den sich wechselden Serviceanforderungen. Damit ergeben sich ungefähr 255 Betten für die Ölarbeiter. Eine Messe im "self-service" Style für 150 Personen, sowie Videoräume, Konferenzraum and mehrere Büros für die Mannschaft und die Leiter der verschiedenen Arbeitsteams sind vorhanden (jedoch keine Bar ist eingebaut, da heute in der ganzen Ölindustrie, sowie bei vielen Reedereien eine strikte Nullalkoholpolitik befolgt wird). In Batam wurde die OTTO 2 unter Maltesischer Flagge registriert (Register Nr.: 12091, Rufzeichen: 9AH2099). Im Januar 2010 wurde die Barge an eine Offshore Reederei in Singapore in Bareboat Charter gegeben. Die Barge verblieb unter der Malta Flagge und ihr Name wurde beibehalten. Nach einem Aufenthalt auf der Reede von Singapur, wurde die Barge von einem AHTS (Anchor Handling Tug & Supply vessel oder auf gut Deutsch ein Schlepper) nach Papua Neu Guinea geschleppt. Hier begann ihre erste Arbeit in einem Gas Projekt in den Regenwäldern am Kikori Fluss bei Daru an der Südküste. Gegen Ende 2010 verliess die Barge Papua-New Guinea und wurde nach Batam geschleppt für einige Reparaturen auszuführen und zum Auflegen. Am 24. April 2011 verliess die Barge OTTO 2 im Schlepp des AHTS HAKO FAITHFUL Batam für Gabun in Westafrika. Nach einem Zwischenhalt in Durban, erreichte sie Port Gentil, Gabun am 16. Juli 2011, um ihren Dienst in den Ölfeldern an der Gabun Küste aufzunehmen. SwissShips HPS, August 2011 Am 20.08.2020 verkauft an Otto 2 Maritime Ltd., Valletta. Quellen:
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Historique des navires
La barge de travail et hôtel OTTO 2 fut construite en Chine par le chantier naval de Nantong Hongqiang Marine Heavy Industries Ltd., Qidong. La ville de Qidong est située en face de Shanghai sur le fleuve Yangzi, à quelques 3 heures de voiture de Shanghai. La construction commença le 18-09-2007 sous le No de construction MH0614. Le lancement eut lieu le 18-07-2008 et la livraison du bâtiment terminé à son armateur, la Otto 2 Ltd, de Kingston (St-Vincent et les Grenadines), le 21-08-2008. La gestion fut confiée à ABCmaritime (Nyon, Suisse). Après sa livraison, la barge fut remorquée à Batam pour l'installation de la grue. Pour ce voyage vers Batam, la barge fut enregistrée sous pavillon du Panama, sans no. IMO ; l’indicatif d’appel était 3FQH, le BRT 10'413, le NRT 3'124. La barge OTTO 2 est un jumeau de l’OTTO 1 et mesure 100m de long par 30.5m de large, avec un creux de 7.62m. La barge pèse 5’571 tonnes, avec un port en lourd de 11’203 tonnes et un tirant d’eau de 5.5m à pleine charge. Elle a de grandes capacités en citernes : 7500 m3 d'eau de ballast, 3030 m3 d'eau douce et 1500 m3 de diesel pour ses génératrices. Ces grandes quantités permettent aussi d'approvisionner en eau et en carburant les petits navires utilisés sur les zones de forage voisines. L'électricité requise pour cette barge est produite par 5 génératrices diesel Caterpillar, modèle 3412, de 500 Kilowatt chacune et fournissant du courant alternatif triphasé de 415 et 230 V, 50 Hz. Il y a également un groupe alternateur de secours. Tous les systèmes auxiliaires nécessaires à la vie à bord y sont installés : climatisation, traitement des eaux usées, Sprinkler anti-incendie, etc. Deux installations de production d'eau douce par osmose inverse produisent chacune 50 m3 d'eau douce par jour. Un système de réservoirs antiroulis procure la stabilité et la sécurité pour le travail sur le pont et le confort de l'équipage et des passagers à bord. La barge est tenue en position par un système de mouillage sur 8 ancres (8-point mooring system), contrôlé depuis une centrale sur la passerelle. Chacune des ancres de type flipper-delta pesant 7 tonnes est frappée à un câble de 52mm de diamètre et d’une longueur de 1500m. Les guindeaux sont placés sous le pont dans des compartiments adhoc. Sur le pont s'élève une grue d'une capacité de 68 tonnes avec une rayon d'action de 12m pour une hauteur de 70m. Elle sert aux travaux de levage nécessaires sur un champ pétrolier. 4 treuils de type "Tugger Winches" d’une capacité de 10 tonnes, situés sur le pont permettent de déplacer des charges horizontalement. Un dispositif permet la production de 80m3/h d’air comprimé sous une pression de 10 bars. Un héliport surplombe la passerelle et peut accueillir des gros hélicoptères, comme le Sikorski S-92, modèle bien connu sur les champs pétroliers et pouvant embarquer 19 passagers. L'OTTO-2 peut accueillir 300 personnes, équipage et passagers. L'équipage du bord est composé de 15 marins et l'équipage d’hôtellerie entre 30 et 35 personnes, selon les besoins. Au total, il y a ainsi de l’accommodation pour environ 255 ouvriers travaillant sur les plateformes pétrolières. Un restaurant self-service offre 150 places pour des personnes travaillant jour et nuit. Des bureaux sont à disposition pour les chefs d'équipe, les ingénieurs, etc. Mais pas de bar ! l'alcool étant interdit dans l’industrie de forage pétrolier, ainsi que sur les navires de la plupart des compagnies maritimes. À Batam, l'OTTO 2 a été immatriculé sous pavillon maltais sous le numéro d'enregistrement 12091 et l’indicatif d’appel 9AH2099. En janvier 2010, la barge a été affrétée par une compagnie maritime offshore de Singapour sur une charte dite « coque nue » (Bareboat Charter). La barge est restée sous pavillon maltais et son nom a été conservé. Après une escale pour mazoutage en rade de Singapour, la barge a été remorquée vers la Papouasie-Nouvelle-Guinée par un AHTS (Anchor Handling Tug & Supply Vessel), bref un remorqueur. C’est là que débuta son premier travail, un projet gazier dans les forêts tropicales de la rivière Kikori près de Daru, sur la côte sud. Vers la fin de 2010, la barge a quitté la Papouasie-Nouvelle-Guinée et a été remorquée à Batam pour effectuer des réparations. Le 24 avril 2011, la barge OTTO 2 a quitté Batam pour le Gabon, en Afrique de l'Ouest, remorquée par l'AHTS HAKO FAITHFUL. Après avoir relâché à Durban, elle a atteint Port Gentil au Gabon le 16 juillet 2011 pour commencer son service dans les champs pétrolifères de la côte gabonaise. La barge a été vendue le 20-08-2020 à Otto 2 Maritime Ltd. Valette Malta. SwissShips HPS, août 2011 /2020 PAR Sources :
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Cronistoria delle navi
Pontone per lavori offshore ed alloggi, costruito in Cina presso il cantiere Nantong Hongqiang Marine Heavy Industries Ltd., Qidong. La cittá di Qindong si trova di fronte a Shanghai sulla sponda settentrionale del fiume Yangtzekiang, a ca. 3 ore di macchina da Shanghai. Numero di costruzione: MH0614, chiglia impostata il 18-09-2007 e varato il 18-07-2008. Il pontone OTTO 2 viene consegnato alla societá proprietaria, la Otto 2 Limited, Kingstown, St. Vincent & The Grenadines, management ABC Maritime AG, Nyon, Svizzera, il 21-08-2008. Dopo la consegna, il pontone viene rimorchiato a Batam, Indonesia (un’isola di fronte a Singapore), dove viene installata la gru. In seguito OTTO 2 viene messo in disarmo. Per il trasferimento a Batam, il pontone viene messo sotto bandiera panamense (non viene assegnato il numero IMO a mezzi senza propulsione, numero matricola: ?, nominativo internazionale: 3FQH, TSL: 10413, TSN: 3124). Il pontone OTTO 2, gemello del pontone OTTO 1 é lungo 100 m, ha una larghezza di 30,5 m ed una altezza laterale di 7,62 m. Il dislocamento leggero comporta 5571 tonn. e la portata é di 11203 tonn. A pieno carico, ha un’immersione di 5,5 m. Possiede ampie casse per la zavorra (7500 m³), acqua potabile (3030 m³) e gasolio (1500 m³). Combustibile ed acqua potabile possono anche essere trasbordati su altri mezzi, i quali operano nei campi petroliferi adiacenti. L’energia ellettrica viene prodotta da 5 generatori Diesel, Caterpillar, modello: 3412, da 500kW ciascuno ed un gruppo elettrogeno di emergenza, Caterpillar da 84 kW (corrente alternata 3 fasi 415/230 V, 50 Hz). Sono installate tutte le necessarie apparecchiature ausiliarie e di emergenza, come aria condizionata, impianto per la purificazione delle acque nere, sistema Sprinkler ed altre. 2 desalinatori, basati sul sistema Reverse Osmosis, producono 50 m³ di acqua potabile al giorno. Inoltre é provvisto di casse antirollio per assicurare il lavoro in coperta ed aumentare il comfort dell’equipaggio e degli impiegati nei lavori. È provvisto di un sistema di ancoraggio a 8 punti (8-Point Mooring System), completamente sorvegliato e manovrato dal centro di controllo situato sul ponte superiore. Ciascuna delle 8 ancore Delta-Flipper ha un peso di 7 tonn. ed i rispettivi cavi d’accaio lunghi 1500 m hanno un diametro di 52 mm. I verricelli sono protetti in appositi locali sotto coperta. Una gru con una portata di 68 tonn. ed un raggio di 12 m serve il ponte di coperta e con la sua altezza di 70 m, é in grado di asservire le coperte della maggior parte delle piattaforme petrolifere. Quattro “Tugger Winches” da 10 tonn. ciascuno sono installate sul ponte di coperta, per spostare carichi pesanti. Un compressore ad aria è in grado di produrre 80 m³/10 Bar di aria all’ora. L’eliporto e dimensionato per fare atterrare e partire elicotteri del tipo Sikorsky S-92. Elicotteri Sikorsky S-92, i quali possono trasportare fino a 19 persone vengono impiegati spesso nell’industria petrolifera. Il OTTO 2, é dimensionato per poter ospitare 300 persone incluso l’equipaggio ed il personale di servizio. L’equipaggio é composto da 15 persone ed il personale di servizio, ingaggiato da una impresa di catering, varia secondo le esigenze da 30 a 35 persone. Ció comporta una capacitá di posti letto di 255 per gli impiegati dei lavori alle piattaforme. I pasti vengono consumati tipo “self service” in una saletta con la capacitá di 150 persone. Inoltre si trovano locali per il tempo libero Video Room, sale per conferenze ed un paio di uffici per l’equipaggio ed i dirigenti dei vari team (il pontone non é provvisto di bar, dato che nell’industria petrolifera, come anche in molte societá armatrici viene seguita la politica del divieto di alcol). A Batam, il pontone viene immatricolato sotto bandiera maltese (numero matricola: 9AH2099). A gennaio del 2010, il pontone viene dato in Bareboat Charter ad una societá Offshore di Singapore. Bandiera e nome rimangono invariati. Dopo una permanenza in rada di Singapore, un AHTS (Anchor Handling Tug & Supply vessel, cioé un rimorchiatore) viene rimorchiato a Papua Nuova Guinea. Qui prende il suo primo servizio nella foresta pluviale sul fiume Kikori nei pressi di Daru sulla costa meridionale, operando in un progetto gasiero. Verso fine anno del 2010 il pontone parte dalla Papua-Nuova Guinea a rimorchio con destinazione Batam per eseguire dei lavori ed in seguito viene messo in disarmo. Il 24 aprile 2011 il pontone OTTO 2 parte da Batam a rimorchio del rimorchiatore AHTS HAKO FAITHFUL con destinazione Gabun nell'Africa dell'Ovest. Dopo una breve sosta a Durban, arriva a Port Gentil, Gabun il 16-06-2011, per prendere servizio nei campi petroliferi sotto la costa del Gabun. SwissShips HPS, HM, Agosto 2011 Venduto il 20.08.2020 a Otto 2 Maritime Ltd., Valletta. Fonti:
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History
The offshore work & accommodation barge was built in China by Nantong Hongqiang Marine Heavy Industries Ltd., Qidong. The city of Qidong is situated opposite Shanghai on the northern bank of the Yangtze river about 3 hours car drive from Shanghai. The hull number is MH0614 and the keel was laid on 18.09.2007. The OTTO 2 was launched on 18.07.2008 and delivery to the owners Otto 2 Limited, Kingstown, St. Vincent and The Grenadines and the managers ABCmaritime, Nyon, Switzerland was on 21.08.2008. After delivery, the barge was towed to Batam, Indonesia (an island across from Singapore) for the installation of the crane and then OTTO 2 was laid-up. For the towage to Batam the barge was registered under the flag of Panama (IMO No. is not assigned to non-propelled vessels, Official No.: 38465, Call sign: 3FQH, GRT: 10,413, NRT: 3,124). The barge OTTO 2, a sister vessel of OTTO 1, is 100 m long, has a width of 30.5 m and a depth of 7.62 m. The barge has a lightweight of 5,571 mt, a deadweight of 11,203 mt and fully loaded the draft is 5.5 m. She has large tank capacities, 7,500 m3 ballast water, 3,030 m3 fresh water and 1,500 m3 marine gas oil. Fresh water and gas oil can also be distributed to the various vessels and boats working on the oil fields. Electrical power is supplied by 5 diesel generators, Caterpillar, model: 3412, each with an output of 500 kW and one emergency diesel generator, Caterpillar of 84 kW output (A.C. 3-phase 415/230 V, 50 Hz). All the necessary ancillary and safety systems are installed, such as air condition, sewage plant, sprinkler system. Two reverse osmosis water makers of 50 m3/day each supply the necessary fresh water. Two anti-rolling tanks are installed to enhance the safety on the work deck and give comfort for the crew and workers on board. The barge has an 8-point mooring system, fully controlled from the control center on top of the deck house. Each of the 8 Flipper-Delta anchors has a weight of 7,0 mt and the 52 mm diameter anchor wires have a length of 1500 m each. The anchor winches are located below deck in special compartments. A crane of 68 mt lifting capacity and an outreach of 12 m serves the work deck and with its elevation of 70 m, it can reach the decks of most oil platforms. Four tugger winches of 10 mt each, are installed on the work deck to assist in cargo shifting and lifting operations. One air compressor of 80 m3/h supplies service air at 10 bars. The helicopter deck is large enough to handle Sikorski S-92 helicopters, a well known helicopter in the oil industry, carrying up to 19 passengers. The OTTO 2 has accommodations for 300 persons, including the marine crew and catering staff. The marine crew consists of 15 people and the catering crew, engaged by a catering company is about 30 to 35 people, but this may vary, depending on the service requirements. Therefore there is enough space on board to accommodate about 255 oil workers. There are a mess room / self-service restaurant for 150 persons, smoke rooms, auditorium, conference room, and several offices for the crew and the leaders of the work teams (but no bar is provided, as today there is a very strict "zero alcohol policy" in force in the oil companies and in many shipping companies). In Batam the OTTO 2 was finally registered under Malta flag (Official No.: 12091, Call sign: 9HA2099). In January 2010 the OTTO 2 was bare boat chartered to an offshore shipping company in Singapore. The barge remained under the Maltese flag and retained her name. After a spell on the anchorage of Singapore for storing and outfitting, the barge was towed by an AHTS (Anchor Handling Tug & Supply vessel) to Papua-New Guinea. Here commenced her first commercial activity for a gas exploration project on the Kikori River in the jungles near Daru on the southern coast. Towards the end of 2010 the barge left Papua-New Guinea and was towed to Batam for some repairs and lay-up. On April 24, 2011 the barge OTTO 2 left Batam under tow with the AHTS HAKO FAITHFUL for Gabon, West Africa. After a call in Durban, she arrived in Port Gentil, Gabon on July 16, 2011, where the barge took-up duties in the oil fields off the Gabonese coast. SwissShips HPS, August 2011 Sold 20.08.2020 to Otto 2 Maritime Ltd. Valletta. Sources:
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Heckansicht der Barge / Stern view of the Barge
Bildherkunft / Photosource: © ABC Maritime AG Nyon
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Bugansicht der OTTO 2 mit dem Offshore Schlepper HAKO FAITHFUL längseits / Bow view of OTTO 2 with the Offshore tug HAKO FAITHFUL alongside
Bildherkunft / Photosource: © ABC Maritime AG Nyon
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OTTO 2 mit dem Offshore Schlepper HAKO FAITHFUL / OTTO 2 with the offshore tug HAKO FAITHFUL
Bildherkunft / Photosource: © ABC Maritime AG Nyon
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Seitenansicht / Side view
Bildherkunft / Photosource: © ABC Maritime AG Nyon
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Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © FotoMar
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Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © FotoMar
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